Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران گفت: تصمیم گیری در خصوص پرونده شرکت هایی که صورت های مالی شفاف و مناسبی دارند بدون وقفه انجام می پذیرد.

به گزارش  گروه بانک و بیمه پول نیوز ، رضا ساعدی فر، افزود: شرط دریافت تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برخورداری حداقل بیست درصدی از نسبت مالکانه است.


وی افزود: در صورتی که بنگاهی از نسبت مالکانه یادشده برخوردار نباشد، امکان ثبت اطلاعات آن در سامانه صندوق توسعه ملی به منظور دریافت تسهیلات تلفیقی، وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




ساعدی فر با بیان اینکه نسبت مالکانه برای بنگاه هایی که خواهان استفاده از تسهیلات از محل منابع بانک هستند، حداقل ۱۵ درصد تعیین شده، اظهار داشت: دریافت تسهیلات برای بنگاه هایی که حداقل نسبت مالکانه یادشده(۱۵ درصد) را دارند، از سهولت بیشتری برخوردار خواهد بود.


معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران تصریح کرد: این بانک به شرکت هایی تسهیلات بدون وثیقه اعطا می کند که صورت های مالی شفاف خود را با امضا و مهر تایید حسابرس به بانک ارائه دهند، در غیر اینصورت باید وثیقه ای مناسب به بانک معرفی کنند.


ساعدی فر اعلام کرد: اگر شرکتی تعهدات ارزی خود را طبق آخرین فهرست اعلامی بانک مرکزی ایفا کرده باشد، بر اساس اختیاراتی که به سیستم بانکی کشور اعطا شده، می تواند تسهیلات تا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال در قبال ارائه کامل مدارک اظهارنامه مالیاتی از بانک توسعه صادرات ایران دریافت کند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: هرچند برای ما مهم است که تسهیلات اعطایی بانک صرف صادرات شود اما اگر در مسیر صادرات مشتریان منع قانونی به وجود آمد، جریمه ای برای عدم انجام تعهد صادراتی مشتریان برای ایشان در نظر گرفته نمی شود.


ساعدی فر در مورد مقررات تغییرکالای صادراتی،گفت: از آنجایی که در سیستم بانکی ما قوانین بانکداری اسلامی رعایت می شود، مشتریان ملزمند تغییر برنامه صادراتی خود را کتبا به شعبه ذیربط اطلاع داده و اسناد صادراتی مرتبط را به موقع به بانک ارائه دهند تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.


معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران در خصوص طرح های توسعه ای کشور، تصریح کرد: بانک در صورت موجه و صادراتی بودن طرح های مشتریان می تواند منابع مالی مورد نیاز شرکت ها را از طریق منابع بانک و یا معرفی شرکت ها به بازار سرمایه و از طریق شرکت تامین سرمایه بانک فراهم کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک توسعه صادرات ایران بانک توسعه صادرات پول نیوز تسهیلات صندوق توسعه ملی تعهدات ارزی بانک توسعه صادرات ایران نسبت مالکانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در سال گذشته ۱۶۴ میلیون دلار صادرات کالا از این استان صورت گرفت. - اخبار استانها -

فضل‌الله رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت:  امسال هدف صادرات کالاها از استان به خارج از کشور 404 میلیون دلار تعیین شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به همت تولیدکنندگان و بازرگانان محقق خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری  افزود: سال گذشته هدف صادراتی استان 110 میلیون دلار بود که خوشبختانه 164 میلیون دلار صادرات کالا محقق شد.

وی با اشاره به ارتقای 30 درصدی هدف صادراتی در سال جدید، تصریح کرد: کاشی و سرامیک، لوازم خانگی، شیر خشک، اوره و آمونیاک، بادام، خوراک آبزیان، موکت، خوراک ماهی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، سیلندر گاز و غیره از عمده‌ترین کالاها برای صادرات از استان چهارمحال و بختیاری به دیگر کشورها است.

رحمتی خاطرنشان کرد: عراق، ترکیه، هند، افغانستان، سوریه، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان، لبنان، گرجستان و غیره از جمله کشورهایی هستند که عمده‌ترین صادرات استان به آن‌ها است.

انتهای پیام/7540/  

دیگر خبرها

  • رتبه دوم بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات مصوب سفرهای استانی رییس جمهور
  • یک شرکت در لرستان محکوم به استرداد ۵۷۲ هزار یورو شد
  • جریمه یک شرکت به دلیل عدم عمل به تعهد ارزی
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • حضور خوزستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا