Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پرداخت ۲۰ درصد تسهیلات بانکی به بخش مسکن، از پیشنهاد تشکیل صندوق ملی زمین و مسکن به ریاست وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون طرح جهش تولید مسکن و راهکارهای اجرایی آن را پیشنهاد داده است که گرفتن مالیات از خانه‌های خالی، مالیات بر معاملات مکرر و مالیات بر عایدی مسکن از جمله آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این طرح بر سه پایه است که اولین آن موضوع منابع مالی است که باید برای این طرح در نظر گرفته شود؛ بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار هر سال باید ۲۰ درصد از تسهیلات بانکی به حوزه مسکن اختصاص پیدا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته سیستم بانکی کشور ۹۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که فقط هفت درصد از آن مربوط به حوزه مسکن بوده است و این موضوع نشان‌دهنده بی‌توجهی به مصوبات شورای پول و اعتبار است.

او عنوان کرد: امسال قرار است هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخته شود و باید ۲۰ درصد از این مبلغ به حوزه مسکن اختصاص یابد.

یوسفی از پیش‌بینی صندوقی با عنوان صندوق ملی زمین و مسکن خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی، رییس این صندوق خواهد بود و برای اینکه این صندوق اختیارات کافی داشته باشد، منابع جدید درآمدی برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم.

او مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر معاملات مکرر و مالیات بر عایدی مسکن را از جمله این منابع برشمرد و خاطرنشان کرد، همه این منابع در این صندوق تجمیع خواهد شد تا به ساخت مسکن برای محرومان و اقشار تحت‌پوشش دستگاه‌های حمایتی معطوف شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ساخت مسکن تسهیلات مسکن مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی

به گزارش خبرگزاری مهر، سیداحمد خادمیان مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را توسط بانک‌ها تشریح کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۹۵۳ نفر در «سامانه» ثبت‌نام کردند. از متقاضیان ثبت نام شده یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۵۲ نفر حائز شرایط اولیه شدند و از این تعداد ۹۹۱ هزار و ۶۵۸ متقاضی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه معرفی شدند.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: طبق آمارها، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها به متقاضیان وام ودیعه به تعداد ۴۳۸ هزار و ۵۵۸ فقره است که با توجه به فصل نقل و انتقالات، انتظار داریم تا این میزان افزایش یابد و تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این امکان برای فراهم کردن مسکن مناسب خود و خانواده استفاده کنند. بانک‌ها طبق بخشنامه شرایط پرداخت وام ودیعه را تسریع بدهند.

وی توضیح داد: به تازگی گزارش‌هایی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده که بر اساس آن، برخی از شعب، مدارک مازاد از بخشنامه از متقاضیان تسهیلات ودیعه طلب می‌کنند و حتی استعلام‌هایی را مجدداً بعد از حائز شرایط شناخته شدن متقاضی می‌خواهند که این موارد مورد تأیید وزارت راه و شهرسازی نیست. تمامی شعب بانک باید بر اساس بخشنامه پیش بروند و مدارک و استعلاماتی خارج از بخشنامه از متقاضیان طلب نکنند.

کد خبر 6084633 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟
  • پرداخت ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی امید مهاباد