Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:43:53 GMT

دورافتاده‌ترین روستای شاهین‌دژ صاحب مدرسه شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۵۶۹۲

دورافتاده‌ترین روستای شاهین‌دژ صاحب مدرسه شد

مدیر آموزش و پرورش شاهین‌دژ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای طرح سراسری "آجر به آجر" یک باب مدرسه یک کلاسه برای مقاطع ابتدایی توسط بنیاد "بشر دوستانه هنر معماری" در روستای "اوچ دره" این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

سیاوش اسعدی افزود: مدرسه "استاد شهریار" در زمینی به مساحت ۱۳۰ متر مربع و با هزینه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مجهز به خوابگاه و اتاق گرمایشی معلم، پکیج برقی و امکانات رفاهی و به‌روز بوده که با هدف توسعه فضای آموزشی افتتاح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این روستا ۱۴ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی دارد، اضافه کرد: قبل از افتتاح این مدرسه دانش‌آموزان این روستا در کانکس تحصیل می‌کردند که با همت خیران، شرایط برای تحصیل در مدرسه با امکانات مناسب فراهم شد.

اسعدی اظهار داشت: هم‌اکنون از ۱۶ مدرسه کانکسی در این شهرستان تنها ۶ مدرسه باقی مانده تا نسبت جابه‌جایی و رفع مشکل آن اقدام شود.

مدیر آموزش و پرورش شاهین‌دژ اضافه کرد: ۶۰ درصد فضاهای آموزشی در سطح این شهرستان نیاز به بازسازی دارد که در صورت تامین منابع نسبت به مقاوم‌سازی آن اقدام خواهد شد.

شاهین‌دژ با ۲۲۸ مدرسه شهری و روستایی دارای ۱۵ هزار دانش‌آموز است.

طرح "آجر به آجر" با هدف توسعه و تجهیز مدارس کشور به ویژه در مناطقی که با کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستند، راه‌اندازی شده است؛ فرهنگ‌سازی و توجه به مدرسه‌سازی در میان اقشار مختلف مردم از مهمترین مقوله طرح آجر به آجر به شمار می‌رود که با مشارکت نهادها، شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی در امر مدرسه‌سازی و حتی مشارکت و حمایت‌های ایرانیان خارج از کشور، مدرسه‌سازی توسعه خواهد یافت.

در این طرح می‌توان از ظرفیت مردمی و مشارکت خرد در زمینه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی استفاده کرده و این موضوع به عنوان یک فرهنگ اجتماعی بین همه اقشار جامعه ترویج یابد.

 کمپین آجر به آجر با مشارکت جامعه خیران مدرسه‌ساز و با هماهنگی سازمان تجهیز و نوسازی کشور به منظور ساخت یا تجهیز مدارس تشکیل شده است.

سایت آجر به آجر و سامانه #۲۴* امکان دریافت کمک‌های مردمی به صورت آنلاین را فراهم آورده تا مشارکت همه مردم در این پویش آسان‌تر شود.

برچسب‌ها آذربایجان غربی مدرسه سازی شاهین دژ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی مدرسه سازی شاهین دژ آذربایجان غربی مدرسه سازی شاهین دژ اخبار کنکور مدرسه سازی آجر به آجر شاهین دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف

 

 

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف گفت: این مدرسه با ۳۶۳  متر مربع زیربنا در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ساخته شد.  


روح الله غلامپور سدهی افزود: در راستای طرح سه شنبه های امیدآفرین، از سال گذشته تاکنون هر سه شنبه یک مدرسه با همراهی خیران و اعتبارات دولتی و معادن در مناطق شهری و روستایی خواف به بهره برداری رسیده یا کلنگ زنی شده است.


مدیر آموزش و پرورش خواف گفت: در یک سال گذشته ۶۰ تفاهم نامه توسط شرکت های صنعتی و معدنی و ۱۶۴ تفاهم نامه توسط خیرین مردمی برای ساخت مدارس در شهرستان خواف به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ