Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز رسانه‌ای شیرازه در آستانه میلاد مبارک پیامبر رحمت، حضرت محمد (ص)، سه عنوان کتاب خواندنی در این رابطه را به علاقه‌مندان معرفی کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرکز رسانه‌ای شیرازه به مناسبت ولادت پیامبر اکرم، حضرت محمد (ص) سه کتاب «سه کاهن» نوشتۀ مجید قیصری از انتشارات کتابستان معرفت، «قصه‌هایی از حضرت محمد(ص)» نوشتۀ محمدرضا سرشار از انتشارات قدیانی و «پیامبر» نوشتۀ نقی سلیمانی از انتشارات به‌نشر را معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان کتاب «سه کاهن» به یک روز از زندگی پیامبر اکرم(ص) در چهارسالگی ایشان باز می‌گردد. در این داستان، حلیمه، دایه حضرت محمد (ص)، در تلاشی قابل توجه سعی دارد تا جان پیامبر را از گزند کاهنانی نجات دهد که می‌خواهند بر اساس نشانه‌های ظاهری پیامبر خاتم، وی را در کودکی از بین ببرند. قیصری، نویسنده کتاب، داستان خود را با عبارات منقطع و جملات کوتاه و پرضرب آغاز می‌کند و به جلو می‌برد. بر همین اساس، بخش عمده‌ای از این داستان نیز با دیالوگ‌های حلیمه و اطرافیان او جلو می‌رود؛ اما نویسنده با شگردی قابل توجه، هیچ کدام از این دیالوگ ها را از زبان پیامبر اکرم(ص) بازگو نمی‌کند. او در حقیقت، سعی دارد تا پیامبر را از زبان اطرافیانش توصیف کند.

«قصه‌هایی از حضرت محمد(ص)» کتاب مصوری است که به روایت محمدرضا سرشار برای گروه سنی (ج) تدوین شده است. این مجموعه با هدف آشنایی کودکان با مراحل مختلف زندگی پیامبر گرامی اسلام و شناخت بهتر سیره و رفتار ایشان و الگوگرفتن از مکتب اسلام تدوین شده است. دفتر نخست مجموعه به شرح چگونگی تولد حضرت محمد(ص) اختصاص یافته است.

کتاب «پیامبر» نیز مجموعه کتاب‌هایی به قلم نقی سلیمانی و تصویرگری رضا مکتبی درباره زندگی پیامبر اسلام(ص) است که براساس قرآن و با استفاده از نهج البلاغه و کتاب‌ها و روایت‌های معتبر نوشته شده است. این کتاب یک رمان بلند است و در آن زندگی پیامبر اسلام(ص) در دوران‌های گوناگون از پیش از تولد تا زمان بعثت و پس از آن، برای نوجوانان بازگویی شده است. بخش سوم از این مجموعه، به دوران نوجوانی آن حضرت می‌پردازد.

علاقه‌مندان برای تهیۀ این سه عنوان کتاب می‌توانید به کتابفروشی‌های معتبر در سراسر کشور مراجعه کرده یا از طریق سایت کتابیکا به آدرس ketabika.com آنها را خریداری کنند.

مسابقه بزرگ کتابخوانی «پیامبر و قصه‌هایش» برگزار می‌شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب پیامبر اکرم ص رسول اکرم کتاب پیامبر اکرم ص رسول اکرم زندگی پیامبر حضرت محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم از تحویل زمین برای ایجاد موزه دین و زندگی توسط مجموعه‌های فرهنگی خبر داد.

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ یک بلوک در بلوار پیامبر اعظم (ص) به مجموعه‌های فرهنگی در قالب موزه دین و زندگی تحویل داده شد و این مجموعه هم اکنون این پروژه در مرحله اخذ پروانه ساخت و تأیید نقشه است.

وی در خصوص تکمیل پروژه‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) افزود: زمانیکه بلوار پیامبر اعظم (ص) طراحی و وارد فاز اجرا شد روی کاغذ همه چیز بسیار دقیق دیده شده بود، اما متأسفانه آنجا مسائل قدیمی وجود دارد که در حال حاضر نیز ادامه پیدا کرده است. به عنوان مثال هنوز امکانات زیرساختی مانند پست برق یا آب در این بلوار وجود ندارد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم ادامه داد: مکاتبات بسیاری با اداره برق یا بخش‌های دیگر انجام می‌شود اما به دلایل مختلف کار پیش نمی‌رود.

رمضانی با اشاره به لزوم تکمیل تملکات در بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم خاطرنشان کرد: این کار در دستور کار مناطق شهرداری قم است اما گاهی معضلات حقوقی یا مسائل ورثه‌ای قدری فرآیندها را زمان بر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تکمیل زیرساخت‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) ارزش افزوده اراضی این بلوار را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد گفت: چشم اندازی برای بیان زمان دقیق اتمام کارهای این منطقه وجود ندارد اما شهرداری برای زمین‌های که در دست خودش است بر اساس توان اقتصادی کارها را جلو می‌برد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم افزود: از طرفی شرایط اقتصادی کشور بر وضعیت سرمایه گذاری در این بلوار اثرگذار است. قسمت عمده‌ای از این بلوار برای کاربری‌های اقامتی تعریف شده و بازگشت سرمایه این نوع کاربری به وضعیت اقتصادی کشور وابسته است.

رمضانی با اشاره به لزوم تسهیلگری هر چه بیشتر سرمایه گذاری در بلوار پیامبر اعظم گفت: این مسئله به همکاری نهادهای همکار مانند اداره کل میراث فرهنگی و شرایط ورود زائران خارجی به کشور نیز بستگی دارد.

به گفته وی، در بلوار پیامبر اعظم (ص) سه پروژه اقامتی فعال وجود دارد که شامل پروژه بنیاد تعاون ارتش، ایجاد یک هتل ۵ ستاره توسط یک شخص حقیقی و ساخت یک مجموعه اقامتی توسط سپاه است.

کد خبر 746025

دیگر خبرها

  • «موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود
  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • آدینه با داستان/ مرد خیلی پیر با بال‌های خیلی بزرگ
  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • آموزش نویسندگی خلاق با این کتاب
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند