Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@04:44:52 GMT

جزئیات لغو بخشنامه دفاع از رساله دکتری دانشگاه آزاد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۷۱۰۳

جزئیات لغو بخشنامه دفاع از رساله دکتری دانشگاه آزاد

مواردی وجود دارد که دانشجو واحدهای درسی را به طور کامل پاس کرده و پایان‌نامه‌اش نیز آماده است اما در عین حال حدود ۳-۲ سال است که در انتظار چاپ مقاله‌اش در یک مجله معتبر است تا دفاع کند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، محمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد درباره لغو بخشنامه دفاع از رساله دکترای تخصصی دانشگاه آزاد، گفت: تمامی مجلاتی که در کشور وجود دارند چه دانشگاه آزاد و چه وزارتین مجوزهای لازم را دارند و معتبر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقاله باید در مجله‌ای چاپ شود که آن موسسه مجوز علمی پژوهشی داشته باشد؛ بنابراین مقاله باید در مجله‌ای چاپ شود که مجوزهای لازم را داشته باشد که در حال حاضر هیچ تغییری در ا ین زمینه نداشته‌ایم.

وی افزود: برای دانشجویان یک پیش‌دفاع گذاشته‌ایم که به نفع دانشجویان است. مواردی وجود دارد که دانشجو واحدهای درسی را به طور کامل پاس کرده و پایان‌نامه‌اش نیز آماده است اما در عین حال حدود ۳-۲ سال است که در انتظار چاپ مقاله‌اش در یک مجله معتبر است تا دفاع کند. اما تا زمانی که مقاله چاپ نشود اجازه دفاع ندارد و این یک قانون در فارغ‌التحصیلی است و برای همه دانشگاه‌ها جاری و ساری است.

سخنگوی دانشگاه آزاد در ادامه افزود: بنابراین با در نظر گرفتن پیش‌دفاع برای دانشجویان اعلام کرده‌ایم دانشجو اگر به حد علمی رسید و استاد راهنما تایید کرد که کفایت علمی می‌کند و در پایان نامه یک مقاله چاپ شده معتبر داشت می‌تواند دفاع کند و زمانی که در پیش دفاع خود پذیرفته شد رابطه مالی دانشجو با دانشگاه قطع می‌شود و دیگر نیاز نیست دانشجو ماهیانه ۱۵-۱۰ میلیون تومان تا زمان چاپ مقاله به دانشگاه هزینه‌ پرداخت کند.  

حیدری گفت: مشکلی که داشتیم این بود که دانشجوهای بسیاری به ما مراجعه و اعلام می‌کردند واحدهای نظری و عملی رساله‌مان آماده است اما مقاله‌مان در نوبت چاپ است به طوری که برخی از دانشجویان چندین ترم باید ثبت‌نام می‌کردند و شهریه پرداخت می‌کردند اما ما به کمک دانشجویان دکتری آمدیم و بحث پیش دفاع را ارائه دادیم و هر زمان دانشجو پیش دفاع کند و در پیش دفاع پذیرفته شود از نظر مالی رابطه‌اش با دانشگاه قطع می‌شود و نیاز نیست که ثبت‌نام کند و پول پرداخت کند؛ بلکه هر زمان مقاله‌اش در مجله معتبر چاپ شد باید بیاید و دفاع نهایی کند.

وی اضافه کرد: قرار بر این شده تا معاونان آموزشی دانشگاه پیگیری کنند و مقالات و مجلات را امتیازبندی کنند تا دانشجو با یک مقاله هم بتواند فارغ‌التحصیل شود؛ حتی اگر دانشجو یک پتنت داشته باشد و مقاله نداشته باشد هم بتواند فارغ‌التحصیل شود و حتی دانشجو بتواند با ارائه کار علمی که مورد مراجع رسمی قرار می‌گیرد فارغ‌التحصیل شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد کنکور رساله دکتری دانشگاه آزاد پیش دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در نشست بررسی مطالبات دانشگاهیان از مجلس دوازدهم که با حضور نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده توسعه شهر‌های کشور مرهون خدمات بی شائبه دانشگاه آزاد اسلامی است و شهر گلبهار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با ارائه توضیحاتی درباره زمین ۲۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گلبهار و خواستار همکاری بیشتر استانداری، کمیسیون ماده صد و معاونت عمران استانداری برای احیای حق مسلم اساتید و کارکنان دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با انتقاد از نظام توزیع منابع در کشور، ساختار توزیع منابع و امکانات را مناسب ندانست و گفت: به عنوان نمونه هزینه غذای دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به مراتب پایین‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این فضا، دانشجویان این دانشگاه هیچ سهمی از آنچه با عنوان جیره غذایی است برای آنها وجود ندارد.

مرادی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی برای ترمیم خوابگاه و مسائل رفاه دانشجویان، اردو‌های جهادی و راهیان نور از اعتبارات دولتی سهمی دریافت نمی‌کند، افزود: اردو‌های جهادی و راهیان نور که یکی از بهترین و منظم‌ترین اردو‌هایی است که هر ساله برگزار می‌شود و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش رزمندگان و مردم شریف کشور در دفاع از حقانیت و تمامیت ارضی دارد از اعتبارات دولتی بی بهره‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به‌عنوان قطب فرهنگی غرب مشهد در مناسبت‌های مختلف نقش ایفا کرده و منشاء خدمات فراوانی در این باره بوده است. با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از بازوان پرتوان آموزش عالی سهم ۱۹ درصدی در تولید علم کشور را دارد؛ اما از حمایت‌های دولت، امکانات و اعتبارات پژوهشی و آموزشی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی از اول اردیبهشت
  • دانشجویان دانشگاه آزاد از دیدار صمیمی با رهبر انقلاب می‌گویند