Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا این پژوهش توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف بررسی ویژگی‌های جمعیت‌شناختی و شکایات شایع در تماس‌گیرندگان با خط مشاوره تلفنی اضطراب و استرس ناشی از بیماری کرونا انجام شده است.

به گزارش جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در متن این مقاله آمده است:بیشترین گروه خدمت‌گیرنده از سامانه مشاوره تلفنی زنان متأهل در بازه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال بوده اند نتایج مقاله نشان داد۶۵/۸ درصد از تماس‌گیرندگان زن بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین سن تماس‌گیرندگان ۴۴/۱۴ سال بوده است. ۷۷/۷ درصد متأهل بوده‌اند. ۴۱/۵ درصد از تماس‌گیرندگان بدون داشتن علائم، ترس و اضطراب از ابتلا به کرونا داشتند. و ۲۶/۶ درصد اضطرابشان به دلیل ترس از مبتلا شدن بستگان درجه‌یک بود که در حال حاضر سالم بودند. در ۸/۵ درصد اضطراب، ناشی از مشکلات اقتصادی و از دست دادن شغل یا درآمد بود.

این مطالعه به صورت مقطعی (توصیفی) انجام شد و تعداد ۱۹۷۸ تماس (با مدت زمان بالای یک دقیقه) با سامانه مشاوره تلفنی اضطراب و استرس جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی شهید بهشتی مورد بررسی قرار گرفتند. جمع‌آوری اطلاعات بر اساس چک‌لیست ویژگی‌های جمعیت‌شناختی و علت تماس با سامانه مشاوره بود که توسط محققین تنظیم و در اختیار مشاوران قرار گرفته بود.

گفتنی است: این مقاله توسط فرج حسینیان سراجه‌لو، رزا راشدی، هاله فاتح، حمیدرضا شهبازپور، بهاره کاشانی موحد نگارش شده و در مجله «علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین» منتشر شده است.

برچسب‌ها اختلالات اضطرابی دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه های علوم پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختلالات اضطرابی دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه های علوم پزشکی اختلالات اضطرابی دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه های علوم پزشکی اخبار کنکور تماس گیرندگان علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 738453

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • جوان عشایر دشتستانی ناجی چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • نامه زیبای یورگن کلوپ به کودک طرفدار لیورپول: مضطرب نباش، روزهای خوب فرا می‌رسند
  • مصدومان حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد کاهش یافت
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • بازدید وزیر بهداشت از اورژانس عوارضی قم تهران و یک مجتمع بیمارستانی
  • سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد