Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@09:02:51 GMT

مجلس به وضعیت بازار خودرو وارد شده است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۴۵۷۶

مجلس به وضعیت بازار خودرو وارد شده است

تین نیوز

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: مجلس در حوزه وظیفه نظارتی به وضعیت بازار خودرو وارد شده است و از دولت تقاضا دارد دستورات مجلس را جدی بگیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس در نطق میان دستور با یادآوری روایتی از امام علی(ع) مبنی بر «حق شما به گردن من خیرخواهی برای شما و دیگری کامل ادا کردن حق شما از بیت‌المال و آموزش شما تا جاهل نمانید و تربیت شما تا دانا شوید، اظهارکرد: در نگاه امیر مومنان دو تکلیف مهم معیشتی و تربیتی- فرهنگی از مهمترین تکلیف منحصر به فرد حاکمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی افزود: کارگزاران نظام دینی و مشخصا کارگزاران اجرایی باید بدانند کوتاهی در این دو وظیفه به ویژه درباره معیشت و اشتغال، مواخذه الهی و مزمت نزد مردم را به همراه خواهد داشت.

نقدعلی با بیان اینکه بیشترین مراجعات مردمی به دفاتر نمایندگان درباره مشکل مسکن، شغل، ازدواج و امکانات رفاهی است، افزود: امروز ضعف مدیریت در عرصه‌های اقتصادی که بعضی از آنها را به‌صورت میدانی بازدید کرده‌ام به این شرح است. ضعف در توزیع نهادهای دامی تحت عنوان سامانه بازارگاه، ضعف در توزیع فولاد تحت عنوان سامانه بهین‌یاب که محل رانت فولادی شده و ضعف در توزیع خودرو که موجب سوء‌استفاده عده‌ای رانت‌خوار در عرصه خودرو شده است.

وی تصریح کرد: مجلس در حوزه وظیفه نظارتی به وضعیت بازار خودرو وارد شده است و از دولت تقاضا دارد دستورات مجلس را جدی بگیرد و به این قصه پایان دهد.

سوال و استیضاح حق مجلس است اما توهین خیر

نقدعلی با بیان اینکه سوال و استیضاح حق مجلس است اما توهین خیر، خطاب به رهبر انقلاب گفت: ما به امر شما تمکین می‌کنیم اما به رییس جمهوری هم می‌گوییم اگر توهین به شما ممنوع است، توهین به ساحت مقدس معصومین به طریق اولی ممنوع‌تر است.

وی یادآور شد: پس بیایید اکنون که مورد مهر و عطوفت امام جامعه قرار گرفتید، دست از حاشیه‌سازی و تحریف بردارید و مشکلات معیشتی، مسکن و ازدواج جوانان را در این فرصت باقی‌مانده وجهه همت خود کنید و این لطف امام جامعه که ضربه‌گیر اعتراضات مردمی شد و خود را سپر بلایی شما کرد را قدر بدانید.

موضوع توزیع آب مسأله ملی است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به مسئله جدی آب در کشور به عنوان موضوع ملی اضافه کرد: نگاه به توزیع آب نباید به شکل منطقه‌ای باشد. در نگاه مردم استان اصفهان، خوزستانی و یزدی و چهارمحال و بختیاری همه هموطن و لایق بهترین خدمت‌ها هستند.

نقدعلی ادامه داد: امروز اگر مردم چهارمحال و بختیاری مشکل آب شرب دارند، مردم اصفهان هم به دلیل عدم توجه به طومار چند صدساله توزیع آب شیخ بهایی، عدم رعایت حقابه تالاب گاوخونی، بارگذاری نابجا بر روی آبریز زاینده‌رود و عدم جبران آن با وجود تعهدات جبران، کشاورزی‌ در شرق و غرب استان نابود شده و مردم حتی در مرکز استان با مشکل آب شرب مواجه شده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز در حالات عادی بیش از ۳ میلیارد متر مکعب آب به خلیج فارس از سرشاخه‌های کارون می‌ریزد. ما نمایندگان با همراهی و کارشناسی دقیق می‌توانیم گفت ‌وگو کنیم. کما اینکه نمایندگان اصفهان با نمایندگان چهارمحال و بختیاری کنار هم نشسته‌ایم همه باید درباره تشکیل هیات کارشناسی بی‌طرف تمکین کنیم.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اگر مردم بروجن باید از حوزه آبریز زاینده رود سیراب شوند، باید طرح بهشت‌آباد هم طی کارشناسی دقیق برای جبران برداشت‌هایی که از حوزه آبریز زاینده‌رود شده و تکلیف و تعهد اجرا نشده دولت است، به اجرا درآید. البته با کارشناسی، وفاق و توافق ما نمایندگان این کار باید انجام شود. نباید کار را میان مردم کشاند، قصه آب ملی است و امروز انتقال آب از شمال به سمنان، از کرمانشاه به ایلام و از چهارمحال و بختیاری به اصفهان و دیگر نقاط کشور، ملی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وضعیت بازار خودرو چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع لاستیک با تعرفه دولتی با هدف تعادل بخشی قیمت بازار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه ۱۳ واحد صنفی توزیع کننده لاستیک دولتی در استان فعال هستند، گفت: متقاضیان برای دریافت لاستیک خودرو باید با در دست داشتن کارت ملی، کارت ماشین و برگ سبز به واحد فروش معرفی و لاستیک خودروی خود را دریافت کنند.
وی افزود: هر حلقه لاستیک سواری از ۱۲ تا ۴۰ میلیون ریال قیمت‌گذاری شده و متقاضیان با توجه به قیمت مصوب و سهولت دریافت از این شیوه خرید رضایت دارند.
باقری ادامه داد: مالکان خودرو‌های سواری همچنین می‌توانند برای ثبت‌نام مدارک خود شامل پلاک انتظامی، کد VIN، کارت سبز ماشین، کارت ملی مالک و کارت ماشین را در سامانه بارگذاری کنند.
معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مالکین خودرو هر شش ماه یک بار می‌تواند دو حلقه لاستیک با تعرفه دولتی دریافت کنند و این طرح به خاطر عدالت در توزیع است تا افراد بیشتری بتوانند از سهمیه دولتی بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • آخرین وضعیت بازار شیرخشک در کشور
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • زلنسکی: وضعیت میدان نبرد اوکراین بدتر می‌شود
  • توزیع لاستیک با تعرفه دولتی با هدف تعادل بخشی قیمت بازار