Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی میمند از راه اندازی دفتر نمایندگی این پایگاه در عمارت موسی خانی شهربابک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا ریاحیان افزود:«دفتر نمایندگی پایگاه جهانی منظر فرهنگی میمند به دنبال هم‌افزایی و ارتباط بیشتر میان ارگان‌های مرتبط و مردم، جلب مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردمی برای فراهم ساختن زیرساخت های گردشگری مناسب و تلاش برای بهبود شرایط زندگی مردم این روستای تاریخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او اظهار کرد: «این دفتر در راستای نظارت هر چه بیشتر بر فعالیت‌های مرمتی و ساخت و سازهای این روستای تاریخی راه اندازی شده است.»

ریاحیان تصریح کرد:«تکمیل فرم های خود اظهاری مالکین و یا وراث فضاهای دستکند(کیچه) آبادی ها و آغل های موجود در منظر فرهنگی این روستای تاریخی از اولویت های راه اندازی دفتر پایگاه جهانی میمند خواهد بود.»

او با بیان اینکه منظر فرهنگی میمند با وسعتی معادل 12 هزار کیلومتر مربع شامل حدود 41آبادی، 9 آغل دامپروری، 400فضای دستکند است، خاطرنشان کرد:«چشم انداز فرهنگی میمند در تیرماه سال ۱۳۹۴ مصادف با چهارم ژوئیه ۲۰۱۵ در سی و نهمین اجلاس میراث فرهنگی یونسکو پرونده منظر فرهنگی میمند شهربابک مورد بررسی قرار گرفت و با کسب اکثریت آرا به عنوان نوزدهمین اثر جهانی ایران در فهرست یونسکو به ثبت رسید.»

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهربابک میمند عمارت موسي خاني منظر فرهنگی میمند پایگاه جهانی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از برگزاری جشنواره رود و ریل برای انتخاب روستای بیشه برای ثبت در فهرست جهانی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: جشنواره رود و ریل امروز 30 فروردین‌ماه در روستای بیشه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت روستای گردشگری ایران برای ثبت در فهرست بهترین روستاهای جهانی ایران انتخاب شده‌ است، اضافه کرد:  بیشه در بخش پاپی خرم‌آباد یکی از این روستاها است.

بازدید مسافران از «فلک‌الافلاک»، بام گردشگری لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: برگزاری جشنواره رود و ریل یکی از برنامه‌های در نظر گرفته‌ شده برای انتخاب روستای بیشه در فهرست جهانی است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: مشارکت جوامع محلی و معرفی جاذبه‌های خط راه‌آهن سراسری ایران و رودخانه سزار از اهداف برگزاری جشنواره رود و ریل در لرستان است.

وی با اشاره به ثبت خطّ راه‌آهن سراسری ایران در میراث جهانی، یادآور شد: مردم لرستان از دو اثر طبیعی و صنعتی در مجاورت روستای بیشه ارتزاق می‌کنند.

ایران در سال 2024 امکان ارسال هشت پرونده به سازمان گردشگری ملل متحد برای انتخاب روستاهای برگزیده گردشگری در فهرست جهانی را دارد.

روستای ابیانه (اصفهان)، روستای کندلوس (مازندران)، پالنگان (کردستان)، بیشه (لرستان)، میمند (کرمان)، روستای فهرج (یزد)، اصفهک (خراسان جنوبی) و قلعه بالا (سمنان) از روستاهای معرفی‌شدۀ ایران برای ثبت در فهرست جهانی است.

آبشار بیشه چهل‌وهشتمین اثر ملی است که در 27 اسفند 1387 در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • طنین انداز شدن نوای دف در روستای پالنگان
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • رونمایی از سند مجموعه جهانی تخت جمشید
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان در مازندران
  • پالنگان کردستان در رویای جهانی شدن
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟
  • «ابیانه» یاقوت فلات مرکزی ایران/ سودای جهانی شدن محقق می‌شود؟