Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق جعفری چگنی رئیس دادگستری شوش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۸ ماه پیش به دلیل وقوع یک فقره قتل بین ۲ طایفه در شوش اختلاف و درگیری صورت می‌گیرد که این اختلاف منجر به سلب آسایش مردم در منطقه می‌شود.

او افزود: پس از ارجاع پرونده به دادگاه و صدور رأی در مرحله اجرا معتمدین و بزرگان در راستای ایجاد صلح و سازش اقدامات ارزشمندی داشتند، که با وساطت شعبه شورای حل اختلاف ویژه عشایر شوش، بزرگان و ریش سفیدان عرب و لر میان این دو طایفه صلح و سازش برقرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری چگنی در ادامه اظهار داشت: در مراسم صلح و سازش بین این ۲ طایفه که با حضور دادگستری، شورای حل اختلاف شوش، بزرگان، شیوخ، معتمدین، ریش سفیدان عرب و لر و با حضور جمعی از مردم و سران طوایف شهرستان، بین این دو طایفه صلح و سازش برقرار و این ۲ طایفه هم قسم شده اند که اختلاف بین خود را از بین ببرند و در کنار هم زندگی صلح آمیزی داشته باشند.

رئیس دادگستری شوش با بیان اینکه ایجاد صلح و سازش همواره مورد توجه و تأکید دین مبین اسلام بوده است، عنوان کرد: فلسفه ایجاد شورا‌های حل اختلاف نیز در راستای برقراری صلح و سازش است و با تلاش مجموعه شورا‌های حل اختلاف شهرستان شوش، قطعاً بسیاری از دعاوی میان مردم بدون مراجعه به محاکم قضایی حل و فصل می‌شوند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صلح و سازش درگیری طایفه ای صلح و سازش حل اختلاف ۲ طایفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دکتر ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان در این دیدار گفت: نظام قضایی اسلام علاوه بر نگاه قانونی و قضایی به موضوعات و مسائل نگاه انسانی و اخلاقی هم دارد خصوصاً پیرامون زندانبانی اسلامی که به هیچ وجه قابل مقایسه با سایر کشور‌های مدعی حقوق بشر نیست و زندانیان در کشور ایران از تمامی حقوق انسانی بهره‌مند هستند. 
عتباتی با اشاره به دامنه اختیارات وکلاء گفت: وکلاء در نظام حقوقی ایران از کلیه اختیارات قانونی برای دفاع از حقوق موکل خود بهره‌مند هستند. 
مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه نگاه انسانی به مقوله‌های جرم و مجرم در محاکم ایران کاملاً ساری و جاری است گفت: مجرمینی که شرایط قانونی را داشته باشند از بسیاری از ارفاقات و تخفیفات قانونی بهره مند می‌شوند و این امر در خصوص همه افراد یکسان است و اتباع دیگر کشور‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و حتی در پاره‌ای از مواقع اتباع خارجی از رافت اسلامی بیشتر برخوردار می‌شوند. 
رئیس کل دادگستری استان به امر صلح و سازش هم اشاره و بیان داشت، یکی از مسائل مهم و اولویت دار در نظام قضای اسلامی ایجاد صلح و سازش در بین اصحاب پرونده است و این از آموزه‌های دین مبین اسلام است و استان آذربایجان غربی فقط در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴ فقره قتل عمد را با سازش خاتمه داده است. 
ولف دیتریش هایم سفیر اتریش در ایران هم که جهت پیگیری پاره‌ای امور قضایی در استان و در دفتر رئیس کل دادگستری استان حاضر شده بود با تمجید از نگاه ارزشمند نظام قضایی ایران به امور قضایی گفت: این نگاه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. 
هایم با اشاره به مبانی آموزش مسائل فرهنگی، اجتماعی و حقوقی در یونیسف گفت: اتریش با این نهاد بین المللی ارتباط بسیار خوبی دارد که فرصتی است برای تعمیق و توسعه مبانی آموزشی برای جوانان ایرانی که می‌تواند بسیار موثر باشد. 
سفیر اتریش به مقوله سازش که در ایران به این اندازه در سیستم قضایی جا افتاده است هم اشاره و گفت: اتریش این نگاه انسانی به مقوله سازش را بسیار ارزشمند می‌داند و آن را نشانه درک بالای سیستم قضایی ایران از مسائل حقوقی، قضایی و انسانی می‌داند.

دیگر خبرها

  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز
  • سازش ۳۵ درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان