Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@13:11:09 GMT

موج‌سواری رسانه‌های بیگانه در ماجرای مرگ جوان مشهدی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۵۶۱۱

موج‌سواری رسانه‌های بیگانه در ماجرای مرگ جوان مشهدی

‍‍‍‍‍‍

دریافت 16 MB

خبرگزاری مهر گروه استان‌ها: هفته گذشته در پی تماس تلفنی مردم با پلیس ۱۱۰ مبنی بر درگیری مرد جوان با خانواده همسرش و درگیری با اهالی محل در شهرک حجت مشهد، گشت کلانتری به محل اعزام شد.

مردم در این تماس، درخواست پیگیری فوری به دلیل تخریب وسایل اهالی و فحاشی این مرد جوان داشتند. موضوعی که باعث شد ابتدا گشت موتوری برای بررسی وضعیت اعزام شود و بعد ماشین برای انتقال مهرداد سپهری، جوان ۳۰ ساله مشهدی که به گفته شاهدان در روز حادثه حالتی غیرعادی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایت ماجرا از زبان شاهدان

یکی از اهالی و شاهدان این ماجرا اینگونه برایمان واقعه دوشنبه هفته پیش را روایت کردند: حال مهرداد به گونه‌ای بود که مشخص بود چیزی استفاده کرده است.

وی بیان کرد: بچه‌های ۱۱۰ در ابتدا با موتور آمدند تا ماشین بیاید چند دقیقه‌ای طول کشید، مأمور اعزامی در این چند دقیقه از جوانی که در حال فحاشی بود حمایت کرد تا کسی به او آسیب نزند.

یکی دیگر از اهالی نیز بیان کرد: تا زمانی که ماشین پلیس بیاید، ماموری که با موتور اعزام شده بود، او را به ستون سر کوچه بسته بود اما وی در همان حال هم به مردم فحاشی می‌کرد که در اینجا یک اسپری به او زده است.

یکی از شاهدان ماجرا با بیان اینکه این جوان با همان دست بسته نیز به شانه مأمور یک لگد زد، اظهار کرد: با اینکه به ستون بسته شده بود او همچنان به مردم و مأمور فحاشی می‌کرد.

یکی دیگر از شاهدان ماجرا با بیان اینکه در دست وی چاقویی بود که پدرخانمش این چاقو را از دست او گرفت، افزود: او حالت عادی نداشت و به همه فحش می‌داد. هر کسی که در آن اطراف بود، مورد فحاشی قرار گرفت.

یکی دیگر از شاهدان ماجرا بیان کرد: مهرداد سپهری در هنگام درگیری، از بالا در منزل همسرش کولر را انداخت پایین و بعد هم در پایین شروع به فحاشی کرد.

بعد از رسیدن پلیس، مهرداد سپهری به کلانتری منتقل می‌شود و از آنجا با آمبولانس راهی بیمارستان شد.

برادر مهرداد سپهری از تماس شبکه‌های خبری بیگانه با خود گفت و بیان کرد: ما با شبکه‌های بیگانه کاری نداریم اما از مسئولان می‌خواهیم نگذارند خون برادرم پایمال شود.

وی بیان کرد: دوشنبه هفته پیش بین برادر و همسرش اختلافی افتاده که پدرخانمش به کمکشان آمده و در نهایت به پلیس ۱۱۰ زنگ می‌زند.

سپهری افزود: مأمور با موتور آمده بود و نمی‌توانست متهم را با موتور ببرد لذا او را دستبند زده و به میله سر کوچه بست.

مرد جوان متوفی دارای سوابق متعدد نگهداری حشیش و هروئین در سال ۹۳، سرقت ادوات کشاورزی و سرقت گوشی تلفن همراه در سال ۹۷ و سرقت احشام و سرقت لوازم خانه و سرقت از باغ در سال ۹۸ بوده است

سردار محمد کاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه مرد جوان متوفی دارای سوابق متعدد نگهداری حشیش و هروئین در سال ۹۳، سرقت ادوات کشاورزی و سرقت گوشی تلفن همراه در سال ۹۷ و سرقت احشام و سرقت لوازم خانه و سرقت از باغ در سال ۹۸ بوده، گفت: پلیس مقید به اخلاق مداری و قانون محوری است و احقاق حقوق شهروندان را وظیفه و تکلیف خود می‌داند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی بیان کرد: مأمور کلانتری توسط بازرسی استان احضار و تحقیقات از وی آغاز شده که نتایج بررسی‌های پلیس متعاقباً اعلام خواهد شد.

همچنین احمدی نژاد، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با بیان اینکه خانواده متوفی مدعی بودند که بستگان همسر این فرد او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند، تصریح کرد: خانواده او مدعی بودند که حتی کسبه محل هم او را کتک می‌زدند و سپس پلیس آمده و یا اسپری یا شوکر زده است اما الان می‌بینیم روی این مانور داده می‌شود که کار نیروی انتظامی است.

وی با تاکید بر اینکه پزشکی قانونی باید علت مرگ را تعیین کند، گفت: روی جسد این فرد و گردن او آثار ضرب و جرح وجود داشت که نشان از کتک‌کاری است.

احمدی‌نژاد یادآور شد: با توجه به اینکه مأموران نظامی بودند و دستور مقام قضائی نداشتند و با تماس با پلیس ۱۱۰ آمده بودند، پرونده در دادسرای رسیدگی به اتهامات نظامیان در حال رسیدگی است اما اینکه پزشکی قانونی علت فوت این جوان را استفاده از اسپری فلفل توسط مأموران پلیس اعلام کرده باشد صحت ندارد.

بازپرس قتل مشهد در واکنش به سخنان برادر این فرد که ادعا کرده بود شاهدانی دیده‌اند که پلیس سر او را میان صندلی فشار داده و با زانو به پشت او فشار آورده است، گفت: خود خانواده می‌گفتند کتک‌کاری کردند و علاوه بر خانواده همسرش، افرادی از محل هم او را مورد ضرب و شتم قرار دادند چرا که این فرد در حال توهین و فحاشی بوده است.

احمدی‌نژاد درباره نوع برخورد پلیس با متهم با بیان اینکه شوکر هم شوکر پرتابی نبوده است، گفت: بعد از استفاده از شوکر توسط مأموران، فرد بدون هیچ اظهار درد و تالمی می‌نشیند با این حال اقدام مأموران هم قابل توجیه نیست و همه این مسائل در گرو بررسی است.

بازپرس قتل مشهد در مورد علت درگیری این فرد با خانواده بیان کرد: گویا متوفی با خانواده خود اختلاف قبلی داشتند و خانواده همسرش می‌گفتند او ماده مخدر شیشه مصرف کرده است. مردم هم به همین دلیل به پلیس اطلاع دادند تا او را مهار کند.

هجمه‌ها به یکباره به سمت نیروی انتظامی آمد

وی افزود: پیش از این اعلام شده بود که خانواده همسر متوفی و کاسبان محل هم او را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند و حالا باید در تحقیقات این مسئله مشخص شود چرا که ابتدا این‌طور می‌گفتند اما حالا همه همجه‌ها را به سمت نیروی انتظامی آورده‌اند.

بازپرس قتل مشهد با بیان اینکه رفتار این فرد به گونه‌ای بوده که اصلاً مشخص نیست حالت عادی داشته یا نه و باید در تحقیقات مشخص شود، گفت: به هر حال توجیهی ندارد، اگر کسی آرام باشد مأمور به آن شکل به او دستبند نمی‌زند و اگر متهم منطقی رفتار کند نیازی به این مسائل نیست.

وی اظهار کرد: باید منتظر بود تا نتیجه تحقیقات اعلام شود و فعلاً نمی‌توان یکجانبه سخن گفت، مستندات پرونده در دادسرای رسیدگی به اتهامات نظامیان در حال رسیدگی است و همه تحقیقات در حضور خانواده فرد انجام شده است.

بازپرس قتل مشهد بیان کرد: اعلام جواب پزشکی قانونی بعد از سم شناسی‌ها و در مدت سه یا چهار ماه ممکن است زمان ببرد اما در این مورد شاید با سرعت زمان بیشتری اظهار نظر کنند.

پلیس حافظ جان و مال مردم است و برای انجام این وظیفه خود همواره با رشادت و ایثار در شرایط سخت حضور می‌یابد. بعد از این ماجرا و اتفاقی که برای این جوان مشهدی افتاد، مأمور متخلف دستگیر شده و تحقیقات ادامه دارد، اما آنچه اهمیت دارد سوءاستفاده شبکه‌های بیگانه از این ماجراست. موضوعی که می‌طلبد هر چه زودتر این حادثه بررسی و نتایج پرونده به اطلاع مردم برسد.

کد خبر 5056309

منبع: مهر

کلیدواژه: مشهد نیروی انتظامی پلیس ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد گرگان نیروی انتظامی کرمانشاه شهادت امام رضا ع هفته ناجا مواد مخدر ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم عزاداری بازپرس قتل مشهد مهرداد سپهری مرد جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت

سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی کشور به تشریح اقدامات و عملکرد نوروزی پلیس آگاهی در سراسر کشور پرداخت و اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی و اقدامات موثر کارآگاهان و افسران پلیس آگاهی در سراسر کشور (قرارگاه نوروزی عمار) در ایام نوروز امسال مجموع کشفیات این پلیس بیش از ۳۲ درصد افزایش و در مقابل ۲۲ درصد نیز وقوعات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: این پلیس از مدت‌ها پیش در حوزه‌های ماموریتی مربوطه برنامه ریزی‌های گسترده‌ای را برای تامین امنیت و آسایش شهروندان در اقصی نقاط کشور به ویژه شهر‌های مسافر خیز در نوروز امسال ارائه داد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به معاونت مبارزه با سرقت گفت: وقوع مجموع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی بهترین عملکرد کشف را مربوط به سرقت خودرو با دستیابی به شاخص ۱۱۴ درصد عنوان و تصریح کرد: طی این بازه زمانی بیش از ۵۶ درصد از مجموع سرقت‌های واقعه در کشور مربوط به سرقت‌های خرد و بیش از ۴۰ درصد نیز مربوط به سرقت‌های مهمه است که در مجموع آمار این سرقت‌ها کاهش تاثیرگذاری به همراه داشته است.

سردار قنبری ابراز داشت: در همین مدت، کشفیات جرایم سرقت به میزان ۶/۳۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع به طور میانگین ۷۰ درصد از سرقت‌های اعلامی کشف شده است، گفت: در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل در ۳۳ استان کشور شاهد افزایش کشفیات و همچنین کاهش وقوعات بوده ایم.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: اعزام به موقع تیم‌های CSI و DVI به منظور بررسی صحنه‌های مختلف جرایم علیه اموال و افراد، تعیین پیشینه متهمان و مجرمان و همچنین در راستای کنترل مجرمین سابقه دار، پالایش و معرفی مشخصات تعداد کثیری از مجرمین سابقه دار با ۴ فقره سابقه سرقت به بالا به پلیس آگاهی تهران بزرگ جهت واگذاری پابند الکترونیکی در ایام نوروز از اقدامات بسیار مهم مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی بوده است.

وی گفت: طبق گزارش‌های انجام شده در مجموع جرایم جنایی نیز بیش از ۲۳ درصد وقوعات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است که در مقابل کشفیات نیز به میزان ۹/۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه مجموع دستگیری‌های این پلیس طی این ایام بیش از ۹ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: در مجموع جرایم جعل و کلاهبرداری نیز شاهد کاهش ۳ درصدی وقوعات و افزایش ۳۵ درصدی کشفیات بوده ایم.

وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی ضمن آماده باش کامل در این ایام تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت به کار بستند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌ها و افزایش گشت‌های ویژه پلیس آگاهی، کنترل موثر و دستگیری سارقان سابقه دار، حرفه‌ای و خطرناک، تسهیل رسیدگی به پرونده سرقت از مسافرین، برگزاری مراسم افتتاحیه سیستم ضد سرقت (ردیاب هوشمند خودرو)، بازدید از آخرین روند اجرای طرح پایش هوشمند الکترونیکی مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای از استان‌های البرز، غرب استان تهران و تهران بزرگ از دیگر اقدامات پلیس آگاهی در این ایام بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • ماجرای پای چپ بی‌قرار ستاره جوان پیکان!
  • کاهش ۳۵ درصدی سرقت در شهرستان ارومیه
  • کاهش ۳۵ دردصدی سرقت در شهرستان ارومیه
  • ◄ ۲فوتی و ۵ مصدوم در محور قاینات
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • سرقت طلا توسط نظافتچی منزل
  • ۲ فوتی و ۵ مصدوم در تصادف محور قاینات
  • ماجرای سیم کارت میلیاردی جوان گل‌فروش
  • تصادف و آتش‌سوزی خودرو با ۴ فوتی و ۲ مجروح در جهرم