Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:11:04 GMT

۸۴ درصد جمعیت کردستان از لحاظ کرونا غربالگری شدند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۴۸۴۸

۸۴ درصد جمعیت کردستان از لحاظ کرونا غربالگری شدند

به گزارش ایرنا، آرزو فلاحی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به عنوان واحدهای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، تعداد ۱۷ مرکز تحت عنوان مراکز منتخب کووید-۱۹ در سطح استان به صورت اختصاصی وظیفه ارائه خدمات مرتبط با این بیماری به مراجعان را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد خدمات ارائه شده در مراکز منتخب استان را از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۰۸ هزار و ۳۶۵ خدمت اعلام کرد و افزود: تعداد ۱۳۶ پزشک، ۲۳۸ نفر مراقب سلامت، ۶۰ کارشناس آزمایشگاه، ۸۴ نفر در واحد پذیرش و هفت نفر خدمتگزار در شیفت‌های تعیین شده در این مراکز فعالیت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، غربالگری بیماری کووید-۱۹ تاکنون طی سه مرحله انجام گرفته و جمعیت استان از نظر ابتلا به این بیماری توسط مراقبان سلامت و بهورزان غربالگری شده‌اند.

فلاحی با اشاره به معرفی سایت www.salamat.gov.ir برای انجام خودارزیابی بیماری کووید-۱۹ در افراد دارای علائم بیماری و اجرای غربالگری از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان، اضافه کرد: سلامت بیش از ۹۱ درصد این افراد در مرحله اول و ۹۰ درصد در مرحله دوم توسط تیم سلامت شاغل در پایگاه های سلامت و خانه‌های بهداشت پیگیری و اقدامات لازم برای آنها صورت گرفته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تعداد نمونه‌های گرفته‌ شده از بیماران مراجعه ‌کننده به مراکز منتخب بیماری کرونا در مرحله سوم را ۳۴ هزار و ۳۳۴ مورد اعلام کرد و افزود: خدمات مربوط به غربالگری بیماری کووید-۱۹ و پیگیری‌های مربوطه همچنان در حال اجرا است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۶۸ هزار و ۸۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۹۶ نفر از بیماران در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۲ هزار و ۶۱۶ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان غربالگری سازمان جهانی بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان غربالگری سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا کردستان غربالگری سازمان جهانی بهداشت اخبار کنکور کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:دکتر حسین فرشیدی با بیان اینکه از جمعیت حدود ۸۵ میلیونی کشور، ۲۳ درصد روستایی و ۷۷ درصد شهرنشین هستند، اظهار داشت: با توجه به این آمار باید در برنامه‌های ارائه خدمات مناسب، متناسب با زمان، تغییراتی را در نظام ارائه خدمات و همراه با تکنولوژی ایجاد کنیم.
وی در ادامه به برگزاری موفق پویش همگانی سلامت اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این پویش، ارتقا سواد سلامت، استفاده از خدمات خودمراقبتی و پرونده الکترونیک سلامت بود تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر خود برسیم.
دکتر فرشیدی بیان داشت: بیش از ۹۷ درصد از جمعیت روستایی از ارائه خدمات نظام سلامت توسط بهورزان بهره‌مند هستند و در شهر‌ها نیز مراقبین سلامت خدمات نظام سلامت را ارائه می‌دهند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۱۹۵ شهر با ۲۷ میلیون نفر جمعیت در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر تحت پوشش طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع هستند و امیدواریم با ادامه دادن این برنامه، تا پایان سالجاری بتوانیم ۲۷ میلیون نفر دیگر را نیز وارد برنامه طرح سلامت خانواده کنیم.

دیگر خبرها

  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • کارشناسان بهداشت محیط در صیانت از سلامت جامعه
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز