Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت عراق اعلام کرد که بغداد در حال مذاکره با توتال فرانسه برای سرمایه‌گذاری در دو پروژه گازی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری پلتس از دوبی، احسان عبدالجبار روز شنبه (سوم آبان‌ماه) اعلام کرد که بغداد در حال مذاکره با شرکت فرانسوی توتال برای سرمایه‌گذاری در دو پروژه گازی است، زیرا دومین تولیدکننده بزرگ نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به‌دنبال تقویت تولید گاز طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بیانیه‌ای که ازسوی وزارت نفت عراق منتشر شده است، گفت: گفت‌وگوها پیرامون سرمایه‌گذاری در یک پروژه گازی در غرب بغداد و دیگری در جنوب شهر بصره است. 

وزیر نفت عراق جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد. 

توتال اکنون از ۲۲.۵ درصد میدان نفتی حلفایه در استان میسان در جنوب عراق بهره می‌برد، همچنین این شرکت ۱۸ درصد سهام بلوک اکتشافی سرسنگ واقع در منطقه اقلیم کردستان عراق را در اختیار دارد.

منبع: شانا

کلیدواژه: عراق تولید گاز افزایش تولید گاز توتال سرمایه گذاری سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد

رئیس جمهور ترکیه با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه وارد عراق شد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از در بدو ورود از اردوغان استقبال کرد.

دفتر اطلاع رسانی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در این خصوص اعلام کرد: السودانی و رئیس جمهور ترکیه، مذاکرات رسمی دوجانبه انجام خواهند داد. در این سفر، پرونده های آب، اقتصاد، امنیت و پروژه جاده توسعه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین توافقنامه چارچوب راهبردی میان دو کشور با هدف توسعه شراکت اقتصادی و تجاری امضا خواهد شد.

اردوغان پس از آن به اربیل می رود. این سفر بعد از 12 سال انجام گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی