Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس مقررات موجود سازمان تأمین اجتماعی مجاز است که ضمن بررسی سوابق بیمه شدگان در یک مهلت شش ماهه، در صورت مشاهده موارد خلاف، با لحاظ تشریفات قانونی نسبت به حذف سوابق مربوطه و با کاهش مدت اشتغال یا دستمزد مربوط اقدام کند، اما شکایاتی از اشخاص حقیقی درباره حذف برخی از سوابق پرداخت حق بیمه‌ بیمه شدگان متوفی از سوی سازمان تأمین اجتماعی آن هم پس از گذشت دوره شش ماهه قانونی، به دیوان عدالت اداری واصل شد که شعب مختلف دیوان در این مورد آراء متفاوتی صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبنای صدور این رأی شکایت یکی از شهروندان در مورد بازرسی سازمان تأمین اجتماعی، در خارج از مهلت ۶ ماهه مقرر در مواد ۳۶ و ۱۰۱ قانون تأمین اجتماعی است. بر این اساس، شاکی درﺧﻮاست ﺑﺮﻗﺮاری ﻣﺴﺘﻤﺮی ﺑﺎزﻣﺎﻧﺪﮔﺎن را داشته است؛ در حالی که لیست سوابق بیمه‌ای متوفی در زمان اشتغالش ارسال و بدوا احتساب سوابق صورت گرفته است؛ اما سازمان تأمین اجتماعی برخلاف مواد ۳۶ و ۱۰۱ قانون تأمین اجتماعی، «در خارج از مهلت ۶ ماهه مقرر» لیست را مورد بازرسی قرار داده است.

بر اساس ماده ۱۰۱ قانون تأمین اجتماعی، سازمان مکلف است به صورت مزد ارسالی از طرف‌کارفرما ظرف مدت شش‌ماه از تاریخ وصول رسیدگی کند و در صورتی که از لحاظ تعداد بیمه‌شدگان یا میزان مزد یا حقوق یا مدت کار اختلافی مشاهده کند، مراتب را به کارفرما ابلاغ‌کند.

براساس رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری انجام بازرسی مجدد و تحقیق سازمان تأمین اجتماعی، در خارج از مهلت ۶ ماهه مقرر در مواد ۳۶ و ۱۰۱ قانون تأمین اجتماعی صحیح نیست و اقدام سازمان در حذف سوابق ایجاد برابر مقررات نیست.

در نهایت هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بررسی موضوع در خصوص ایجاد وحدت رویه، در مورد برقراری مستمری بازماندگان، با ارجاع به ماده ۳۶ و صدر ماده ۱۰۱ قانون تأمین اجتماعی، در اقدام سازمان تأمین اجتماعی در بررسی صورت مزد‌های ارسال کارفرمایان، تعارض آرا را محرز دانست و اعلام کرد؛ انجام بازرسی مجدد و تحقیق سازمان تأمین اجتماعی، در خارج از مهلت ۶ ماهه مقرر در مواد ۳۶ و ۱۰۱ قانون تأمین اجتماعی صحیح نیست و اقدام سازمان در حذف سوابق ایجاد برابر مقررات نیست.

بیشتر بخوانید

دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان ابلاغ شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تأمین اجتماعی حق بیمه حقوق بازنشستگان دیوان عدالت اداری سازمان تأمین اجتماعی بیمه شدگان حذف سوابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان گفت :  امروز جمعه ۳۱ فروردین ماه آزمون استخدامی اداره کل تأمین اجتماعی استان همزمان با سراسر کشور در اهواز برگزار شد .

عبدالرضا روشنی افزود: در این آزمون تعداد ۶۱۹۴ نفر داوطلب در عناوین شغلی مختلف با هم به رقابت پرداختند و بعد از انجام مصاحبه و گزینش تعداد ۸۸ نفر در شعب تأمین اجتماعی و ۳۰۹ نفر در مراکز درمانی استان خوزستان مشغول بکار خواهند شد.

وی با تأکید براینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور از حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار هستند خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی برای خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایتمندی بیشتر، اقدام به جذب نیرو برای تمام استان‌ها در سراسر کشور نموده که در دو بخش بیمه‌ای و درمانی این نیروها، پس از طی مراحل اداری و استخدامی در سالجاری آغاز بکار خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • مرحله دوم آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی برگزارشد
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از این ماه
  • آزمون استخدامی تأمین‌اجتماعی برای جذب ۵ تا ۶ هزار نیروی انسانی جدید برگزار می شود
  • برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان
  • آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در همدان
  • پذیرفته شدگان استخدامی آموزگاری فردا مشخص می شوند
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان قم