Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی در چهار کلانشهر کشور و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی سه استان هشدار داد.

 سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: پایداری هوا و سکون نسبی جو از صبح پنج شنبه (۸آبان ماه) تا اواخر وقت یکشنبه (۱۱ آبان ماه) موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای تهران، اراک، کرج، اصفهان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط درصورت افزایش ترددهای درون شهری به ویژه در کلان شهرها امکان افزایش نسبی آلاینده‌ها تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد بنابراین نسبت به کاهش ترددهای غیرضروری در سطح شهر به ویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران قلبی و تنفسی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد دیگری با اشاره به نفوذ هوای سرد به استان‌های خراسان آورده است: از اوایل وقت پنج‌شنبه (۸ آبان ماه) تا ظهر جمعه (۹ آبان ماه) کاهش دما و وزش باد برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود. در این شرایط خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد بنابراین در استان خراسان شمالی تسریع در برداشت و انبارداری سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز، تجمیع کلونی‌های زنبور عسل و تامین خوراک زمستانه، در استان خراسان رضوی تسریع در برداشت سیب و انار در مناطق شمالی استان و برداشت زعفران برای کاهش خطر سرمازدگی گل و در استان خراسان جنوبی تسریع در برداشت زرشک و زعفران، روشن کردن آتش و دود در مزارع زعفران توصیه می‌شود.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار جدی هواشناسی به مردم؛ بارش شدید باران در این استان‌ها

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896172

دیگر خبرها

  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • هشدار طغیان رودخانه ها در ۳ استان
  • امدادرسانی آماده باش ۴۰ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
  • هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است
  • هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
  • لغزندگی محورهای خراسان جنوبی؛ آماده‌باش نیروهای امداد
  • ببینید | هشدار جدی هواشناسی به مردم؛ بارش شدید باران در این استان‌ها
  • هشدار پلیس راهور؛ از سفر غیرضروری به استان های جنوب شرقی پرهیز کنید