Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@14:27:13 GMT

چرایی حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۵۲۲۸

چرایی حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی

باشگاه خبرنگاران: عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان درباره میراثی که دولت روحانی برای جریان اصلاحات بر جای گذاشت و اهداف‌شان ذیل حمایت انتخاباتی از او، گفت: زمانی که ما از روحانی حمایت کردیم موضوعی که بیشتر از همه برای‌ما اهمیت داشت استفاده کشور از نتایج مثبت برجام بود.

او ادامه داد: ما می‌خواستیم به وسیله برجام کشور بتواند در یک فضای با ثبات‌تر وضعیت اقتصادی بهتری هم داشته باشد، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد، ناگفته نماند که تمام این موضوع هم به دولت بازنگشته و نمی‌توان آن را ذیل عملکرد دولت ارزیابی کرد؛ بلکه بخش زیادی از آن به بدعهدی ترامپ بازمی‌گردد، اما آنچه که به دولت بازمی‌گردد این است که در مواجهه با مردم صادقانه برخورد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چمبر افزود: به طور قطع ما در تلاش خواهیم بود که در انتخابات پیش رو تضمین‌های محکم‌تری از نامزد‌های مورد حمایت خود بگیریم؛ اگرچه من روحانی قبل و بعد از سال ۹۶ را از هم تفکیک می‌کنم، زیرا او قبل از سال ۹۶ برنامه خود را انجام داد، اما بعد از آن توانست به برنامه خود و تعهدش به مردم عمل کند که بخشی زیادی از آن هم به شرایط بین المللی بازمی‌گردد.

فعال اصلاح طلب گفت: معتقدم که به طور کلی باید سیاست کشور در قبال احزاب تغییرات جدی داشته و احزاب در آن نقش بیشتری داشته باشند تا هم بتوانند پاسخگو بوده و هم اختیارات بیشتری داشته باشد؛ از سمت دیگر هم اگر ما احزاب اصلاح طلب را مخاطب قرار دهیم، باید این را هم در نظر بگیریم که چندان اختیاری برای ایفای نقش ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطر نشان کرد: برای مثال شاهدید که عمدتا نامزد‌های اصلاح طلب در انتخابات مجلس رد صلاحیت شدند و نتوانستند وارد مجلس شوند، پس قدرت چندانی ندارند که ما بخواهیم توقعات بسیاری هم از آن‌ها داشته باشیم.

چمبر درباره اهداف مورد نظر این جریان در انتخابات ریاست جمهوری آینده هم بیان کرد: معتقدم که باید یک وفاق جدی در کشور ایجاد شود و مردم از وضعیت معیشتی فعلی خود خارج شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: فعال سیاسی اصلاح طلب حمایت اصلاحات دولت روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود/ ضرورت واگذاری امور به مردم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) ضمن اشاره به شعار سال جاری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند که باز هم در ادامه یک دهه اخیر، این شعار به اقتصاد مرتبط است.

وی با بیان اینکه ایشان بارها فرمودند که نقطه ضعف ما اقتصاد است، افزود: ما در زمینه‌های مختلف فناوری، پزشکی، فضایی و موشکی و … پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم که معجزه‌آسا بوده و مایه تعجب جهانیان است اما در اقتصاد ضعف داریم.

امام جمعه آرادان ابراز کرد: بنیان‌ها و ساختارهای اقتصادی کشورمان ناقص بوده و هنوز نیز اصلاح نشده است گرچه در این دولت هدف این بود که با هدفمندی یارانه‌ها و برخی کارهای اساسی دیگر، جراحی اقتصادی صورت گیرد اما ما با یک اقتصاد سالم خیلی فاصله داریم تا مردم در رفاه نسبی قرار گیرند.

شریفی نیا با بیان اینکه همه معترف هستیم که مردم صبور ما مشکلات اقتصادی زیادی را متحمل شده‌اند و این مشکلات واقعاً مردم را رنج می‌دهد، افزود: این شرایط خانواده‌های آسیب پذیر را بیش از دیگران اذیت می‌کند لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی بازهم راه اصلاح و برون رفت از مشکلات را راه جهش تولید با مشارکت مردم اعلام کردند.

وی با بیان اینکه در دولت ۶۰ و دولت سازندگی همه کارهای اقتصادی در دست دولت بود و اقتصاد به نظام سرمایه داری بدل شد تا فاصله طبقاتی از آن نقطه آغاز شود، افزود: مرز بین فقر و غنا درست از همانجا آغاز و متأسفانه این سیر همچنان ادامه پیدا کرده است لذا امروز باید این شرایط اصلاح شود تا شاهد کوچک شدن دولت باشیم.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه نباید دولت همه مسائل اقتصادی را در دست داشته باشد و لذا مسائل باید به بخش خصوصی و مردم واگذار شود، گفت: روان سازی و تسهیل گری اصل ۴۴ قانون اساسی یکی از مطالبات ما در زمینه اقتصادی است.

شریفی نیا با بیان اینکه تولید می‌بایست با کمک و سرمایه گذاری دولت، به مردم واگذار شود، گفت: بنگاه‌های کوچک و بزرگ می‌بایست به دست مردم سپرده شود و اقتصاد دانان باید برای این امر برنامه‌ریزی کنند تا مردم در اقتصاد مشارکت داشته باشند.

کد خبر 6064832

دیگر خبرها

  • تحلیلگر ترکیه‌ای: با ناعادلانه‌ترین انتخابات روبرو هستیم
  • ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود/ ضرورت واگذاری امور به مردم
  • روایت جدید روحانی از گرانی بنزین، اعتراضات و جلسه سران قوا
  • توضیحات جدید روحانی درباره ماجرای افزایش قیمت بنزین و وقایع آبان 1398
  • اظهارات بنزینی جدید روحانی/ چطور صبح جمعه فهمیدم؟!
  • اظهارات بنزینی جدید روحانی/ در ۹۸ اولین کسی که مخالفت کرد آقای رئیسی بود/ چطور صبح جمعه فهمیدم؟!
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود