Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین ادریسیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه استان همدان در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری که شامل آبیاری بارانی، آبیاری قطره‌ای و کم‌فشار که اخیرا باب شده در سطح کشور پیشرو بوده است خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته در کل استان مساحتی بالغ بر ۱۵۵ هزار و ۱۰۰ هکتار آبیاری سیستم‌های نوین اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: به طور جزیی در استان ۱۳۳ هزار و ۸۰۰ هکتار آبیاری بارانی، ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار قطره‌ای و ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار آبیاری کم‌فشار انجام شده است.

کارشناس آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرستان رزن نیز ۳۳ هزار و ۱۰۰ هکتار آبیاری سیستم‌های نوین اجرا شده و به عنوان شهرستان اول استان مطرح است عنوان کرد: مساحت آبیاری بارانی  ۳۱ هزار و ۵۷۰ هکتار، قطره‌ای یک‌هزار و ۱۹۰ هکتار و آبیاری کم فشار ۴۰۰ هکتار صورت گرفته که معادل ۹۰ درصد اراضی مستعد شهرستان است.

وی تأکید کرد: در سال جاری یک‌هزار و ۵۰ هکتار سیستم آبیاری نوین در سطح استان اجرا شده و ۲ هزار و ۵۶۰ هکتار در دست اجراست.

ادریسیان از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب آبیاری سیستم‌های نوین خبر داد و گفت: تا کنون ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان واریز شده و از طریق صندوق توسعه کشاورزی به کشاورزان تحویل داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از این میزان ۳۲ میلیارد تومان تکمیل پرونده و عقد قرارداد و ۲۵ میلیارد تومان پرداخت شده است افزود: در حال حاضر در سال جاری یک‌میلیارد تومان لحاظ شده و در صورت اتمام اعتبار سال گذشته طرح‌های آبیاری متوقف خواهد شد.

کارشناس آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده در زمینه سیستم‌های آبیاری هزینه گزاف طرح است به طوری که ۴۰ تا ۵۰ درصد از کل هزینه را یارانه در برمی‌گیرد از همین رو کشاورزان نیز نمی‌توانند آورده خود را تامین کنند.

وی در پایان یادآور شد: با شرایط موجود و اتمام پروژه‌های در دست اجرا احتمال آغاز پروژه جدید سیستم های آبیاری نوین وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان همدان کشاورزان سیستم آبیاری نوین سیستم های نوین میلیارد تومان هکتار آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

فردوس کریمی در نخستین سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ به بخش ناغان، اظهارداشت: در قالب طرح پمپاژ آب ناغان سه ایستگاه پمپاژ، دو باب مخزن، هفت کیلومتر خط انتقال اجرا شده و در حال تملک اراضی هستیم.

وی افزود: طرح پمپاژ آب ناغان ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده و جهت تکمیل و بهره‌برداری از طرح به هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

بیشتر بخوانید

تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری

کریمی اضافه کرد: تخصیص جدیدی به نیاز آبی ناغان اضافه شد و هم‌اکنون۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات ناغان زیرپوشش آبیاری قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۸۵ مورد ساماندهی پرورش ماهی برای نخستین بار و همچنین تخصیص دو هزار و ۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه‌ها و دامداری‌های ناغان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان