Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر دوشنبه در پایان ارائه آمار روزانه کرونا در کشور، به وضعیت کرونا در استان لرستان اشاره کرد و گفت: پس از گذر از خیز جدی بیماری در تیر ۹۹، از اواخر شهریور نمودار موارد ابتلا و بستری در استان لرستان مجددا روند افزایشی داشته و شیب صعودی موارد ابتلا و بستری به شکل نگران‌ کننده‌ای در حال امتداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم ‌اکنون شهرستان «چگنی» در استان لرستان در وضعیت خطر متوسط بیماری و شهرستان‌های بروجرد و رومشکان در وضعیت هشدار قرار دارند که در این بین شهرستان‌های الگودرز، پلدختر، درود و کوهدشت در لیست ۴۳ شهرستان بحرانی کشور هستند.

لاری درباره میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان لرستان، گفت: استفاده از ماسک در مراکز و اماکن عمومی ۷۵ درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری ۶۵ درصد گزارش شده است.

وی در خصوص میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و سازمان‌های دولتی استان و کمترین میزان رعایت در پاساژها و آرامستان‌ها گزارش شده است.

لاری افزود: در هفته گذشته بروز موارد مثبت بستری در استان لرستان حدود ۴۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است که نرخ بروز در این شاخص با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد همچنین بروز موارد مرگ ناشی ازابتلا به کرونا در استان ۳۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است که میران بروز در این شاخص نیز بالاتر از میانگین کشوری است. در حال حاضر ۳۸۱ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان لرستان بستری هستند که ۸۸ نفر از آنان به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

کد خبر 5056734

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی لرستان سیما سادات لاری پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی آمار کرونا سیما سادات لاری کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بیمه سلامت سازمان غذا و دارو سلامت زنان علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محدودیت های کرونایی دانشگاه علوم پزشکی تهران انسولین استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

افراد مختلف با توجه شدت و نوع بیماری و همچنین سطح سلامتی شان ممکن است علائم مختلفی را در اثر ابتلا به ورم معده تجریه کنند. به طور کلی رایج‌ترین علائم بروز بیماری گاستریت عبارتند از:

دل درد، سوزش معده، رفلاکس اسید معده، سوء هاضمه، بروز علائم بد گوارشی بعد از خوردن غذا، حالت تهوع، استفراغ، احساس پر بودن ناحیه بالایی شکم بعد از مصرف غذا، نفخ، سکسکه، کم شدن اشتها، مدفوع سیاه رنگ، استفراغ خون یا موادی شبیه قهوه و ….

در صورت مشاهده این علائم و داشتن تجربه بیماری‌های عفونی معده مانند زخم معده، بهتر است در اولین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تشخیص به موقع و زود هنگام در درمان بیماری گاستریت بسیار موثر است.

چه عواملی خطر بروز گاستریت معده را افزایش می‌دهند؟

استفاده مکرر از برخی دارو‌ها و مسکن‌های رایج مانند آسپرین و ایبوپروفن بدون تجویز پزشک می‌تواند باعث ایجاد پیش زمینه بیماری گاستریت شوند. علاوه بر این مصرف نوشیدنی‌های الکلی، استرس شدید و افزایش سن نیز عواملی هستند که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری گاستریت را افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا