Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@13:33:37 GMT

نخستین تصویر هاچ بک ملی ایران خودرو

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۵۸۴۳

نخستین تصویر هاچ بک ملی ایران خودرو

به تازگی تصویری از پروژه K121 ایران خودرو در فضای مجازی منتشر شده و نشان می دهد که این خودروساز برنامه تولید یک هاچ بک ملی را در سگمنت B دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از اسب بخار، در تصویر منتشر شده از جانب صفحه اینستاگرام Car.industry مشخص است که این تصویر تزئینی بوده و ارتباطی به نسخه نهایی K121 ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیگیری های انجام شده از جانب اسب بخار، معلوم گردیده که K121 هنوز به مرحله نمونه سازی نهایی نرسیده و الگوی استفاده شده در چراغ های عقب، طرح سپر و… متفاوت از نسخه نهایی است.

برای ساخت این تصویر از پژو ۲۰۸ نسخه GTi موجود در ایران خودرو و چراغ های عقب محصولات جدید رنو (کولئوس، تلیسمان، مگان و…) استفاده شده است.

ایران خودرو کی ۱۲۱ که یک هاچ بک در کلاس B به حساب می آید، مانند K132 و K125 بر مبنای پلتفرم PF1 گروه PSA طراحی شده و الگوی اصلی آن مربوط به پژو ۲۰۸ نسل قبل است. پس از عقد قرارداد پژو و ایران خودرو در زمان برجام، این امکان برای طرف ایرانی فراهم شد تا به صورت قانونی محصولاتی را با نشان تجاری ایرانی بر روی پلتفرم PF1 توسعه دهند.

با توجه به پروژه های قوای محرکه گروه صنعتی ایران خودرو، احتمال آن بسیار است که K121 مانند K132 با پیشرانه ۱٫۶ لیتری EC5 و جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک به بازار معرفی شود. پیشرانه EC5 که نسخه ارتقا یافته TU5 است، با داشتن زمان بندی هوشمند سوپاپ ها و پمپ روغن متغییر می تواند ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید کند.

با توجه به گفته های مدیران ارشد ایران خودرو پس از سدان K132، کراس اوور K125 به بازار عرضه می شود و سپس نوبت به تولید انبوه هاچ بک K121 خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خودرو محصول جدید ایران خودرو ایران خودرو هاچ بک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن

این قرآن‌پژوه و مترجم و نسخه‌شناس مصاحف قرآن، که حدود دو دهه پیگیر این قرآن مسروقه بوده و ورق‌های جداشدهٔ آن را تا کنون در موزه‌های لوور (پاریس)، لوور (ابوظبی)، متروپلیتن (نیویورک) و موزۀ هنر اسلامی (دوحه) و همچنین حراجی‌های ساتبیز، کریستیز و بُنهامز شناسایی کرده‌است، به تازگی تصاویری از ورق هایی از این قران را منتشر کرده و اطلاع داده است که «برای چندمین بار، تا یک هفتۀ دیگر، در چهارشنبه ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک برگ دیگر از قرآن دزدیده‌شده به شمارۀ ۵۴۸ از موزۀ ملی پارس (شیراز) در حراج ساتبیز لندن به فروش خواهد رسید. این برگ شمارۀ ۴۲ از مجموع ۱۷۲ برگ نسخه بوده و حاوی آیات ۱۷ تا ۲۲ سورۀ حاقة است.»

درحالی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده پیگیری برای استرداد ورق‌های شناسایی‌شده این قران سرقتی را آغاز کرده است، کریمی‌نیا تاکید کرد که «از وزارت میراث فرهنگی انتظار می رود چهار سال پس از افشای این سرقت و فروش برگ برگ آن در حراج‌های مختلف اروپا، اکنون برای افکار عمومی توضیح دهد دقیقاً کدام اقدام موثر و عملی را برای حفظ و بازگرداندن این میراث ایرانی انجام داده و نتایج آن چه بوده است.»

مدیرکل موزه‌ها در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش‌تر گفته بود که امیدوارند با اثبات مالکیت اوراق شناسایی‌شده در حراجی کریستیز، ورق‌های موجود در موزه لوور و دیگر مراکز و حراجی‌ها را هم پس بگیرند.

سرقت این قرآن خطی (کوفی) عصر روز چهارشنبه ۲۷ فروردین سال ۱۳۸۲ شمسی (۱۶ آوریل ۲۰۰۳ میلادی)، در ساعات پایانی وقت اداری انجام شد. چهار سارق مسلح با لباس مبدل وارد موزۀ ملی پارس در شیراز شدند و با شکستن یکی از ویترین‌های شیشه‌ای موزه، نسخه‌ای از قرآن به خط کوفی را از موزه به سرقت بردند. درباره سرنوشت آن دزدها تا کنون خبری نشده است. نظر کریم‌نیا، پژوهشگر نسخ قرآنی بر این است که سارقان احتمالا قرآن کوفی را ورق ورق کرده و از ایران خارج کرده‌اند.

درباره این قرآن گفته شده است که یک نسخه منحصر به فرد از کتابت مصحف شریف و متعلق به قرن دوم یا سوم هجری است. نسخه‌ای که توسط کاتبان ایرانی به نگارش درآمده و به لحاظ نوع نوشتار و تذهیب، بی‌همتا معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نیسان قشقایی ۲۰۲۵ به میدان آمد + عکس
  • (عکس) نیسان قشقایی ۲۰۲۵ به میدان آمد؛ خودرویی که جایش در بازار ایران خالیست
  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • (عکس) رضوانی، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • آپشن‌های جذاب و شگفت‌انگیز خودروی شیائومی + ویدئو
  • دنزا زد9 جی تی ؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز (+تصاویر)
  • نخستین بار در تکواندو ایران؛ قضاوت بانوی ایرانی در پارالمپیک ۲۰۲۴
  • خودروهای چینی باکیفیت و چشم‌نوازی که به ایران نمی‌آیند /عکس