Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عبادی گفت: صراط مستقیم و آنچه را که خداوند در ساختار فطرت آفریده بهترین راه برای رسیدن به کمال انسانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۵ آبان) در نشست دست اندرکاران حلقه های صالحین استان اظهار کرد: انسان صالح یعنی انسان کامل؛ کمال برای انسان به صورت فطری و ذانی یک مطلوب مشخص است و وصول به آن به فردا و اما اگرها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مصداق کمال انسان متفاوت است، گفت: وقتی انسان یک چیزی را چه به واقع کمال باشد و چه کمال پندارد برای آن جانفشانی می‌کند حتی اگر امری باشد که هیچ خاصیتی نداشته باشد.

 

آیت الله عبادی افزود: باید زحمات ما برای چیزی باشد که ارزش داشته باشد و انتخاب ملاک و معیاری برای کمال کار مشکلی نیست چرا که خداوند اینگونه تعبیه فرموده و حقیقت دین را آن قرار داده است و آن فطرت انسانی است که باید از آن استفاده شود.

 

وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره روم‌ در قرآن «فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا ۚ فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا ۚ لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ؛ پس روى خود را با گرایش تمام به حقّ، به سوى این دین کن، با همان سرشتى که خدا مردم را بر آن سرشته است. آفرینش خداى تغییرپذیر نیست. این است همان دین پایدار» ادامه داد: بایدها و نبایدها در آنجا لحاظ شده و پاسخ اینها عالم و عامی می داند و خیلی از جاها افراد عامی بهتر از عالم های که خود را به وسواس گرفتار کردند، می داند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه صداقت و خیانت، عدل و ظلم با یکدیگر تفاوت دارند، گفت: بنابراین مخاطبی که جذب می شود برای اینکه به سمت خیر و کمال برود، وعده اما و اگری و سر خرمن نیست، اگر این مطلب را مخاطب به درستی بفهمد هرگز آن را رها و با هیچ چیزی معاوضه نمی کند. اما اگر چنانچه به وعده های زبان و تشوق مردم متکی باشد ره به جایی نمی برد.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: در فلسفه خلقت و کسب کمال در این عالم به همان میزانی که انسان از نظر سیستم بدنی در رحم ساخته می شود از جهت روحی و انسانی نیز در این عالم ساخته می شود و چون اینجا باید با کمالات ساخته شود نه تنها در این عالم ممکن است نتیجه شیرین ندهد بلکه شاید نتیجه تلخ بدهد.

 

وی بیان کرد: خوبی و خیر و یا بد و زشت یک چیزی نیست که با شیرینی و تلخی تعریف شود ممکن است مسئله ای شیرین باشد اما برای انسان شر باشد چون نه انسان برای این عالم خلق شد و نه آن استعدادها نتیجه اش مربوط به این عالم است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه صراط مستقیم و آنچه را که خداوند در ساختار فطرت آفریده بهترین راه برای رسیدن به کمال انسانی است، گفت: وقتی انسان می خواهد از پیروی فطرت به معادت و آخرت بپیوندد نزدیکترین راه برای رسیدن به کمال است.

 

آیت الله عبادی افزود: برای اینکه در این راه خسته نشویم باید آن را به هیچ اما و اگری و امروز و فردایی موکول نکنیم.

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی کمال انسانی حلقه های صالحین بیرجند راه برای رسیدن به کمال آیت الله عبادی کمال انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی‌خندیم
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی خندیم
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است