Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:17:15 GMT

۱۰ درصد جمعیت کشور هیچ بیمه پایه ای ندارند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۶۱۷۳

۱۰ درصد جمعیت کشور هیچ بیمه پایه ای ندارند

برادران با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از جمعیت مردم ما هنوز هیچ بیمه پایه ای ندارند و طبق قانون اجباری، تمام آحاد مردم باید بیمه پایه داشته باشند؛گفت: تعریف ما از بیمه امنیت و اطمینان خاطر از هزینه های درمانی است که برای افراد ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد حسین برادران» امروز دوشنبه (5 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه حدود 10 درصد از جمعیت مردم ما هنوز هیچ بیمه پایه ای ندارند و طبق قانون اجباری، تمام آحاد مردم باید بیمه پایه داشته باشند؛ افزود: تعریف ما از بیمه امنیت و اطمینان خاطر از هزینه های درمانی است که برای افراد ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه و پشتییانی منابع بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: اشخاص اموال خود را بیمه و هزینه ای را پرداخت می کنند تا زمانی که خسارت پیش می آید، پرداخت ها و هزینه های آن ها کم شود و بیمه حمایت کند.


برادران افزود: در بیمه سلامت همین اتفاق می افتد و هزینه ای را می گیریم تا در زمان حادثه، اطمینان خاطر پیدا کنیم. لذا بیمه سلامت باید بیمه پایه ای باشد که در زمان بیماری هزینه های فرد را کاهش دهد.

 

وی اظهار داشت: 70 درصد هزینه ها در بخش سرپایی و 90 درصد هزینه ها در بخش بستری را بیمه پرداخت می کند؛ بنابراین حمایت هزینه ای و درمانی در موقع بیماری ایجاد می شود.


معاون توسعه و پشتییانی منابع بیمه سلامت خراسان رضوی در ادامه به توجه بیش از پیش به بحث بیمه اشاره کرد و گفت: بیمه در بحث اموال جا افتاده، اما در بحث سلامت هنوز اهمیت آن در بین آحاد مردم دیده نمی شود که می بایست این فرهنگ سازی صورت گیرد.

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمد حسین برادران بیمه سلامت درمان بیمه پایه ای بیمه سلامت هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۶۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت

 اربابی گفت: حدود ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ۳۸۴ هزار نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خراسان جنوبی تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گفته وی هم استانی‌ها برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌ها اشاره کرد و افزود: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت