Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@14:18:24 GMT

کرونا حسابی برایشان کار تراشیده است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۵۵۴۷

کرونا حسابی برایشان کار تراشیده است

با آمدن ویروس کرونا بسیاری از مشاغل خسارت و لطمات جبران ناپذیر و چندین میلیاردی را متحمل شدند و بعد از گذشت حدود ۹ ماه هنوز بسیاری از مشاغل نتوانسته اند از ضرر و زیانی که متضرر شده اند کمر راست کنند.

هنوز که هنوز است تعدادی از مشاغل در این استان هنوز مجوز فعالیت را دریافت نکرده و برخی از آ ها نیز با کم و زیاد شدن شیوع ویروس کرونا در مرحله ای قرار می گیرند که ادامه فعالیت آن ها متوقف شود و یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این میان صنف سنگ تراشی قبر از جمله مشاغلی بوده که با شیوع ویروس کرونا کار آن ها رونق خیلی زیادی گرفته و شاید روزی نباشد که مراجعه کننده ای برای سفارش سنگ قبر نداشته باشد.

۷۰درصد سنگ قبرهای آماده متعلق به فوت شدگان ناشی از کرونا بوده است

خراسانی یکی از سنگ قبرتراشان بجنوردی در گفت و گو با ایسنا، گفت: فعالیت سنگ تراش های بجنوردی نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا بسیار زیادتر شده است.

وی افزود: بیشتر سفارش های برای سنگ قبر به کارگاه های سنگ قبرتراشی می آید برای مزار فوت شدگان کرونایی است.

خراسانی ادامه داد: می توان گفت شاید حدود ۷۰ درصد از سنگ  قبرهایی که در حال حاضر در بجنورد تراشیده می شود برای مزار فوت شدگان ناشی از ابتلا به کرونا بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود هفت کارگاه سنگ تراشی در بجنورد وجود دارد، اظهارکرد: هفته ای حدود هفت و تا هشت سنگ قبر در هر کارگاهی تراشیده می شود.

خراسانی در ارتباط با اینکه بیشتر سنگ قبرهایی که از زمان شیوع ویروس کرونا تراشیده شده تاکنون مربوط به کدام گروه سنی بوده است، تصریح کرد: بیشتر سنگ قبرهای تراشیده شده برای گروه سنی میان سال بوده اما در این میان بیماران کرونایی جوان نیز بوده اند که برای مزار آن ها نیز سنگ تراشیده شده است.

وی با بیان اینکه مزار متوفیان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در بجنورد در گورستان پارک جاوید است، تاکید کرد: مزار این فوت شدگان به صورت یک طبقه است و سنگ مزاری که برای آن تراشیده می شود در اندازه یک متر و چهل سانت و در عرض ۵۰ است، بنابراین مشتری ها می توانند هر طرح و نقش و هر نوع سنگی را سفارش دهند.

ایجاد افسردگی با زیاد شدن متوفیان ناشی از بیماری کووید ۱۹

یکی دیگر از سنگ قبرتراشان بجنوردی در ادامه تصریح کرد: هرچند که شغل سنگ تراشان قبر از زمان شیوع ویروس کرونا رونق گرفته اما به هیچ عنوان راضی نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیاد فوت شدگان طی این مدت بر روی روحیه سنگ تراشان نیز تاثیرگذاشته و سبب شده تا احساس افسردگی و ناامیدی داشته باشیم.

وی تاکیدکرد: ناراحتی زمانی خیلی زیادتر می شود که سنگ قبر برای مزاری تراشیده می شود که صاحب خانه آن فرد جوان، پزشک، پرستار، مادر جوان و یا سرپرست خانوار باشد.

این سنگ تراش قبر بجنوردی در ارتباط با قیمت سنگ های قبر نیز گفت: قیمت سنگ های قبر تا ۵۰ درصد افزایش یافته اما هزینه ها بسیار بالا رفته و درصدد هستیم تا قیمت ها را افرایش دهیم.

ابتلا به ویروس کرونا در خراسان شمالی به صورت خانوادگی شده است

سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پرشکی خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایسنا،  گفت: ابتلا به ویروس کرونا در این استان به صورت خانوادگی شده است.

وی اظهارکرد: تعداد موارد بدحال مبتلا به ویروس کرونا به بیمارستان های استان نشان دهنده آن است که ویروس در سطح جامعه در حال چرخش است و این چرخش متاسفانه خانوادگی شده است.

وی افزود: در حال حاضر خانواده ها با یکدیگر به بیمارستان ها مراجعه می کنند و علت آن این است که مواردی که در جامعه ابتلا پیدا می کنند در خانواده ها می چرخد و چرخش را بیشتر در خانواده ها کرده است.

هاشمی با اشاره به اینکه متاسفانه تعداد موارد بستری مبتلا به ویروس کرونا در خراسان شمالی کاهش نیافته است، ادامه داد: اما خوشبتانه تعداد موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس طی دو هفته گذشته کاهش یافته است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا تراشیده می شود برای مزار فوت شدگان سنگ قبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران

فهرست برخی از عملیات های اسرائیل علیه کشورمان در ۴۵ سال گذشته منتشر شد.   روزنامه جام جم در پاسخ به این سوال که «چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع بود؟» فهرست بخشی از عملیات نظامی و تروریستی اسرائیل علیه کشورمان را در ۴۵ سال گذشته را ارائه کرده که در ادامه می‌خوانید:   ۱-دی ۱۳۸۸ ترور مسعود علیمحمدی ۲-خرداد ۱۳۸۹ حمله ویروس استاکس نت

۳- آذر ۱۳۸۹ ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی

۴-  فروردین ۱۳۹۰ حمله ویروس ستارگان

۵-  مرداد ۱۳۹۰ ترور داریوش رضایی نژاد

۶- آبان ۱۳۹۰ ترور تهرانی مقدم

۷-آذر ۱۳۹۰ ترور مصطفی احمدی روشن

۸-فروردین ۱۳۹۱ ویروس وایپر

۹- اردیبهشت ۱۳۹۱ ویروس فیلم

۱۰-  آبان ۱۳۹۷ ویروس جدیداستاکس نت

۱۱-  اردیبهشت ۱۳۹۹ حمله سایبری

۱۲- تیر ۱۳۹۹ انفجار نطنز

۱۳-آذر ۱۳۹۹ ترور شهید فخری‌زاده

۱۴-فروردین۱۴۰۰ انفجار در نطنز

۱۵-  آبان ۱۴۰۰ هک پمپ بنزین‌ها

۱۶- خرداد ۱۴۰۱ ترور احسان قدبیگی

۱۷-خرداد ۱۴۰۱ ترور مهدی عبدوس و علی کمانی

۱۸- بهمن ۱۴۰۱ پهپاد انتحاری

۱۹-  فروردین ۱۴۰۳ حمله به کنسولگری ایران   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند
  • معبدی که ۱۲۰۰ سال قبل در دل کوه با ابزار تراشیده شده است! (فیلم)
  • معبدی که ۱۲۰۰ سال قبل در دل کوه با ابزار و تکنولوژی تراشیده شده است + فیلم
  • درباره انسان‌های بی‌مثال معاصر