Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید حسینی‌ارفع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل، با اشاره به آیه ۵۴ سوره «مائده» اظهار کرد: خدا در این آیه، به مؤمنان هشدار می‌دهد که اگر کسی از شما از دین خدا برگشت، خداوند قوم دیگری را خواهد آورد که چهار خصوصیت دارند که به‌واسطه آنها دین خدا در عالم گسترده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خداوند تأکید دارد با هر درجه‌ای از ایمان که باشید، حتی ایمان سلمان، ممکن است دچار لغزش شوید؛ وقتی آیه به پیامبر اسلام نازل شد، ایشان آیه را تلاوت کردند و اصحاب پرسیدند این قوم از کدام قوم است؟ پیامبر اعظم (ص) دست روی شانه سلمان گذاشت و گفت از قوم سلمان هستند؛ این آیه اشاره به اصحاب آخرالزمانی است که شهدا از آن جمله هستند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان با اشاره به خصوصیات این قوم گفت: اولین خصوصیت این است که آنها خدا را دوست دارند و خدا هم آنان را دوست دارد؛ شهدا در این زمینه، الگو هستند و مثال امروز ما شهید حاج قاسم سلیمانی است.

حسینی‌ارفع فلسفه برگزاری یادواره‌های شهدا را ترویج فرهنگ ناب محمدی (ص) دانست و افزود: ویژگی دوم یاران آخرالزمانی، این است که این دست افراد مقابل خدا و مؤمنان خاضع هستند و برابر کفار محکم و استوارند.

وی افزود: شهدای ما و حاج قاسم سلیمانی این‌گونه بودند و توقع داریم مسؤولان هم این‌گونه باشند و مقابل دشمنان محکم، استوار و باصلابت بایستند تا دشمن به آنها دل نبندد.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه باید خود را با این چهار ویژگی برای تحقق اهداف اسلام ناب محمدی (ص) آماده کنیم، گفت: انقلاب اسلامی دارای یوم‌الله‌های فراوانی بوده و این بدان معناست که خداوند متعال در طول این دوران، کمک‌حال ماست و دست قدرت خدا ظاهر شده است.

حسینی‌ارفع با تأکید بر اینکه خدا ما را در طول انقلاب اسلامی یاری داده است، عنوان کرد: یادواره‌های شهدا برای تقویت و افزایش باورهای مردم و ایمان ماست.

او ویژگی سوم امت آخرالزمانی از دید قرآن کریم را اهل جهاد بودن بیان کرد و افزود: عده‌ای می‌خواهند این‌روحیه را از ملت ما بگیرند و ملت را به یأس و ناامیدی بکشانند؛ اما غافلند که ملت این‌ها را از چشم نظام اسلامی نمی‌داند و از چشم افراد ناآگاه یا آگاه می‌دانند که خائن هستند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه شهدا اهل مبارزه، مقاومت و ایستادگی بودند، ادامه داد: عده‌ای تفکر لیبرالی دارند و یادواره‌های شهدا برای این است که این تفکر را بشناسیم و با آن مبارزه کنیم.

حسینی‌ارفع با بیان اینکه باید تفکر اسلام ناب را حفظ کرد، خاطرنشان کرد ویژگی چهارم، نترسیدن از عملیات روانی دشمن، تهمت و افتراهای آنهاست.

او بیان کرد: ما انقلاب اسلامی را به‌راحتی به دست نیاوردیم و انقلاب امروز در دل‌هاست و در شرایط درهم شکستن استکبار جهانی هستیم؛ از این‌رو، و باید مراقب اختلاف داخلی و توطئه‌های دشمنان باشیم و بصیرت نیاز است تا تاریخ تکرار نشود.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: استکبار جهانی تلاشش نابودی جمهوری اسلامی ایران بوده و سیاست جمهوری اسلامی مشخص است و مقابل مستکبران خم به ابرو نمی‌آورد.

حسینی‌ارفع با بیان اینکه مقابل دشمنان باید انقلابی عمل کرد، افزود: رهبری بر اقتصاد مقاومتی، توجه به داخل و اقتصاد درون‌زا تأکید دارند و باید به این موارد توجه شود.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی حاج قاسم خراسان دشمنان بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان حوزه علمیه فرهنگ ناب محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان ایران نمی‌توانند در برابر نیروهای مسلح قد علم کنند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم ستاد سیاوش میهن‌دوست صبح چهارشنبه در مراسم رژه روز ارتش در اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: اقتدار و قاطعیت نیروهای جمهوری اسلامی ستودنی است و نیروهای مسلح که فرزندان غیور ایران اسلامی هستند لحظه‌ای در برابر زورگویان و استعمارگران درنگ نخواهند کرد و پاسخگوی هر گونه تعرض و سو نیت دشمنان خواهند بود.

وی ادامه داد: عملیات غرور آفرین وعده صادق موجب شد آسیب پذیری رژیم صهیوینستی بر همه جهانیان مشخص شود، این عملیات در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند رژیم صهیونیستی باید تنبیه شود انجام شد و نیروهای مسلح اثبات کردند زیر لوای ولایت شجاعانه مأموریت را به سرانجام رساندند.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری خاطر نشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی در جنگ سخت نمی‌توانند در برابر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که در رکاب ولایت و جان فدای مردم هستند، قد علم کند.

امیر میهن‌دوست گفت: هم‌رزمان ما در نیروهای مسلح مایه دلگرمی مردم غیور و شهیدپرور ایران اسلامی هستند.

وی در خصوص اهمیت ارتش بیان کرد: در روزهای ابتدایی نیرویی انقلاب دشمنان خارجی و برخی ساده لوح‌های داخلی زمزمه انحلال ارتش را مطرح کردند، در این هنگام امام خمینی (ره) با درایت کامل روز ۲۹ فروردین را روز بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران نام گذاری کردند و دستور دادند ارتشیان با تمام امکانات در این روز به رژه بپردازند.

کد خبر 6080744

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح با اتحاد و آمادگی کامل مقابل دشمنان ایستادند
  • اقتدار ارتش حاصل تفکر و اندیشه انقلابی و جهادی است
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • ارتش و سپاه در مقابل دشمنان جانانه ایستاده‌اند
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • دشمنان ایران نمی‌توانند در برابر نیروهای مسلح قد علم کنند
  • بساط کشف حجاب کم کم جمع می‌شود