Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری گفت: بر اساس مطالعات انجام شده توسط ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار، میزان خسارت سالانه گرد و غبار وارده به استان خراسان‌جنوبی مبلغ 505 میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسن اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران از اولین برآورد ملی زیان‌های اقتصادی ریزگردها به استان خراسان‌جنوبی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر آن شد تا میزان خسارت سالانه گرد و غبار را بر منابع زیستی و اقتصادی پنج استان کشور از جمله خراسان‌جنوبی،خوزستان،کرمانشاه، هرمزگان و ایلام را مورد مطالعه قرار دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی بیان کرد: تا در این راستا بر مبنای آن بتواند آمار مستدل و متقنی از خسارت‌های ناشی از پدیده گرد و غبار به منابع زیستی و اقتصادی و همچنین بهداشت و سلامت این استان‌ها برآورد کند.

اکبری عنوان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده توسط ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار، میزان خسارت سالانه گرد و غبار وارده به استان خراسان‌جنوبی مبلغ 505 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس قیمت‌های سال ۱۳۹۷ میزان خسارات برآورد شده معادل ۰۲.۱ درصد از کل تولید ناخالص داخلی (GDP) این استان‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی بیان کرد: مهاجرت، کاهش میزان سرمایه‌گذاری، مشکلات جسمی افزایش میزان مصرف آب،کاهش عمل فتوسنتز در گیاهان و کاهش محصولات زراعی و باغی، خسارت مالی به دامداران، کشاورزان و زنان خانه‌دار، لغو شدن پروازها و بسته شدن مسیرها و خسارت به شبکه حمل ونقل صنعت برق و تاسیسات نیروگاهی و... از جمله مواردی بوده که پدیده گرد و غبار در آنها دخیل بوده است.

اکبری اظهار کرد: رقم میزان خسارت ناشی از پدیده گرد و غبار به استان بیانگر منافع اقتصادی است که در صورت کاهش و مهار پدیده گرد وغبار در این مناطق حاصل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط، سرمایه‌گذاری در طرح‌های مقابله با پدیده گرد و غبار را ضروری است در صورتی که هیچ اقدامی برای مهار یا کاهش گرد و غبار صورت نگیرد انتظار می‌رود هر ساله اقتصاد استان حداقل به اندازه مقادیر برآورد شده، متحمل خسارت شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی افزود: چنانچه اجتناب از خسارت‌ها به عنوان منافع اقدامات مقابله‌ای برای کاهش فراوانی و شدت وقوع گرد وغبار تلقی شود، منافع واقعی این اقدامات، تنها محدود به یک سال نخواهد بود بلکه اجتناب از جریان بلندمدتی از خسارت‌های سالانه خواهد بود که در آینده و در صورت عدم اقدام برای کاهش خسارت‌ها بر اقتصاد این استان‌ها تحمیل خواهد شد.

 اکبری اظهار کرد: چنانچه با انجام اقدامات موثر بتوان گرد و غبار را به طور کامل مهار یا تا سطح قابل توجهی کاهش داد، رفاه اقتصادی جامعه این استان بهبود خواهد یافت. 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم نتایج این بررسی‌ها زمینه ایجاد انگیزه مثبت در مسئولان و کارشناسان مرتبط با موضوع به منظور مدیریت و سازگاری با پدیده گرد وغبار در کشور و استان را فراهم کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی مقابله با پدیده گرد و غبار میزان خسارت برآورد شده خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان

علی نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی، تا عصر امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی، آسمان استان ابری همراه با کاهش دما و به تناوب بارش باران و در برخی نقاط پدیده مه مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه بارش برف در قلل مرتفع استان پیش بینی می‌شود، افزود: از ظهر امروز چهارشنبه فعالیت سامانه کاسته می‌شود و به تدریج از عصر کاهش ابر و پدیده مورد انتظار است.

کارشناس هوا شناسی استان گلستان گفت: تا اواسط هفته آینده جو استان پایدار و روند دما افزایشی خواهد بود.

وی دمای حداقل صبح امروز گرگان را ۱۵ درجه اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز گرگان به ۱۸ درجه برسد.

کد خبر 6087266

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی