Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، هاجر عبدی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: در طرح برق امید، مشترکان خانگی که در تعرفه تابستانه کمتر از ۴۰۰ کیلووات و در تعرفه زمستانه کمتر از ۸۰ کیلووات برق در هر دوره مصرف کنند، در رده مشترکان کم مصرف قرار می‌گیرند و از آن‌ها بابت مصرف برق هزینه‌ای دریافت نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدی افزود: مشترکانی نیز که در تعرفه تابستانه کمتر از ۳ هزار کیلووات و در تعرفه زمستانه کمتر از ۲۰۰ کیلووات برق در هر دوره مصرف کنند، به عنوان مشترکان خوش مصرف (بین کم مصرف و پرمصرف) لقب می گیرند و هزینه برق آن‌ها با تخفیف محاسبه می‌شود.

او گفت: هدف از اجرای طرح برق امید اصلاح الگوی مصرف برق مشترکان خانگی و آموزش مشترکان پرمصرف جهت قرار گرفتن در گروه‌های مشترکان خوش مصرف و درنهایت کم مصرف است.

بیشتر بخوانید

بهره برداری از ۱۰ طرح فوق توزیع برق در هرمزگان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افزود: هزینه برق مصرفی در هرمزگان شامل دو تعرفه تابستانه و زمستان است که تعرفه تابستانه از ابتدای فروردین تا پایان آذر و تعرفه زمستانه نیز از ابتدای دی تا پایان اسفند محاسبه می‌شود.

عبدی با بیان اینکه کولر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و آبگرمکن از جمله وسایل برقی پر مصرف هستند، گفت: استفاده از نور طبیعی در طول روز و استفاده از لامپ‌های کم مصرف در ساعات شب هزینه برق مصرفی خانوار‌ها را کاهش می‌دهد.

شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان اکنون ۷۱۵ هزار مشترک دارد که از این میزان ۵۷۳ هزار مشترک معادل ۸۲ درصد مشترکان خانگی هستند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح برق امید شرکت توزیع نیروی برق مشترکان کم مصرف تعرفه برق کم مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد از بار مصرفی شبکه برق با کنتورهای هوشمند مدیریت می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، احمدی با اشاره به بهره‌گیری دولت سیزدهم از ظرفیت قانونی بودجه سال‌های ١٤٠٠ و ١٤٠١ (بند د تبصره ١٥ قانون بودجه) و قانون بودجه سال ١٤٠٢ (جز ٢ بند ز تبصره ١٥)، از نصب ٣ میلیون و ٦٠٠ هزار کنتور هوشمند برای انواع مشترکان شبکه برق کشور تاکنون خبر داد و افزود: در حال حاضر تقریباً تمامی مشترکان دیماندی کشور در تعرفه‌های مختلف به کنتور هوشمند مجهز شده اند که نشان می‌دهد حدود ٦٠ درصد بار شبکه برق کشور قابل پایش و مدیریت است.

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوری‌های نوین توانیر یادآور شد: همچنین ٦ مرکز کنترل در سراسر کشور ایجاد و زیرساخت نرم افزاری لازم جهت توسعه طرح برای ٦ میلیون مشترک و زیرساخت سخت افزاری برای توسعه ٣ میلیون مشترک از مجموع ٣٩ میلیون مشترک برق تاکنون فراهم شده و توسعه طرح به سایر مشترکان پرمصرف در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص پیشینه طرح هوشمندسازی در صنعت برق خاطرنشان کرد: مطالعات لازم جهت پیاده سازی زیرساخت اندازه‌گیری هوشمند در شبکه توزیع برق کشور از سال ١٣٨٨ و با تشکیل کمیته‌های تخصصی آغاز شد و پس از تدوین اسناد فنی و اجرایی، ٥ طرح پایلوت در ٥ ناحیه کشور برای حدود یک میلیون مشترک تک فاز و سه فاز در قالب فاز اول طرح فهام تعریف شد که تاکنون بیش از ٤٠ عنوان سند در حوزه‌های مختلف فنی و اجرایی این طرح منتشر شده است.

احمدی مواردی چون تأمین مالی، تحریم‌های ظالمانه، نوسانات نرخ ارز، تأمین مواد اولیه سازندگان، اپیدمی کرونا و غیره را از جمله مشکلاتی عنوان کرد که روند توسعه پروژه‌های هوشمندسازی را در طول اجرای طرح تحت تأثیر قرار داد.

مدیرکل هوشمندسازی و فن آوری‌های نوین توانیر ادامه داد: در سال ١٣٩٤ نصب کنتور هوشمند برای مشترکان دیماندی به عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو تکلیف شد و صنعت برق تصمیم گرفت از ظرفیت طرح‌های پایلوت برای تحقق این مهم استفاده کند که در نهایت با اخذ مجوز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و موافقت پیمانکاران، ابعاد طرح‌های پایلوت اصلاح و از حدود یک میلیون مشترک در ٥ ناحیه به هوشمندسازی کل مشترکان دیماندی سراسر کشور گسترش یافت و در حال حاضر تقریباً تمام مشترکان دیماندی کشور در تعرفه‌های مختلف به کنتور هوشمند مجهز شدند.

کد خبر 6078593 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شد
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع می‌شود
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های زنجیره ای از هفته زمین پاک
  • توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در سراسر کشور ممنوع است
  • توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع است
  • مدیریت ٦٠ درصدی بار مصرفی شبکه برق با کنتور‌های هوشمند
  • ۶۰ درصد از بار مصرفی شبکه برق با کنتورهای هوشمند مدیریت می شود
  • امکان تامین نیمی از مصرف برق خانگی با انرژی خورشیدی
  • دو هنرمند هرمزگانی موفق به دریافت نشان فاخر صنایع‌دستی شدند
  • یک میلیون مشترک پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز می شوند