Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، حمیدرضا مبشری  روز دوشنبه در جلسه کارگروه سلامت شهرستان افزود : در حال حاضر ۱۷۶ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در شهرستان وجود دارد که ۳۶ بیمار در بیمارستان امام سجاد(ع) بستری هستند و ۱۴۰ بیمار دیگر نیز در قرنطینه خانگی به سر می برند.

وی ادامه داد : بر اساس بررسی های انجام شده طی هفته های گذشته روند ابتلای افراد به ویروس کرونا در این شهرستان روند صعودی دارد و برای خروج از این وضعیت لازم است تمامی مردم و صنوف نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی برای قطع زنجیره ویروس تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان را " بسیار پایین " ارزیابی کرد و گفت : با توجه به ممنوعیت فعالیت قلیان سراها در فضای عمومی ، گزارش ها حاکی از ان است که عرضه قلیان به فضاهای خصوصی ، باغ ها و حیاط خانه ها منتقل شده که این امر معضلی برای مبارزه با انتقال ویروس کرونا است.

وی با بیان اینکه مهار اپیدمی کرونا بدون همراهی مردم و سایر نهاد ها امکان پذیر نیست ، افزود : طبق بررسی های بازرسان شبکه بهداشت، سطح رعایت پروتکل بهداشتی در فضاهای عمومی بویژه پمپ بنزین ها، حمل و نقل درون شهری و نانوایی ها به هیچ عنوان رضایت بخش نیست. 

فرماندار رامسر نیز فعالیت ها در راستای نهادینه شدن فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان را ضعیف توصیف کرد و گفت : با توجه به مصوبه های ستاد شهرستانی ، علاوه بر شهرداری ها که به طور روزانه در سطح شهر هشدار می دهند، مقرر شد از طریق بلندگوهای مساجد هم نسبت به خطرات این بیماری اطلاع رسانی شود که تاکنون در این زمینه بسیار ضعیف عمل شده است.

محمد آزاد افزود : تبلیغات و افزایش هشدارها باید به گونه ای باشد تا علاوه بر آشنایی مردم با خطرات این بیماری،  رعایت پروتکل بهداشتی برای مردم نهادینه و به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

رییس شبکه بهداشت رامسر هفته های پیش نیز از کم توجهی رانندگان خودروهای مسافربر عمومی و خصوصی در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری کرونا و همچنین  مجتمع آرامش ، جایگاه های سوخت و همچنین واحدهای خبازی این شهرستان انتقاد کرده بود.

طبق آمار شبکه بهداشت و درمان رامسر ، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۶۰۹  بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام سجاد (ع) این شهرستان بستری شدند که یکهزار و ۴۲۵ نفر تاکنون پس از بهبودی نسبی مرخص شدند.

عرضه طیور بومی و وحشی در بازار هفتگی رامسر ممنوع است

رییس اداره دامپزشکی رامسر هم در این جلسه نسبت به احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در این فصل هشدار داد و گفت : یکی از مکان های انتقال این بیماری بین طیور، بازارچه های هفتگی عرضه پرندگان است که باید با توجه احتمال شیوع این بیماری در این فصل با عرضه کنندگان این پرندگان برخورد شود.

جواد رفیعی با اشاره به اینکه فروشندگان طیور بومی و وحشی از استان گیلان نیز برای عرضه این پرندگان به بازرهای هفتگی این شهرستان می آیند،  افزود:  علاوه بر برنامه ریزی برای جلوگیری از ورود پرندگان از استان گیلان به منطقه، برای جلوگیری از رهاسازی طیور منازل روستائیان و نگهداری آنها در فضای بسته از طریق بخشداری و دهیاران اطلاع رسانی شود.

وی با تاکید بر انجام واکسیناسیون طیور خصوصا در مراکز تولید طیور صنعتی ، گفت :  خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوک بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در شهرستان مشاهده نشده است و در صورت عدم کنترل امکان ورود طیور و پرندگان آلوده به این شهرستان وجود خواهد داشت.

رفیعی تاکید کرد : اکیپ های مشترک کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی برای بررسی و پایش سد میجران و آب بندان های منطقه که امکان حضور پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی وجود دارد ، در حال انجام است.

رییس محیط زیست شهرستان رامسر در با اشاره به شیوع انفلونزای فوق حاد پرندگان در روسیه و قرقیزستان گفت : انتظار می رود در سد میجران شاهد حضور پرندگان زمستان گذران باشیم.

محمدرضا نیاستی افزود : پرندگان زمستان گذران عموما در مسیر مهاجرت در ورودی رودخانه ها و بخش هایی از زمین های شالیکاری منطقه برای تغذیه و استراحت توقف کوتاهی دارند و در صورت بی توجهی ممکن است آلوده باشند و بیماری را منتقل کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: شکار هرگونه پرندگان اعم از مهاجر و بومی در این شهرستان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا قلیان مازندران رامسر نانوایی کم فروشی جایگاه های سوخت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قلیان مازندران رامسر نانوایی کم فروشی جایگاه های سوخت ویروس کرونا قلیان مازندران رامسر نانوایی کم فروشی جایگاه های سوخت اخبار کنکور رعایت پروتکل شبکه بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه آمدند/ زنجیره انسانی از گلوگاه تا رامسر در حاشیه خزر

دریافت 33 MB کد خبر 6081844

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۲ پروژه آبرسانی در رامسر
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • همه آمدند/ زنجیره انسانی از گلوگاه تا رامسر در حاشیه خزر
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • کاهش کلسترول با این نوع سبزی
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر