Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه وارد «دهلی نو» اولین مقصد دور سفرهای آسیایی خود شدند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، در پی افزایش تنش مرزی میان هند و چین، اسپر و پامپئو برای سفری دو روزه به دهلی نو رفته‌اند تا با مقامات عالی‌رتبه این کشور دیدار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو پیش از سوار شدن به هواپیما به مقصد هند در این باره گفت هدف اصلی این دور سفرهای آسیایی به مقصد هند، سریلانکا، مالدیو و اندونزی «شامل بحث درخصوص تلاش ملت‌های آزاد برای برای مقابله با تهدیدات حزب کمونیست چین» خواهد بود.

به نوشته این خبرگزاری، مقامات هندی می‌گویند، وزارت دفاع این کشور به‌دنبال فراهم کردن تجهیزات نظامی مناسب برای آب‌وهوای سردسیری هستند و به احتمال زیاد این مسئله را با پامپئو و اسپر در میان می‌گذارند.

همچنین گفته می‌شود اسپر قصد دارد در دیدار با «سابرامانیام جایشانکار» همتای هندی خود، مسائلی همچون تبادل اطلاعاتی، برگزاری رزمایش مشترک و فروش تسلیحاتی همچون جنگنده آمریکایی «اف-۱۸» را مطرح کند.

هند و چین از جنگ سال ۱۹۶۲ دارای یک خط مرزی کاملا مشخص در منطقه هیمالیا نیستند و در نتیجه این موضوع، درگیری‌های مرزی بین دو طرف هر از چند گاه حادث می‌شود.

تشدید شدید درگیری‌های مرزی اخیر بین دو طرف به ویژه در منطقه «لداخ» که به مرگ و جراحت ده‌ها نظامی انجامید، سبب شد که هر دو طرف مواضع نظامی خودشان را در منطقه مرزی تقویت کنند. 

هند و چین ۱۲ اکتبر (۲۱ مهر) جدیدترین دور مذاکرات دیپلماتیک و نظامی دوجانبه را در تلاش برای کاستن از تنش‌های مرزی برگزار کردند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1078606 برچسب‌ها دولت آمریکا پمپئو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دولت آمریکا پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد

پیکر مطهر یک شهید دوران دفاع مقدس در منطقه مرزی سومار شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه کشف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، پیکرمطهر یک شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در منطقه مرزی سومار شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه توسط تیپ 71 پیاده مکانیزه ارتش پادگان ابوذر کشف شد.

این شهید که دارای پلاک شناسایی است متعلق به لشکر 21 حمزه سید الشهدا(ع) است که در سومار به شهادت رسیده و پیکرش بعد از سال‌ها پیدا شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان
  • آمریکا: بلینکن درباره عملیات نظامی در رفح با گالانت گفتگو خواهد کرد
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه پاکستان و انگلیس درباره افغانستان و غزه