Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@18:12:16 GMT

چگونه در خانه تنقلات درست کنیم؟

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۴۰۱۴

چگونه در خانه تنقلات درست کنیم؟

به گزارش افکارنیوز، تنقلات چیست؟

تنقلات سالم به میان وعده های سبک و راحت الهضمی گفته می شود که با خوردن آن ها گرسنگی خود را موقتا برطرف می کنیم یا برای لذت جویی مصرفشان می کنیم. در محل کار یا اواسط روز که بدن نیاز دارد تا خوراکی کوچکی بخورد و یا هنگام تماشای فیلم که دوست داریم با بودن یک خوراکی لذت آن را دو برابر کنیم باید به خرید تنقلات کم کالری و مقوی فکر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصولا تنقلات را به عنوان میان وعده مصرف می کنند و هیچ وقت ارزش غذایی شان مانند وعده غذایی اصلی نیست. این خوراکی های خوشمزه و هوس برانگیز به دو دسته تنقلات سالم و غیر سالم تقسیم می شوند.

تنقلات سالم:

تنقلاتی که در آنها از مواد نگهدارنده استفاده نشده و کالری شان کمتر از 200 تا است، به عنوان تنقلات سالم به حساب می آیند.

تنقلات ناسالم:

خوراکی هایی که اغلب کارخانه ای هستند و به صورت فرآوری شده به فروش می رسند جزو تنقلات غیر سالم به شمار می روند. در تهیه این خوراکی ها از رنگ های مصنوعی، اسانس و مواد نگهدارنده استفاده می شود. سطح چربی های اشباع و مضر نیز در آن ها بالاست.

از مضرات این خوراکی ها ایجاد سرطان، آسیب های گوارشی و ایجاد زخم های معده، چاقی، بروز اگزما و حساسیت های پوستی، ایجاد اختلال در خواب، بیش فعالی، آسیب های کروموزومی و... است.

خرید آنلاین تنقلات:

تهیه تنقلات سالم در خانه کار دشواری به نظر می رسد به همین جهت می توانید آن ها را به طور فله ای از تولیدکنندگان معتبر و قابل اطمینان تهیه کنید. کودکان به خاطر طعم های هیجان انگیز و خوشمزگی دوست دارند در طول روز بار ها از تنقلات مختلف امتحان کنند و با هر کدام انرژی خاص خودشان را دریافت کنند.

یکی از تولید کنندگانی که مورد اطمینان خریدار می باشد و می توان از آن جا خرید آنلاین تنقلات را انجام داد مجموعه زربار است.

طیف گسترده ای از تنقلات با کیفیت و سالم را می توانید به مقدار دلخواه سفارش دهید و به طور رایگان درب منزل دریافت کنید.برای خرید تنقلات زربار به سایت زربار به نشانی www.zarbarnuts.com مراجعه نمایید.

تنوع تنقلات:

انواع بادام زمینی روکش دار با طعم های متنوع (سرکه نمکی، کچاپ، پیاز جعفری، باربیکیو)

کراکر رایس یا آجیل هندی

آجیل رشته ای درشت

آجیل رشته ای ریز

انواع پفیلا با طعم های (پنیری، کچاپ)

بادام سوخته

برنجک (روغنی و خشک)

چیپس ذرت و چیپس میگو

سویا و شاهدانه خام و شور

عدس برشته شده

گندمک (ساده و شیرین)

کشک

چگونه در خانه تنقلات درست کنیم؟

در بین تنقلات سالم چندین گزینه هم وجود دارد که میتوان آنها را در خانه تهیه کرد:

تهیه برنجک:

طعم نوستالژی برنجک خوشی های خانه ی مادربزرگ و اتفاقات کودکی مان را از نو برایمان می سازد.

برای درست کردن برنجک در خانه تنها به یک پیمانه برنج، سه پیمانه آب، نمک و روغن به میزان لازم احتیاج دارید. برنج را در آب و نمک به مدت 2 تا 3 ساعد بگذارید خیس بخورد. در قابلمه آب به جوش بیاورید و برنج ها را نرم شدن داخل آن بپزید. پس از نرم شدن بافت، برنج را آبکشی و روی یک پارچه پهن کنید تا خشک شود سپس برنج خشک شده را با صافی داخل روغن داغ شده غوطه ور کنید تا دانه های برنج کمی پف کنند.

تهیه گندمک:

گندمک ها در هر سنی  که باشیم برایمان تداعی کننده و یادآور خاطرات خوش زنگ تفریح و مدرسه هستند.

برای درست کردن گندمک به یک پیمانه گندم، سه پیمانه آب، روغن و نمک یا شکر به میزان لازم احتیاج دارید.

گندم ها را به مدت چهل و پنج دقیقه همراه با آب بپزید تا بافت آن نرم شود. پس از رسیدن به نرمی آن را داخل آبکش بریزید و روی گندم ها را با آب سرد آبکشی کنید. گندم ها را نیز مانند دانه های برنج بر روی پارچه بریزید تا خشک شوند. پس از این که خشک شدند مانند مراحل بالا آن ها را در روغن معلق کنید تا سرخ شوند. در اینجا احتیاط کنید که گندم ها تغییر رنگ ندهند و نسوزند. برای مزه دار شدن یم توانید کمی نمک یا شکر به میزان دلخواه اضافه کنید.

تهیه پفیلا:

پفیلا یکی از آن خوشمزه ترین و قدیمی ترین تنقلات موجود در خانه ی ما ایرانیان بود. دانه های ذرتی که در روغن شکوفا می شدند و با نمک آن را لذیذ تر می کردیم.

برای درست کردن پفیلا در خانه به یک پیمانه دانه ذرت، کره یا روغن، نمک به میزان لازم احتیاج دارید. روغن را در یک ماهیتابه با دیواره های بلند داغ کنید و سپس دانه های ذرت را با توجه به فضا به آن اضافه کنید. با ریختن نمک به آن طعم دهید و در ماهیتابه را بگذارید تا زمانی که تمام دانه های ذرت در آن پف کنند.

کیفیت پفیلایی که در خانه درست می کنید رابطه ی مستقیم با دانه های ذرتی که خریداری کرده اید دارد؛ پس به شما پیشنهاد می کنیم که از زربار دانه ذرت با کیفیت و خوش پخت را تهیه کنید و پس از پخت با خانواده نوش جان کنید.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تنقلات دانه های ذرت تنقلات سالم خوراکی ها گندم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانوایی ها نان ساده پخت کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، جعفر جندقی افزود: مراکز طبخ نان از چهار جهت شامل بهداشت فردی، بهداشت ساختمان، بهداشت تجهیزات مورد استفاده و بهداشت ماده غذایی خام مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی درباره افزودن موادی نظیر سبوس و انواع سبزیجات و کنجد به نان توسط نانوایی‌ها و مباحث مرتبط با سلامت آن، گفت: در این زمینه استاندارد ملی وجود دارد که در آن لیستی از موادی که در حین طبخ نان می‌توان به نان اضافه کرد وجود دارد و موادی مانند کنجد و سیاه دانه نیز در این لیست وجود دارد که مقدار مورد استفاده آنها باید رعایت شود.

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تصریح کرد: نانوایی‌ها حق ندارند تمام نان‌هایی که طبخ می‌کنند نان کنجدی باشد زیرا برخی افراد ممکن است نسبت به مصرف کنجد یا سیاه دانه حساسیت داشته باشند، بنابراین نانی که طبخ می‌شود باید مطابق استاندارد بوده و ابتدا پخت نان ساده در اولویت باشد و بر حسب تقاضای مشتری می‌توانند موادی مانند کنجد و سیاه دانه نیز به نان اضافه نمایند.

دیگر خبرها

  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • خشم بارسایی‌ها: گل سالم ما را قبول نکردند (عکس)
  • طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • نانوایی ها نان ساده پخت کنند