Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@15:33:55 GMT

رشد ۱۹ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۷۰۲۴

رشد ۱۹ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران

نگاهی به آمار رسمی ارائه شده نشان می‌دهد طی شهریور ماه امسال تعداد ۱۰ هزار و ۳۷۶ فروند هواپیمای شرکتهای خارجی از آسمان ایران تردد کرده‌اند که این رقم نسبت به مرداد رشد ۱۸.۷ درصدی داشته است.

به گزارش مشرق، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، گزارشی از وضعیت پروازهای عبوری از آسمان ایران در شهریور ماه ۹۹ اعلام کرد که براساس آن ۱۰ هزار و ۳۷۶ سورتی پرواز ایرلاین‌های خارجی از آسمان ایران عبور کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ایرلاین‌ها گران فروشی می‌کنند؟

بنابراین طی ماه مذکور روزانه به طور متوسط ۳۳۴.۷ پرواز عبوری در هر روز به ثبت رسیده است.

رقم مذکور، بالاترین میزان پرواز عبوری از ابتدای امسال تا پایان شهریور از آسمان ایران بوده است؛ آنهم در شرایطی که بدلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد پروازهای ایرلاین‌های مختلف جهان به شدت کاهش یافته است.

اگرچه تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران در شهریور امسال نسبت به مرداد با رشد خوبی همراه شده اما نسبت به شهریور پارسال که ۲۳ هزار و ۵۱۱ سورتی پرواز عبوری به ثبت رسیده بود، کاهش ۴۴.۱۳ درصدی داشته است.

در ۶ ماهه نخست امسال تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران، ۴۱ هزار و ۲۵ سورتی پرواز بود در حالی که در ۶ ماهه نخست سال گذشته، ۱۶۱ هزار و ۸۹۳ سورتی پرواز از آسمان ایران عبور کرده بود که کاهش ۷۴.۶ درصدی نشان می‌دهد.

طی ۱۰ سال اخیر، بیشترین تعداد پروازهای عبوری در یک ماه، به شهریور ۱۳۹۶ با انجام ۴۰ هزار و ۲۵۷ سورتی پرواز (متوسط ۱۲۹۸ پرواز عبوری در هر روز) اختصاص داشت؛ کمترین تعداد نیز در اردیبهشت امسال با انجام ۴ هزار و ۳۸۹ سورتی پرواز (متوسط ۱۴۱.۵ پرواز عبوری در هر روز) ثبت شده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ ویروس کرونا ایران مشرق آسمان ایران ایرلاین پرواز هواپیما پروازهای عبوری از آسمان ایران تعداد پروازهای سورتی پرواز پرواز عبوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو پرواز های شرکت انگلیسی به مقصد تل آویو

شرکت هوایی انگلیسی غروب دوشنبه از لغو پروازهای خود به مبدا تل‌آویو و بلعکس خبر داد.

به گزارش فارس، شرکت هواپیمایی انگلیسی «ایزی جت» غروب دوشنبه به وقت تهران اعلام کرد که پروازهای خود به مقد تل‌آویو و بلعکس را تا 21 آوریل (یکم اردیبهشت) به دلیل نگرانی‌های ایمنی پس از حمله ایران پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل متوقف می‌کند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «ایمنی و امنیت مسافران و خدمه بالاترین اولویت ایزی جت است.»

ایران روز یکشنبه در پاسخ به حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولی خود در «دمشق» که به شهادت شماری از شهروندان ایرانی منجر شد، اهدافی در اسرائیل مورد حمله قرار داد.

شماری دیگر از شرکت های هواپیمایی بین‌المللی از جمله ایر کانادا، دلتا، ایبریا و لوفت هانزا نیز پروازهای خود به تل آویو را در روزهای یکشنبه و دوشنبه به حالت تعلیق درآوردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اتمام رفع تداخلات اراضی کشاورزی در شهریور امسال
  • هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت
  • لغو پرواز های شرکت انگلیسی به مقصد تل آویو
  • کاهش ۴۳ درصدی تصادفات نوروز امسال در مقایسه با پارسال در خوزستان
  • ضربه شرکت های هواپیمایی بین المللی به رژیم صهیونیستی
  • پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد
  • با رفع محدودیت های پروازی فرودگاه امام عملیاتی می شود
  • پرواز های فرودگاه مهرآباد و چند فرودگاه دیگر تا فردا باطل شد
  • باطل شدن پروازها به مسافران پیامک داده می‌شود
  • اتمام مرحله آماده سازی ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی تا شهریور ماه