Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر راه‌حل دیپلماتیک برای بحران منطقه قره‌باغ کوهستانی، از بازیگران خارجی خواست از تبلیغ و ترویج سناریوی نظامی بپرهیزند.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «آتن- مقدونیه» گفت روسیه معتقد است تنها راه‌حل دیپلماتیک برای بحران قره‌باغ ممکن است و از همه بازیگران خارجی خواست از تبلیغ سناریوی نظامی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آتش‌بس سوم قره‌باغ هم نقض شد

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف گفت: بر کسی پوشیده نیست که ما از امکان و قابل قبول بودن راه‌حل نظامی برای این مشکل حمایت نمی‌کنیم. از آنجا که هم مردم (جمهوری) آذربایجان و هم ارمنستان را برادران و دوستان خود می‌دانیم، نمی‌توانیم چنین ذهنیاتی داشته باشیم.

وی در ادامه گفت که روسای‌جمهور روسیه، آمریکا و فرانسه—روسای مشترک سازمان امنیت و همکاری در گروه مینسک اروپا—در حمایت از راه‌حل «منحصراً سیاسی» سخن گفته‌اند.

دیپلمات ارشد روس در پایان گفت: از همه بازیگران خارجی می‌خواهیم برای جلوگیری از ترویج سناریوی نظامی و در جهت تعدیل احساسات دو طرف و فعال کردن تلاش برای ایجاد شرایط از سرگیری روند صلح، از هیچ کاری دریغ نکنند.

این در حالی است که وزارتخانه‌های دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان تنها دقایقی بعد از اجرای آتش‌بس سوم، یکدیگر را به نقض آن متهم کردند.

بیشتر بخوانید: جمهوری آذربایجان کنترل شهر «قبادلی» را در دست گرفت

پیشتر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک با روسیه و فرانسه، از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس انسانی از ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه خبر داده بود. 

جمهوری آذربایجان و ارمنستان آخرین بار روز دهم اکتبر (۱۹ مهر) و پس از نشست سه‌جانبه در مسکو به توافق آتش‌بس انسانی دست یافتند. اما درست ۱۵ دقیقه بعد از آغاز اجرای این توافق، آژیرهای خطر در منطقه قره‌باغ به صدا درآمد و درگیری‌ها بار دیگر آغاز شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ روسیه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ارمنستان جمهوری آذربایجان قره باغ سازمان امنیت مسکو آمریکا جمهوری آذربایجان بازیگران خارجی قره باغ راه حل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان ارزش تقریبی این مجوز‌ها ۱۱ میلیون دلار بیان کردو گفت: این مجوز‌ها بر اساس ماده ۶ قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی برای استان اصفهان ثبت شده است.


علیرضا عرب‌ها افزود: ۱۵۰ هزار و ۶۲۶ درخواست مجوز فعالیت و کسب و کار از ۲ سال گذشته تاکنون برای استان اصفهان از طریق درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار کشور ثبت شده است.


او  با بیان اینکه شاخص پاسخگویی استان برای صدور مجوز‌ها حدود ۹۱ درصد است، گفت: ۷۲ هزار و ۲۹۶ مورد از مجوز‌های درخواستی، صادر و ۵۳ هزار و ۸۲۴ درخواست رد شده است.

عرب‌ها اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۸۲۰ درخواست نیز در دست بررسی قرار دارد و ۹ هزار و ۷۸۲ مورد انصرافی بوده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان گفت: ۲۰ هزار و ۲۹۷ مجوز کاغذی فعالان اقتصادی استان در ۲ ماه اخیر از طریق درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار کشور به شناسه یکتا تبدیل شده است.

او خاطرنشان کرد: در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از محل اعتبارات جزء ۳ و ۴ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۳۱ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، مسکن، سلامت، ورزش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، گردشگری، فعالیت‌های دانش بنیان، نهاد‌های حمایتی و سایر خدمات، تایید و تصویب نهایی و توسط بانک‌های عامل به ۲۳ هزار و ۴۰۰ در استان متقاضی پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران مدرن و متناسب با تهدیدات خارجی
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟