Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند صعودی آمار ابتلا به کرونا در مازندران و نگرانی از ورود استان به موج سوم ابتلا به بیماری کووید-۱۹ سبب شده است تا ستاد استانی مقابله با کرونا محدویت‌های کرونایی را در این خطه شمال کشور تا پایان هفته جاری تمدید کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران هم اکنون ۷۲۲ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم حدود ۲۰ درصد بیشتر از هفته گذشته و حدود ۲ برابر اوایل ماه مهر است.

بر اساس گزارش این دو دانشگاه ، ۱۷۰ نفر از بیماران کووید-۱۹ بستری در بیمارستان های مازندران در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

گزارش مقایسه ای روزانه هم نشان می دهد که آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های مازندران روز یکشنبه چهارم آبان ماه نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن حدود سه درصد بیشتر شد.

مسئولان حوزه بهداشت و درمان و اعضای ستاد مقابله با کرونای مازندران در تازه ترین نشست خود هشدار داده اند که موج سوم شیوع کرونا در استان با گذشت زمان به خاطر عادی انگاری پروتکل های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک با سرعت بیشتری نزدیک می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت :  با افزایش روند صعودی آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان ، محدودیت های ۱۳ گانه کرونایی در این استان تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت و در صورت تداوم روند صعودی احتمال تمدید مجدد این محدودیت ها نیز وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دکتر سید عباس موسوی افزود : مازندران در زمره استان های با وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و محدودیت های کرونایی که شامل تعطیلی فضای های آموزشی اعم از دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها باید تا پایان هفته ادامه داشته باشد و آموزش در این شهرستان ها باید از طریق فضای مجازی ارایه شود.

وی خاطرنشان کرد : علاوه بر آن تعطیلی  استخرهای سرپوشیده و مراکز آبی، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها، مساجد و مصلی‌ها نیز باید ادامه داشته باشد..

 رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت : همچنین ، مرکز تفریحی و گردشگری شامل باغ‌وحش و شهربازی‌ها، باشگاه‌های بدنسازی، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه از دیگر اماکن و مشاغلی هستند که تا پایان هفته اجازه فعالیت ندارند.

موسوی گفت : کرونا در روزهای اخیر روند افزایشی پیدا کرد و تنها  راه کنترل این وضعیت، افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط همه افراد جامعه است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونا در ایران کرونا در مازندران کرونا در شمال کرونا در استانها تمدید محدودیت های کرونایی کرونا در بابل دانشگاه علوم پزشکی تا پایان هفته محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه در مازندران
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه
  • زیر دو خم هفته با چند خبر و گزارش از ورزش مازندران