Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@13:41:14 GMT

علیفر، لطیفی و مشکل قدیمی دفاع سه نفره!

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۴۷۷۰

علیفر، لطیفی و مشکل قدیمی دفاع سه نفره!

علی لطیفی می‌گوید حرف‌های علی علیفر و موضع گرفتن او علیه مربیان بزرگ دنیا فقط به این دلیل است که خودش را مطرح کند.

به گزارش "ورزش سه"، یکی از حواشی روزهای اخیر فوتبال ایران در برنامه لذت فوتبال شبکه ورزش رخ داد؛ جایی که علی علیفر که گزارشگر دیدار دو تیو وستهام و منچسترسیتی بود، بار دیگر از گوآردیولا که یکی از بزرگترین مربیان فوتبال دنیا به شمار می‌رود به دلیل عدم کسب قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا انتقاد کرد و حرف‌های علی لطیفی کارشناس برنامه را تعریف بیش از حد از سرمربی منچسترسیتی و چند مربی دیگر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی لطیفی که به تازگی سرمربی گل ریحان البرز شده و سعی داشت این تیم را برای رسیدن به لیگ برتر مهیا کند ولی به دلیل مشکلات مالی از سمت خود استعفا داد، در گفتگویی با "ورزش سه" در پاسخ به اتفاقاتی که در دیدار شنبه شب روی آنتن زنده رخ داد، با اشاره به پیشینه‌ای که او با علیفر دارد، گفت:« آقای علیفر مشکلشان با من از این بازی نیست. آقای علیفر سالیان سال از دفاع خطی حرف می زد و می گفت دفاع حتما باید دفاع پوششی وجود داشته باشد و می گفت مربیانی مثل مورینیو، گوآردیولا و ... که این کار را نمی‌کنند، در واقع مربی نیستند.»

 

علی لطیفی کارشناس بازی منچسترسیتی و وستهام در بخشی از حرف هایش گفته بود:« چیزی که باعث شده گوآردیولا، بیلسا و برخی مربیان دیگر شاخص باشند، این است که فوتبال زیبایی را ارائه می‌کنند و این موضوع همیشه برای هواداران جذب است.»

 

او ادامه داد: این موضوع مدام از سوی ایشان تکرار می‌شد، تا اینکه من در یک بازی دلایل عدم استفاده از دفاع پوششی را توضیح دادم. گفتم اگر می بینید دفاع پوششی منسوخ شده است، دلیل دارد. مثلا اینکه در آفسایدگیری به مشکل می‌خورید، یا کناره‌های زمین را از دست می‌دهید. در واقع در سیستم نوین، هر کسی باید جای خودش را پوشش بدهد. آقای علیفر همچنان در سال های گذشته مانده است. در فوتبال روز دنیا، همه هم را پوشش می دهند و هر کس خودش. اگر کسی می خواهد با سه دفاع بازی کند، آن سه بازیکن باید هم سرزن باشند و هم سرعتی.  این روشی بسیار قوی است که خیلی ها نظیر کونته، فیلیک و ... از آن استفاده می‌کنند، آقای علیرضا اما علیفر جوابی برای حرف‌ها و توضیحات من نداشتند.»


علی لطیفی سپس به ماجرایی که شنبه در شبکه ورزش رخ داد، اشاره کرد و افزود:« درنهایت این ماجرا به بازی قبلی کشیده شد. آقای علیفر گفت این تیم‌ها مثل منچسترسیتی منتخب جهان را دارند و مربیانشان کار خاصی برای قهرمانی لیگ های داخلی انجام نمی دهند و باید حتما در اروپا قهرمان شوند. من گفتم تیم هایی هستند که 30 سال قهرمان نشده‌اند. لیورپول پس از سال‌ها قهرمان لیگ برتر شد و رئال سال‌ها در اروپا هیچ قهرمانی‌ای به دست نیاورد. آیا باید در باشگاه رئال مادرید را تخته می‌کردند؟».

 

علی علیفر بلافاصله پس از شروع گزارش اینطور پاسخ لطیفی را می‌دهد:« کارشناس محترم برنامه قبل از آغاز مسابقه برای دو سه نفر زیاد تبلیغ کردند. باید به کارهای فنی و فوتبال پرداخت و کمتر به حاشیه‌ها بپردازیم.»

 


او با اشاره به تیم های داخلی ادامه داد: « آقای علیفر هنوز هم متوجه نیست. در دنیا تیم هایی هستند که قهرمان نشده اند ولی کلی هوادار دارند. با این حساب تیم هایی مثل نفت آبادان، نساجی مازندران، شاهین بوشهر و ... باید برود و ورزش صبحگاهی کند!.»


لطیفی با اشاره به درگیرهای گذشته علیفر با برخی چهره های مطرح فوتبال ایران ادامه داد: « متاسفم که این را می گویم. آقای علیفر بزرگ‌تر من هستند و من یاد گرفته ام که به بزرگ‌‎‌ترم احترام بگذارم، ولی او برای دیدن شدن به کارهایی که به ایشان ربطی ندارد، ورود می کند. من کارشناس هستم و باید نظراتم را در عین رعایت احترام مطرح کنم. با صحبت های آقای علیفر باید همه تیم ها کنار بروند و چند تیم مثل بایرن مونیخ، یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید بمانند و بقیه تیم ها بروند ورزش صبحگاهی بازی کنند. ایشان در گذشته هم با بازیکنان و پیشکسوتان بزرگی برخورد داشته اند، مثل خداداد عزیزی. بنده حداقل بازیکنی بودم که در سطح بالا، در استقلال، پرسپولیس و پاس بازی کرده ام. در بازی های آسیایی حضور داشته‌ام و جام جهانی بوده ام. لژیونر بوده ام و از نزدیک تیم های مختلف را لمس کرده ام و بیش از یک دهه در اختیار رسانه ملی هستم. من سعی می کنم با حفظ شئونات و احترام به تمام اهالی فوتبال، عقایدم را بیان کنم. به نظرم حرف های آقای علیفر بیهوده است و جز اینکه بخواهد خودش را مطرح کند، چیز دیگری نیست و این اصلا کار خوبی نیست.»

دسته یک گل ریحان البرز علی لطیفی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دسته یک گل ریحان البرز علی لطیفی آقای علیفر علی لطیفی تیم ها حرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل غیبت رییس اینتر در قهرمانی: ترس از بازداشت!

به گزارش "ورزش سه"، اینتر شب گذشته در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و سوم سری آ ایتالیا روبروی میلان به میدان رفت و در یک بازی تماشایی و جنجالی موفق شد حریف قدیمی و همشهری را با نتیجه1-2 از سر راه بردارد و قهرمانی‌اش در این مسابقات را مسجل کند.

برای بازیکنان و هواداران این تیم اهمیت زیادی داشت که بتوانند در این بازی قهرمانی خودشان در رقابت‌های این فصل را قطعی کنند تا تلخی شکست برابر رقیب قدیمی را برای تیم حریف چند برابر کرده باشند.

با وجود اینکه بسیاری احتمال داده بودند که شاگردان سیمون اینزاگی بتوانند در این بازی به پیروزی برسند و جشن قهرمانی را برپا کنند اما ژانگ که این روزها در چین به سر می‌برد به ایتالیا برنگشت و در ورزشگاه سن سیرو غایب بود.

حالا رسانه‌های ایتالیایی مدعی شدند که دلیل ماندن مالک باشگاه اینتر در خاک کشورش این است که دادگاهی در میلان رای بر علیه او و به سود بانک آسیایی که طرف قرارداد او بوده و شکایتی از او مطرح کرده صادر کرده و ژانگ نگران است که در صورت حضور در خاک ایتالیا از سوی مقامات پلیس این کشور بازداشت شود. چنین ادعایی پیش از این هم مطرح شده بود اما غیبت او در بازی دیشب نشان داد که حتی اگر تصمیمی برای بازداشت او گرفته نشده باشد اما این نگرانی در او وجود دارد.

دیگر خبرها

  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز ۴۰سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / ۵درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • تمسخر گسترده الهلال: حریف ده نفره نشود، نمی‌توانید!
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است
  • 10 استادیومی که از آنها یک نام و هزار خاطره مانده!
  • حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد
  • دلیل غیبت رییس اینتر در قهرمانی: ترس از بازداشت!
  • یعنی چی که می‌خواهند استراماچونی را جانشین نکونام بکنند | پرسپولیس در کمین استقلال نشسته اما آقایان به دنبال حاشیه‌اند