Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، درحال حاضر فدراسیون پزشکی ورزشی ایران به صورت آنلاین کارت بیمه ورزشی را صادر می کند و پس از ۷۲ ساعت بعد از صدور کارت بیمه ورزشی، تعهدات آن هم آغاز می شود.

 فدراسیون پزشکی ورزشی ایران به صورت صندوق و مستقل فعالیت می کند.

کارت خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی موسوم به بیمه ورزشی،قرارداد بیمه حوادث و مسئولیت بین ورزشکاران و فدراسیون پزشکی ورزشی به حساب می‌آیدکه براساس این بیمه ، فدراسیون متعهد می شود که هزینه های درمانی و غرامت دیه نقص عضو یا فوت رابراساس تعهدات مشخص شده بین بیمه گر و بیمه گذار پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام افرادی که ازامکانات ورزشی و مکان‌های تحت پوشش و نظارت وزارت ورزش و جوانان استفاده می کنند شامل تمام ملی پوشان، ورزشکاران فدراسیون های ورزشی وباشگاه ها، ورزشکاران سازمان ها، وزارت خانه ها و شهرداری ها، باید از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی و هیات پزشکی ورزشی در سراسر کشور تحت پوشش خدمات درمانی حوادث ورزشی قرار بگیرند.

کارت بیمه ورزشی برای همه ورزشکاران آماتور،حرفه ای، ملی پوشان،پیشکسوتان، مدال آوران و کوهنوردان صادر می شود و داشتن این کارت برای تمام مدیران باشگاه ها، لیدرهای تیم های کوهنوردی، مربیان و کادر فنی باشگاه ها و ورزشگاه ها الزامی است.

براساس آمار اعلام شده از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی بیش از  ۳ میلیون و۳۰۰ هزار نفر از ورزشکاران در بیمه‌های ورزشی در سال 98 ساماندهی شدند و از این تعداد 14790 نفر تحت درمان قرار گرفتند.

به تازگی حق عضویت کمیته خدمات درمانی (بیمه ورزشی) از 20 هزار تومان به ۳۰ هزارتومان افزایش یافته و تعهدات هزینه درمان ورزشکاران آسیب دیده نیز از اول آبان ماه سال جاری 50 درصد افزایش خواهد یافت.

با وجود آنکه همه ورزشکاران باید برای ورود به محیط ورزشی دارای کارت بیمه ورزشی بوده و ورود آنها به محیط ورزشی برای تمرین، مسابقه یا آموزش بدون داشتن این کارت غیرمجاز است اما به نظر می رسد که پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلات گاه و بی گاه باشگاه های ورزشی،تعداد بیمه شدگان ورزشی کاهش چشمگیری داشته است.

مدیر کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی گفت که تا قبل از شیوع ویروس کرونا چیزی در حدود 4 میلیون نفر تحت پوشش فدراسیون پزشکی ورزشی قرارداشتند اما در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی، تعداد بیمه شدگان این فدراسیون به یک میلیون نفرهم نمی رسد.

مهرشاد پور سعید،با بیان اینکه" هرساله دو هزار ورزشکار بیمه شده این فدراسیون تحت عمل جراحی قرار می گیرند." افزود: ورزشکاران آسیب دیده که تحت پوشش بیمه ورزشی قراردارند درصورت بروز آسیب می توانند به کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کرده و پس انجام معاینات، اقدامات لازم برای آنها انجام می شود. 

به گفته وی، استان تهران بیشترین تعداد بیمه شدگان ورزشی و استان های کمتر برخوردار و مرزی،کمترین میزان بیمه شدگان ورزشی را دارند.

مدیرکمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی اذعان داشت که بیمه ورزشی با دریافت حداقل مبلغ، حداکثر خدمات را ارائه می کند.

بیمه ورزشکاران، اولویت وضرورتی انکار ناپذیر برای حضور درعرصه های ورزشی است و عدم وجود آن سلامت جسم ورزشکاران را تهدید می‌کند.

بارها مسئولان هیات پزشکی ورزشی استان ها اذعان داشته اند که برخی از ورزشکاران با بیمه ورزشی آشنایی چندانی ندارند و اخذ کارت بیمه ورزشی برای ورزشکاران باید از سوی مسئولان هیات ها و باشگاه ها جدی تر گرفته شود.

این احتمال وجود داردکه به دلیل آگاه نبودن ورزشکاران ازمزایای کارت بیمه ورزشی، آمار ورزشکاران بیمه شده درحد انتظار بالا نرفته و تشدید شرایط کرونا منجر به کاهش چشمگیر تعداد ورزشکاران دارای کارت بیمه ورزشی شده است.

با این وجود، ممکن است با تلاش هیات پزشکی ورزشی و باشگاه داران بتوان این آمار را افزایش داد تا گامی موثر در جهت سلامت بیشتر ورزشکاران برداشته شود.

پربیننده ترین نماد ۲بانک و موسسه اعتباری در تالار شیشه‌ای به رنگ سبز درآمد دریافت اسناد خزانه در ازای مطالبات فقط مخصوص شرکت‌های بیمه‌ای نیست بیشتر دارندگان خودروهای گران‌قیمت بیمه نامه بدنه تهیه می‌کنند بیشترین رشد قیمت سهام بیمه به نوین رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمه صنعت بیمه بیمه ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت فدراسیون پزشکی ورزشی تعداد بیمه شدگان کارت بیمه ورزشی باشگاه ها تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریای مواج با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، ۳۰ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: امروز تداوم ناپایداری جوی و دریایی در مناطق شرقی، شرق تنگه هرمز، پاره‌ای از ارتفاعات مرکزی و شمالی استان پیش بینی می شود.

وی گفت: امروز از شدت فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی و مرکزی استان کاسته می شود و در مناطق شرقی استان تا اواخر وقت بارش‌ها تداوم خواهد داشت.

سی سی پور با اشاره به اینکه بارش‌ها بصورت گذرا و موقتی است، گفت: این مدت با توجه به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و از تردد‌های غیر ضرور برون شهری و روستایی خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز و دریای عمان تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا یک و نیم متر خواهد رسید و توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌ها بویژه سبک و صیادی در نظر گرفته شود.

سی سی پور گفت: فردا جمعه از سرعت وزش باد کاسته و شرایط برای تردد‌های دریایی مساعد خواهد شد.

وی گفت: از لحاظ دمایی با توجه به کاهش ابر در آسمان بتدریج، افزایش نسبی دمای بیشینه پیش بینی می شود و از ظهر شنبه ۱ اردیبهشت تا دوشنبه ۳ اردیبهشت با ورود یک موج بارشی جدید در مناطق شمالی، مرکزی، پاره‌ای از مناطق شرقی و غربی و ارتفاعات استان بویژه در بعدازظهر رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش پینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • دیدار سرپرست فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک
  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • رقابت‌ ۱۰ هزار نفری ورزشکاران در جام مولای عرشیان
  • ۱۳۵۰ گواهی سلامت ورزشکاران در اردبیل صادر شده است
  • دریای مواج با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، ۳۰ فروردین
  • حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • روسیه: به دنبال حق رقابت در المپیک هستیم
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد
  • ۱۵ پایگاه ورزش قهرمانی نابینایان در کشور ایجاد شده است