Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به ورود حوزه به برنامه‌های آموزش و پرورش از تدوین کتب درسی تا تربیت نیروی انسانی گفت: بر این اساس یک برنامه پنج ساله تدوین شده و به مرحله اجرا درآمده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علیرضا حاجیان‌زاده در دیدار اعضای ستاد ملی و استانی همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: اکنون در شرایطی قرار داریم که از طرفی آموزش و پرورش برای تحقق سند تحول بنیادین نیاز به شرکای فرهنگی دارد تا با تمام ظرفیت به میدان بیایند و مسئله تعلیم و تربیت را به درستی محقق کنند، حوزه علمیه یکی از شرکای مهم به شمار می‌رود و از طرف دیگر، ورود به عرصه تعلیم و تربیت و برنامه‌های فرهنگی سایر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، برای حوزه های علمیه یک برنامه مهم و جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در این راستا طرح آمایشی در حوزه تهیه شده و بیش از 200 دستگاه هدف مورد بررسی قرار گرفته‌اند که به مرور با آن‌ها تفاهم‌نامه‌هایی امضا می‌شود و آموزش و پرورش اولین دستگاهی است که به خوبی این ارتباط با آن برقرار شده است.

حاجیان‌زاده بیان کرد: اکنون حوزه و آموزش و پرورش هر دو معتقدند که ارتباط و تعامل بسیار خوبی بین آنها برقرار است و این ارتباط می‌تواند به عنوان یک الگو برای ایجاد تعامل با سایر دستگاه‌ها ملاک عمل قرار گیرد.

مشاور عالی حوزه‌های علمیه افزود: تعامل بین آموزش و پرورش بیش از یک دهه است که برقرار شده اما پیش از این ارتباطات پراکنده و تنها در قالب اقامه نماز جماعت و برخی برنامه‌های مناسبتی بود اما اکنون شکل و ساختار کاملی دارد و حوزه در قالب یک برنامه جامع در کل ساختار و شاخ و برگ آموزش و پرورش وارد کرده است.

حاجیان‌زاده ادامه داد: حوزه اکنون در نظام تدوین و برنامه‌ریزی کتب درسی به شکل رسمی ورود کرده و در طرح‌های مشترک پژوهشی فعال است و تاکنون برنامه‌های مشترک بسیاری بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه اجرا شده که از جمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی مرکز پژوهش و اتاق‌های فکر مشترک اشاره کرد.

وی با اشاره به ورود حوزه در زمینه تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: در حال حاضر در تربیت نیروی انسانی از ظرفیت حوزه برای آموزش ضمن خدمت فرهنگیان استفاده می‌شود ضمن اینکه مرکز تربیت معلم مبلغ نیز در دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی شده و مبلغان علاقمند، می‌توانند در این مرکز حضور یابند و به طور رسمی جذب آموزش و پرورش شوند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز جریان تربیت و جریان حوزه در هم تنیده شده و حتی در جذب طلاب به آموزش و پرورش آزمون استخدامی در هشت رشته برگزار می‌شود که دوره اول آن برگزار شد و دوره دوم نیز آذرماه امسال برگزار و طلاب مستعد جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

حاجیان زاده تصریح کرد: امسال سهمیه طلاب وظیفه افزایش یافته و 2 هزار طلبه دوران خدمت خود را در آموزش و پرورش می‌گذرانند که این امر در راستای تحقق اهداف هر دو نهاد، اثرگذار است.

وی عنوان کرد: همچنین شرایطی فراهم شده که دانش‌آموزان مستعد بعد از اخذ مدرک دیپلم جذب حوزه شوند ضمن اینکه مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته به حوزه‌های علمیه نیز فعالیت خود را آغاز کرده اند.
حاجیان زاده با اشاره به ورود حوزه‌های علمیه به جریان مدرسه‌داری خاطر نشان کرد: این مدارس در واقع مدارس پیش حوزوی به شمار می‌روند و در صددیم علاوه بر دبیرستان، باب مدرسه داری در پیش دبستانی و دبستان را نیز باز کنیم.

مسئولان یزد در اجرای کامل طرح مدارس امین در دارالعباده را حمایت کننداستاندار یزد: اجرای طرح امین در مدارس یزد را حمایت می‌کنیم‌ناظران در شورای نظارت بر مدارس و شورای فرهنگ عمومی 10 استان

وی در مورد اعزام مبلغ و اجرای برنامه‌های تبلیغی بیان کرد: کارهای بزرگی به ویژه در زمینه حضور مبلغان خواهر در مدارس دخترانه انجام شده ضمن این طرح امین هم به عنوان یک اتفاق خوب در حال انجام است و گرچه هنوز امکان پوشش تمام مدارس را نداریم اما همین تعداد فعلی نیز با توجه به کیفیت برنامه‌ها بسیار اثرگذار است.

مشاور عالی حوزه های علمیه گفت: در حال حاضر 117 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که 4 هزار و 500 مدرسه زیر پوشش طرح امین قرار گرفته‌اند که هزار و 500 نفر از مبلغان به صورت جهادی و بدون دریافت ریالی در مدارس فعالیت میکنند.

وی با اشاره به اینکه بهترین مبلغان حوزه برای اجرای طرح امین انتخاب شده‌اند، افزود: طلاب در این طرح سه تا چهار روز در مدارس مستقرند و ضمن ایجاد ارتباط صمیمانه با دانش‌آموزان، حتی با خانواده‌های آن‌ها هم ارتباط برقرار می‌کنند که امیدواریم بتوانیم این طرح را توسعه دهیم.

حاجیان‌زاده ادامه داد: حوزه اکنون از کتاب درسی تا پژوهش تا نیروی انسانی و تبلیغ و مدرسه داری به آموزش و پرورش ورود پیدا کرده و این طرح‌ها به یک برنامه پنج ساله تبدیل شده که به امضای وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه‌های علمیه کشور رسیده و با توجه به اینکه این برنامه مورد توجه و حمایت رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت، اکنون ملاک عمل در اجرای برنامه هاست.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: بخشی از این برنامه پنج ساله به صورت متمرکز و بخشی به صورت استانی اجرا می‌شود و نیاز به ساماندهی در کمیته های استانی دارد بنابراین لازم است کمیته‌های استانی جدی‌تر گرفته شود.

حاجیان‌زاده تاکید کرد: اکنون که در شرایط کرونا، فعالیت حضوری مدارس تعطیل است، اقدامات و برنامه‌های مشترک حوزه و آموزش و پرورش در حوزه تربیتی ضرورت بیشتری پیدا کرده زیرا آموزش و پرورش تمام توان خود را روی آموزش گذاشته و از همه نرم‌افزارها برای پیشبرد دروس دانش‌آموزان استفاده می‌کند و از طرف دیگر چون دانش‌آموزان در اختیار مدارس نیستند، آسیب‌ها به شدت بیشتر شده و نگرانیم که تربیت دینی و فرهنگی افت پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون آسیب‌ها جدی‌تر شده، تصریح کرد: نباید منتظر باز شدن مدارس بمانیم زیرا خطرات فضای مجازی بسیار بیشتر از قبل دانش آموزان را تهدید می کند بنابراین باید بتوانیم با آن‌ها ارتباط مجازی برقرار کنیم و هر چه در توان داریم باید به میدان بیاوریم تا اتفاقات منفی در حوزه فرهنگ و تربیت دینی دانش آموزان کمتر رخ دهد.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس حوزه و آموزش و پرورش آموزش و پرورش حوزه های علمیه نیروی انسانی دانش آموزان حاجیان زاده مدرسه داری ورود حوزه برنامه ها یک برنامه طرح امین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم گودرزی عصر امروز جشنواره سفیران سلامت منطقه گل تپه، آموزش سلامت را از اهداف هدفمند حوزه تعلیم و تربیت در مدارس خواند و با بیان اینکه نگاه مهارت افزایی آموزشی در این عرصه بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: در بخش تأمین و جذب نیرو، کوشش لازم انجام شده است.

گودرزی افزود: برای تحول در این بخش، رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است و با اولویت تخصیص و بکارگیری نیروی بومی، این نیاز جدی سازمانی و منابع، پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایجاد آموزش‌های مهارت محور، یکی از فرآیندهای آموزشی است، خوشبختانه به صورت پایلوت در چند منطقه و حوزه در کشور، اجرای آن کلید خورده است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از ظرفیت و فرصت تعامل نهاد هلال احمر برای این پروسه مطابق با تفاهم نامه‌های که منعقد شده به منظور تربیت مهارتی همکاران و خانواده‌ها، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: نهضت فعال سازی زیرساخت‌های بهداشتی در مدارس، در دستور اجرا قرار دارد و در بخش بهسازی سرویس‌های بهداشتی با اعتبارات و مشارکت‌های مختلف، اهتمام شده و محقق لازم به عمل آمده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: کمک به بهبود تغذیه دانش آموزان از موارد جدی بوده و با این مبنا در دوره جدید نسبت به احیای پوشش شیر مدارس، اهتمام صورت پذیرفته است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه تصریح کرد: تغذیه سلامت نیز از دغدغه‌های دیگر است و با ساماندهی و پیشبرد مطلوب این مساله چه در بعد و محور آموزش و چه رفتار و چه الگو سازی، تأثیر و نقش تشکل سفیران سلامت بسیار ارزنده است و این مجموعه شایسته است مأموریت خود را ایفا کند.

کد خبر 6088102

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف