Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@23:07:37 GMT

زنان مبتلا به کرونا چگونه زایمان کنند؟

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۳۸۹۴

زنان مبتلا به کرونا چگونه زایمان کنند؟

دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه راهنمای پاسخ به پرسش (در زمان همه‌گیری بیماری کووید 19، روش مناسب زایمان در زنان سالم، مبتلا یا مشکوک به این بیماری چیست) را منتشر کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ از گروه های پرخطر در همه گیری بیماری کووید 19، افراد با ضعف سیستم ایمنی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بین این گروه ها، زنان باردار با توجه به تغییرات ایمنی در دوران بارداری بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. یکی از سوالات مطرح شده در این گروه پرخطر این است که روش مناسب زایمان در زمان همه گیری بیماری کرونا چیست؟

به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی در سیستم ایمنی و قلبی ریوی در دوران بارداری، زنان باردار در صورتی که به عفونت‌های تنفسی ویروسی مبتلا شوند، علائم شدیدتری را نشان خواهند داد. در منابع بیان شده است که ویروس کرونا عوارض مادری و جنینی، مانند اضطراب جنینی، زایمان زودرس، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و.... را در زنان باردار افزایش می‌دهد. در نتیجه مراقبت از مادران باردار توسط یک تیم متخصص باید انجام شود و فرایند زایمان نیز به صورت فردی برنامه‌ریزی شود. مطالعات نشان می‌دهد اکثر زنان مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا تحت عمل سزارین اورژانسی قرار می‌گیرند. با این حال مطالعات دیگر نشان می‌دهد نوزادانی که از طریق زایمان طبیعی متولد شده اند از نظر ابتلا به ویروس منفی بوده و تفاوتی در پیامدهای مربوط به ویروس کرونا در مقایسه با نوزادان متولد شده از طریق سزارین نداشته اند.

با توجه به شواهد موجود، روش زایمان مشخصی در دوران همه گیری بیماری کرونا در زنان سالم، مشکوک و مبتلا توصیه نشده است و به نظر می‌رسد وجود مسائل مربوط به شرایط مادر یا جنین بدون در نظر گرفتن ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس کرونا در انتخاب نوع زایمان موثر است. بنابراین بر اساس شواهد علمی نمی توان یک روش مشخص زایمانی را برای همه افراد (چه افراد سالم و چه مشکوک و مبتلا) در این دوران پیشنهاد داد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زایمان زنان زنان مبتلا به کرونا همه گیری بیماری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کنفرانس یک روزه «آندومتریوز» که دارای امتیاز بازآموزی است به همت مرکز تحقیقات بهداشت باروری و سلامت روان زنان دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی تبریز و با همکاری حوزه معاونت اجرایی و معاونت آموزشی بیمارستان امام سجاد(ع) در محل کنفرانس این بیمارستان برگزار شد.

بیش از ۱۰۰ متخصص زنان و زایمان و کارشناسان مامائی در این کنفرانس شرکت داشتند و علی دسترنج تبریزی متخصص آسیب‌شناسی، پاتولوژی، سخنران ویژه این کنفرانس در زمینه بیماری اندومتریوز و بدخیمی‌های مرتبط مطالبی ارا کرد.

دکتر حمدی، دکتر پریزاد، دکتر پویا، دکتر موسی‌زاده، دکتر جهان‌تابی و دکتر همت‌زاده از استادان به‌نام حوزه زنان زایمان و مامائی سخنرانی داشتند و در این زمینه مطالب جدید و به‌روز دنیا مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)