Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@09:42:10 GMT

بیش از ۱۴ هزار نفر از تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۴۷۸۰

بیش از ۱۴ هزار نفر از تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

گروه استان‌ها-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۴ هزار و ۳۰۳ نفر از مجموعه تخت سلیمان تکاب بازدید کردند. - اخبار استانها -

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 14 هزار و 303 نفر از مجموعه تخت سلیمان تکاب بازدید کردند در حالی که در مجموع در سال گذشته 53 هزار و 809 بازدید از این مجموعه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال 97 تعداد 57 هزار و 442 نفر، در سال 96 تعداد 49 هزار و 682 نفر، در سال 95 تعداد 44 هزار و 770 نفر و همچنین در سال 94 تعداد 65 هزار و 698 نفر گردشگر از تخت سلیمان تکاب بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌ غربی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی تخت سلیمان تکاب و با تاکید بر اینکه دریاچه این اثر تاریخی، به عنوان یک دریاچه سحرآمیز قلمداد می‌شود گفت: علاوه بر اینکه آب این دریاچه هیچ زمانی سرریز نمی شود حتی اگر جلوی جریان آب نیز باز شود، از حجم آب کاسته نمی شود.

شکوهی به‌جای مانده از گذشتگان؛ تخت سلیمان نماد اصالت تکابشکوه مجموعه جهانی تخت سلیمان از ایران تا یونسکو+تصاویرزادگاه سحرآمیز زرتشت موتور محرکه صنعت گردشگری؛ تخت سلیمان‌ ‌مجموعه‌ای پررمز و راز +تصاویر

وی با اشاره به اینکه مجموعه  تخت سلیمان تکاب چهارمین اثر ایرانی ثبت شده در فهرست آثار جهانی لقب گرفته است بیان کرد: تخت سلیمان که در گذشته به نام شهر«شیز» معروف بود به عنوان مرکز بزرگترین آتشکده زمان ساسانی لقب گرفته است. 

جباری تصریح کرد: همچنین از شگفتی‌های دریاچه تخت سلیمان تکاب این است که عمق آن 110 متر بوده در حالی که عمق خلیج فارس در بیشترین عمق 93 متر است و در واقع 17 متر بیشتر از خلیج فارس عمق دارد.

وی اظهار داشت: سالیانه تعداد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از منظره طبیعی و تاریخی تخت سلیمان تکاب به این شهر سفر می‌کنند و از جاذبه‌های آن لذت می‌برند.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ورود بیش از 1 میلیون توریست به ایران توسط آذربایجان + فیلم

به گزارش تابناک، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: بیش از یک میلیون گردشگر که از طریق آذرباجان (مرز زمینی) وارد ایران می‌شدند. اما امروزه به علت بروز مسائل خاص سیاسی میان دو کشور ایران و آذربایجان این تعداد قادر به ورود نیستند.

تعداد بازدید : 1 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ۳ مصدوم حاصل تصادف ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ در محور ایرانخواه تکاب
  • تعداد شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر رسید
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • مرگ دردناک جوان ۲۴ ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد
  • برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب
  • بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی
  • دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد
  • جلوگیری از ورود بیش از 1 میلیون توریست به ایران توسط آذربایجان + فیلم
  • ببینید | مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • جزییات تعطیلی باغ گل‌های کرج