Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان فیلم «پرتقال خونی» گفت: مدیران فرهنگی ما به فکر چند ماه مدیریت خود هستند و تلاشی نمی‌کنند که به عنوان مثال سینما برای سه سال آینده خود برنامه داشته باشد، مدیران جدید هم که می‌آیند صرفا به رد توانایی و عملکرد مدیران قبلی می‌پردازند، با این وضع واقعا چه توقعی می‌توان از مدیریت فرهنگی کشور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر من نفی گذشته و بی توجهی به آینده سینما را نابود کرده است.  

سیروس الوند در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون تعطیلی مجدد سینما‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: از نظر من شرایط فعلی شرایط بسیار خطرناکی برای جامعه است و بیماری هر روز بیشتر از گذشته شده، بهتر است که در شرایط فعلی سینما‌ها تعطیل باشند. در موقعیت فعلی ما باید از هر عملی که باعث اجتماع مردم می‌شود خودداری کنیم.  

وی در همین راستا ادامه داد: البته این را هم بگویم که در زمانی که سینما‌ها بازگشایی شدند هم مخاطبی نداشتیم و تمامی آثار با شکست روبرو می‌شدند، به همین دلیل من معتقدم که به طور کلی با وجود شرایط موجود بیماری کرونا نباید هیچ فیلمی اکران شود. از سویی نباید هیچ فیلمی هم ساخته شود، زیرا در همین لحظه تعداد زیادی اثر پشت صف اکران مانده اند پس نیازی به فیلم جدید نداریم.  

کارگردان فیلم «آنجا همان ساعت» با اشاره به وضعیت ناامید کننده سینما در سال جاری اضافه کرد: ما به طور کلی سینما را از اسفند ماه سال گذشته از دست داده ایم، از همان زمان هم تعداد زیادی فیلم بودند که به اکران امیدوار بودند، حال نزدیک به یکسال است که سینما تعطیل شده و هیچ توجیهی ندارد که ما آثار جدید تولید کنیم، زیرا به کوهی از فیلم اکران نشده برمی‌خوریم، این صف بلند بعد از دوران کرونا هم بار دیگر باعث فیلمسوزی در چرخه اکران می‌شود.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

وی در همین رابطه تاکید کرد: از نظر من سینما شغل و حرفه مهمی است، اما کل سینما در برابر جان انسان‌ها هیچ ارزشی ندارد پس باید تمامی فعالیت‌های سینمایی فعلا متوقف شوند.  

این کارگردان با سابقه سینما درباره برگزاری برخی جشنواره‌ها در شرایط فعلی اضافه کرد: از نظر من افرادی که اصرار به برگزاری جشنواره‌ها داشته و سعی در عادی سازی شرایط موجود دارند، این افراد نمی‌خواهند با واقعیت کنار بیایند، من نمی‌دانم چرا که وزارت ارشاد سعی دارد همه چیز را عادی جلوه دهد، وقتی هر روز بر تعداد مبتلایان و جان باختگان کرونا اضافه می‌شود بنابراین در چنین شرایطی برگزاری جشنواره‌ها چه کمکی به ما می‌کند؟.

وی در همین رابطه ادامه داد: طی سال‌های گذشته این همه جشنواره برگزار شدند، مگر آن جشنواره‌ها چقدر باعث افزایش سطح کیفی سینما شدند که ما اصرار داریم در چنین شرایط بحرانی جشنواره برگزار کنیم. نگاهی گذرا به فیلم‌های چند سال اخیر نشان می‌دهد که سینمای ایران سالیان سال است که درگیر افول و سقوط شده است، حال در این میان جشنواره‌های متعدد سینمایی طی سال‌های اخیر چه کمکی به ارتقا سطح کیفیت سینما کرده اند؟ هیچ.

کارگردان فیلم «پرتقال خونی» با اشاره به افت سینمای کشور طی دو دهه گذشته افزود: وقتی سینمای کشور طی دو دهه گذشته همواره در مسیر سقوط بوده برگزاری چند جشنواره که آن هم براساس منافع فرعی برخی افراد شکل گرفته چه فایده‌ای دارد؟. از نظر من برای همه افراد روشن است که جشنواره‌های سینمایی هیچ کمکی به سینمای ایران نکرده و نخواهند کرد.  

وی با اشاره به از دست رفتن سینمای سال ۹۹ درباره آخرین مراحل اکران آخرین فیلم خود اضافه کرد: تمامی مراحل پس از تولید فیلم «آنجا همان ساعت» به پایان رسیده منتها فیلم را در شرایط فعلی اکران نمی‌کنیم.  

الوند با اشاره به نبود برنامه ریزی درست فرهنگی و هنری در دوران بحران تصریح کرد: طبیعتا با وضعیت کنونی مشخص است که مدیریت فرهنگی کشور برای طولانی مدت هیچ برنامه‌ای ندارد، زیرا وقتی می‌توانیم انتظار برنامه بلندمدت داشته باشیم که مدیران فرهنگی تنها به دوره مدیریت خود فکر نکنند.  

وی در همین رابطه ادامه داد: مدیران فرهنگی ما به فکر چند ماه مدیریت خود هستند و تلاشی نمی‌کنند که به عنوان مثال سینما برای سه سال آینده خود برنامه داشته باشد، مدیران جدید هم که می‌آیند صرفا به رد توانایی و عملکرد مدیران قبلی می‌پردازند، با این وضع واقعا چه توقعی می‌توان از مدیریت فرهنگی کشور داشته باشیم. از نظر من نفی گذشته و بی توجهی به آینده سینما را نابود کرده است.  

الوند خاطرنشان کرد: به عنوان مثال جشنواره‌های ما آن زمان که در دوران رونق سینما برگزار می‌شدند هیچ تاثیری در تنوع و توسعه سینما نداشته اند، حال اصرار در برگزاری این جشنواره‌ها در شرایطی که جان انسان‌ها در خطر است چیست؟ این اتفاق تنها یک دلیل دارد و آن هم این است که برخی مدیران می‌خواهند در دوره مدیریت خود بیلان کاری شان را بالا ببرند، این وضعیت ناامید کننده فعلی سینما حاصل تمام این نقاط ضعف است که اشاره کردم.  

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سیروس الوند

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سیروس الوند مدیران فرهنگی مدیریت خود جشنواره ها شرایط فعلی نظر من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد

به نقل از موزه سینما، همزمان با هفتم فروردین، زادروز پوران درخشنده کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران، سه جایزه شامل جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم باکو برای «بچه‌های ابدی»، جایزه بانوی طلایی (به عنوان نخستین بانوی کارگردان و فیلمساز ایران) و سردیس و تمبر اختصاصی از جشنواره رمز موفقیت توسط این هنرمند به موزه سینما اهدا شد.

لوح زرین بهترین فیلم از ششمین جشنواره فیلم فجر برای «پرنده کوچک خوشبختی»، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از ششمین جشنواره فیلم فجر برای پرنده کوچک خوشبختی، سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای «هیس… دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، پروانه زرین بهترین کارگردانی فیلم بلند از بیست و یکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، هفت تندیس پروانه زرین از جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای بچه‌های ابدی، دیپلم افتخار از اولین دوره جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا برای «رابطه»، دیپلم افتخار از سومین جشنواره فیلم زنان از آرژانتین برای پرنده کوچک خوشبختی و «زمان از دست رفته»، برنده مشعل طلایی از دومین جشنواره فیلم غیرمتعهد‌ها در کره شمالی برای پرنده کوچک خوشبختی، تندیس ابوریحان در دومین آیین سپاس از تهیه‌کنندگان برتر سینمای ایران، برنده جایزه جشنواره گلوبال هندوستان به پاس تلاش‌های صادقانه در طول سال‌های مداوم کار در حوزه سینما و در ارتباط با مردم از جمله جوایز و افتخارات دیگری است که ایند هنرمند به دست آورده است.

پوران درخشنده ساخت فیلم‌هایی همچون زیر سقف دودی، هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند، پرنده کوچک خوشبختی، بچه‌های ابدی، خواب‌های دنباله دار، رویای خیس، شمعی در باد، رابطه و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان افتتاح شد
  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • افتتاح مؤسسه «نان و ارزاق بهشتی» برای کمک به نیازمندان با مشارکت سازمان ثبت اسناد
  • جشنواره دیار علویان در ۳۰ نقطه مازندران برگزار می‌شود
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • برگزاری جشنواره‌های متنوع در بوستان لاله تا پایان ماه رمضان