Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@12:55:24 GMT

طلا و ارز در بازار چند؟ 99/08/05

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۴۶۱۰

طلا و ارز در بازار چند؟ 99/08/05

قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید امروز در بازار 13 میلیون و 921 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار هم یک میلیون و 254 هزار و 800 تومان فروخته شد.

ایران آنلاین/ امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 13 میلیون تومان،نیم سکه 7 میلیون و 400 هزار تومان، ربع سکه 4 میلیون و 950 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی2 میلیون و 650 هزار تومان فروش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اونس جهانی طلا امروز 1902 دلار و 45 سنت بوده است و هر مثقال طلا در بازار داخلی 5 میلیون و 447 هزار تومکان فروش رفت.

دلار امروز 27 هزار و 986 تومان و یورو 33 هزار و 92 تومان بوده است.نفت برنت نیز 41 دلار و 33 سنت بوده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!

سال ۱۴۰۲ در شرایطی به پایان رسید که ماراتن قیمت‌ها اغلب بازار‌های ایران را سودده کرده بود.

به گزارش خبرآنلاین، بازار‌های سنتی و چهارگانه در ایران در ماه پایانی سال گذشته بازدهی محسوسی را داشتند. بر اساس این گزارش سوددهی این بازار‌ها در کنار به حرکت درآمدن قیمت ارز رخ داد. هر چند سال ۱۴۰۲ در شرایطی به پایان رسید که بهای هر دلار در محدوده ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومان باقی ماند، اما بازار به رسیدن نرخ دلار به شصت هزار تومان روی خوش نشان داد و رفت و برگشت قیمت ارز در این کانال نیز سبب شد بهای دلار در ابتدایی‌ترین روز‌های سال و در میانه تعطیلات در کانال جدید یعنی شصت هزار تومان بازگشایی شود.

بر اساس این گزارش، اما سئوال مهم اینجاست که کدام بازار‌های ایران در سال ۱۴۰۳ به سود روی خوش نشان خواهند داد.

تحولات صورت گرفته و تصمیمات تازه البته سبب شد بازار جدیدی به بازار‌های سنتی و بازار مسکن و خودرو برای سرمایه‌گذاری اضافه شود. به عبارت دیگر افزایش نرخ سود بانکی به حدود ۲۳ درصد این محل را به محل مهمی برای کسب سود برای سرمایه‌گذاران بدل کرد خصوصا آنکه میزان سوددهی بازار پول از بازار مالی یا بازار سرمایه بسیار بالاتر است. در شرایطی نرخ سود بانکی در محدوده ۲۳ درصد است که بازار سرمایه ر سال گذشته بازدهی در محدوده ۱۱ درصد را داشته است.

به این ترتیب این گزینه بار دیگر به گزینه مهم سرمایه‌گذاران خرد برای کسب سود بدل شده است.

در این میان باید توجه داشت سرمایه‌گذاری در هیچ بازاری نتوانسته است در سال گذشته نرخ تورم را پوشش دهد. به عبارت دیگر سرمایه‌گذاران در همه بازار‌ها با تورم چهل درصدی ریالی روبرو بودند، اما میزان بازدهی حاصل از بازار‌ها در بالاترین حالت در میانه کانال بیست درصد قرار دارد.

این بدان معناست که تداوم این تورم، همه فعالان اقتصادی را متضرر خواهد کرد.

بورس پیش خواهد رفت؟

بازار سرمایه با عقب‌ماندگی جدی از تورم روبروست. این بازار یکی از کمترین بازدهی‌ها را در سال گذشته به ثبت رساند. دلیل این اتفاق نیز به تصمیمات تنش‌زا و پافشاری بر مولفه‌های اقتصاد دستوری باز می‌گردد. بسیاری از کارشناسان معتقدند این بازار مستعد سوددهی بسیار بالایی است، اما با ریسکی سیستماتیک، آن هم ناشی از تصمیمات دولتی روبروست و اگر شکل تصمیمات اصلاح شود، این بازار می‌تواند یکی از بالاترین بازدهی‌ها را در سال جاری نصیب سرمایه‌گذاران کند. بورس ایران از سال ۱۳۹۹ با بحران جدی روبرو شد و از آن تاریخ تا کنون همچنان نتوانسته است دست و پای خود را از زنجیر رکود رها کند.

دلار پیش خواهد رفت؟

حساسیت بالای سیاستگذار بر نرخ دلار سبب شده است که این بازار مستعد افزایش چندانی نباشد. هر چند در ماه‌های پایانی سال قیمت دلار از محدود ۵۰ هزار تومان حرکت کرد، اما با این حال نمی‌توان انتظار رشد بالای قیمت ارز را داشت. بسیاری از کارشناسان با استناد به اینکه سال پایانی دولت در پیش است و دولت در سال ۱۴۰۴ باید انتخابات برگزار کند، بر این عقیده‌اند که نرخ دلار در این شرایط امکان جهش بالا را نخواهد داشت. اگر نرخ دلار در روندی بطئی دستخوش افزایش شود، تاثیر رشد آن بر سایر بازار‌ها نیز به همین صورت خواهد بود.

طلا می‌تازد

پیش‌بینی‌های جهانی بر رشد قیمت طلا در بازار‌های جانی استوار است. شرایط حاکم بر سیاست جهان و تداوم جنگ اسراییل علیه فلسطین در کنار ادامه جنگ روسیه و اوکراین سبب شده است بازار طلا همچنان به یک بازار بسیار مهم برای سرمایه‌گذاران جهانی بدل شود. در عین حال احتمال افزایش قیمت دلار سبب شده است بازار طلا به یکی از مهمترین بازارها برای سرمایه‌گذاران در ایران بدل شود. پیمان مولوی، کارشناس اقتصادی بر این عقیده است طلای جهانی پتانسیل رشد ۱۰ درصدی را دارد، چون از تیرماه نرخ بهره در آمریکا احتمالا پایین می‌آید و این تاثیر مثبت روی طلای جهانی دارد.

در کنار این احتمالات عدم توازن عرضه و تقاضا، بازار سکه را نیز به بازاری سودآور برای سرمایه‌گذاران بدل می‌کند. بزرگ شدن حباب سکه در روز‌های اخیر نشان از اقبال سرمایه‌گذاران به این بازار دارد.

مسکن درگیر بحران رشد و رکود

هر چند هیچ عقل سلیمی بازار مسکن را برای سرمایه‌گذاری توصیه نمی‌کند، اما ریزش ارزش پول ملی در کنار عدم تطابق عرضه و تقاضا سبب شده است بازار مسکن برای گروهی که سرمایه بالاتری دارند به بازاری برای سرمایه‌گذاری بدل شود. در این میان آخرین آمار‌ها نشان از رسیدن متوسط قیمت مسکن به ۸۳ میلیون تومان در تهران دارد. رقمی که این کالای سرمایه‌ای را از دسترس بسیاری دور کرده است، اما تحلیلگران بر این عقیده‌اند این بازار مستعد رشد بیش از حد قیمت نیست و راه افتادن پروژه‌های مسکن ملی می‌تواند در مهار قیمت موثر باشد.

خودرو همچنان منتظر

بازار خودرو همچنان در انتظار عملی شدن واردات خودرو در اندازه و ابعاد پیش‌بینی شده است. روند واردات خورو در سال گذشته نیز مانند سال پیش از آن کند بود. در این میان اخباری که مرتبط با توقف شماره‌گذاری برخی خودرو‌ها بود سبب شد بازار این خودروی خاص به بازاری بسیار پرسود برای سرمایه‌گذاران بدل شود. در صورت واردات خودرو طبق برنامه و تحقق اهداف تولید، این بازار با رشدی ملایم روبرو خواهد بود.

به این ترتیب بازاری که همچنان مستعد رشد است، بازار سرمایه است که فعلا درگیر دستورات پرریسک و عقب برنده است. باید دید سیاست دولت بر رشد کدام بازار استوار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت ارز دلار سکه طلا یورو در بازار امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ اعلام جزییات
  • این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!
  • کمبودی در عرضه مرغ ایام نوروز و ماه رمضان نداریم
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۷ فروردین ماه