Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران با اشاره به کنترل و نظارت بر فرآیند خرید و توزیع آرد نانوایان حجیم و نیمه‌حجیم صنعتی گفت: این شرایط امکان تخلف را به صفر می‌رساند ضمن اینکه در محیط رقابتی کارخانجات آرد نیز دچار تخلف نمی‌شوند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم تهران، در پی انتشار خبری در خبرگزاری فارس با عنوان «بی تفاوتی شرکت بازرگانی دولتی ایران به رانت جویی از محل یارانه گندم ، آرد و نان» توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر بر اساس اطلاعات دریافت شده در سامانه سوت زنی فارس پیگیری شده است.

در متن این جوابیه آمده است:

مطابق با قانون ، نانوایان حجیم و نیمه حجیم موظف هستند بر اساس سهمیه های از پیش تعیین شده نسبت به خرید آرد از محل سامانه فروش آرد سایر مصارف اقدام کنند.

نانوایان در این سامانه که از سوی بانک سپه طراحی شده، کارخانه مورد نظرشان را انتخاب و سپس مبلغ مربوطه را واریز می کنند و در نهایت آرد به واحدهای صنفی حمل می شود.

فرآیند خرید و توزیع آرد به واحدهای نان حجیم و نیمه حجیم کاملاً تحت کنترل دستگاه های نظارتی است و بر این اساس احتمال هرگونه تخلف به صفر خواهد رسید.

سامانه فروش آرد سایر مصارف با هدف شفاف سازی و جلوگیری از ایجاد تخلفات احتمالی از جمله توزیع خارج از شبکه آرد با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران و بانک سپه طراحی و راه اندازی شده و بر این اساس خرید آرد نانوایان حجیم و نیمه حجیم کاملا تحت رصد سازمان های نظارتی است.

از سوی دیگر با توجه به تنوع محصولات تولیدی در صنف نانوایان حجیم و نیمه حجیم تقاضا برای مصرف این نوع نان ها روند افزایشی داشته است، بخصوص در شرایط حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته بندی و بهداشتی بودن این نوع نان ها، مردم تقاضای بیشتری برای مصرف نان های حجیم و نیمه حجیم دارند، از این رو نانوایان این صنف به طور کامل سهمیه آرد خود را تبدیل به نان کرده و به مردم عرضه می کنند. نانوایان جزو زحمت کش ترین اقشار جامعه هستند و همواره تلاش‌شان این است که کیفی‌ترین و سالم ترین نان را روانه سفره جامعه کنند.

از طرف دیگر باید به این موضوع اشاره شود که شاکله فروش آرد در بخش صنف و صنعت (آرد حجیم و نیمه حجیم) رقابتی است و کارخانجات آردسازی برای حفظ خود در این بازار رقابتی سالم و عادلانه داشته و خارج از چارچوب قانون دچار تخلف نخواهند شد.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم تهران
محمد جواد کرمی منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فروش آرد نانوایان حجیم و نیمه حجیم نان های حجیم اتحادیه نان فروش آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۶۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به شناسایی ۱۹ هزار تخلف اضافه تناژ بالای ۱۰ درصد مجاز در فروردین امسال، از تجهیز کریدور‌های اصلی حمل بار در استان به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن جهانیان با اشاره به فعالیت سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت مازندران گفت: در فروردین بیش از 179 هزار تردد وسایل نقلیه باری و بیش از 19 هزار تخلف اضافه تناژ بالای 10 درصد مجاز شناسایی شده که این میزان  تخلف معادل بیش از 10 درصد تردد وسایل نقلیه سنگین است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه، اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است تصریح کرد: کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگین که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت دارد.

جهانیان همچنین افزود: اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران کریدور‌های اصلی حمل بار در استان را به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت مجهز کرده است.

وی گفت: مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست.

این مسئول بیان کرد: این سامانه با استفاده از سنسور‌های نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را به صورت هوشمند شناسایی می‌کند و اطلاعات  به صورت برخط به پاسگاه پلیس راه ارسال می‌شود.

جهانیان ادامه داد: در مرحله بعد باسکول‌های ثابت پلیس راه، وسیله نقلیه خاطی را که به طور دقیق وزن شده نسبت به اعمال مقررات اقدام می‌کنند. به این ترتیب به اعمال جریمه یا تخلیه بار و معرفی راننده و شرکت متخلف به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناوگان باری در این اداره کل اقدام می‌شود.

وی به شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین و شناسایی وسایل بدون بارنامه و مجوز حمل بار اشاره کرد و یادآور شد: با تشکیل پایگاه آماری جامع حمل و نقل بار در استان  برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه املاک باشند
  • مستاجران مراقب سامانه خودنویس املاک باشند