Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@20:29:40 GMT

طرز تهیه همبرگر گیاهی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۷۱۰۶

طرز تهیه همبرگر گیاهی

در حالت کلی شما برای تهیه‌ی همبرگر گیاهی به خمیر، قارچ، سویا، و حبوبات و ادویه‌های خشک یا تازه و … نیاز دارید. همان طور که می‌دانید، حبوبات منبع غنی از پروتئین و ویتامین هستند. بنابراین بسیاری از نیاز های غذایی شما را تامین می‌کنند. برای ایجاد حالت خمیری این همبرگرها می‌توانید از مواد مختلفی، مثل سیب زمینی، برنج، لوبیا، ذرت و … استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادویه‌جات مورد استفاده در این همبرگرها شامل: فلفل سیاه، پودر سوخاری و آویشن است. این ادویه‌جات عطر بی نظیری به همبرگرها می‌دهند. 

مواد لازم برای تهیه همبرگر گیاهی با لوبیا سفید برگ ریحان تازه یک چهارم فنجان سیر یک بوته لوبیا سفید۵۰۰ گرم پودر سوخاری نصف فنجان تخم مرغ بزرگ یک عدد نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن به مقدار لازم گوجه فرنگی به مقدار لازم زیتون سیاه خرد شده ۸ عدد پیاز ۲ عدد قارچ ۲۰۰ گرم پنیر چدار یک بسته سرکه بالزامیک ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری نان همبرگر سبوس‌دار ۴ عدد   طرز تهیه برگر گیاهی نخود، سیب زمینی و پنیر نخود، سیب زمینی و پنیر (تیکی) به جای اینکه از برگرهای ناسالم استفاده کنید سعی کنید برگرهای گیاهی را در منزل تهیه کنید … طرز تهیه همبرگر گیاهی با خمیر لوبیا سفید مرحله اول: لویبا سفید

در ابتدای کار باید لوبیا سفید را به مدت ۱ شب در آب استراحت دهیم تا نفخ لوبیا گرفته شود. در این مدت چندبار آب لوبیا سفید را عوض کنید. بعد از گذشت این مدت زمان لوبیا سفید را آبکش کرده و در آب تازه در یک قابلمه، لوبیا سفید را بپزید و آبکشی کنید.

  مرحله دوم: آماده سازی خمیر

پیاز را در غذاساز بریزید و بعد از خرد شدن، آب آن را بگیرید. سپس سیر، لوبیا سفید پخته شده‌ای که آبش را کاملا گرفته‌اید را همراه با نمک و ادویه ها و همینطور نیمی از پودر سوخاری را هم اضافه کرده و در غذاساز بریزید. چند پالس بزنید تا مایه یکدستی را در دستگاه ببینید. این مخلوط را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود.

  مرحله سوم: تقسیم بندی

باقی مانده پودر سوخاری را در یک بشقاب بریزید. مایه داخل غذاساز را چهار قسمت کنید. تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و هر گلوله را ابتدا به تخم مرغ آغشته کرده و بعد داخل پودر سوخاری بچرخانید و با دست صاف کنید.

  مرحله چهارم: سرخ کردن همبرگر گیاهی با خمیر لوبیا سفید

روغن را در یک تابه داغ کنید و دو روی همبرگرهای گیاهی آماده را در روغن سرخ کنید. سپس روی دستمال مخصوص روغن‌گیری بگذارید تا روغن اضافی‌اش گرفته شود. پیاز دیگری که کنار گذاشته بودید را خلالی خرد کنید و یا حلقه ای و همراه با گوجه فرنگی حلقه شده و هبرگر گیاهی، لای نان سبوس‌دار بگذارید.

  مرحله پنجم: قارچ و پنیر

قارچ را ورقه ای خرد کنید و در تابه بریزد با حرارت بالا تفت دهید و سپس پنیثر را به قارچ اضافه کرده و از روی حرارت بردارید.  روغن زیتون و سرکه بالزامیک را با قارچ و پنیر مخلوط کنید و بر روی همبرگر گیاهی بگذارید و به همراه سس مورد نظر و همینطور کاهو و خیار شور و زیتون سیاه همبرگر گیاهی با خمیر لوبیاسفید خود را تکمیل کرده و نوش جان فرمائید.

  غذای گیاهی خوشمزه: طرز تهیه کدوسبز گریل شده به همراه ریحان و لیمو کدو سبز یکی از بهترین ها برای تهیه غذای رژیمی است که به راحتی در دسترس شماست. در این دستور پخت از مجله پارسی دی طرز تهیه یک غذای خوشمزه …   چند نکته در مورد تهیه همبرگر گیاهی با لوبیا سفید بسته به ذائقه‌تان می‌توانید ادویه‌هایی مثل زیره را به مایه همبرگر گیاهی با خمیر لوبیا سفید اضافه کنید.

اگر عطر فلفل را دوست دارید اما با تندی آن میانه‌ای ندارید، مقداری سس پاپریکا آماده کنید و یکی دو قاشق از آن را در مایه اولیه همبرگر گیاهی با لوبیا سفید بریزید.

برای اینکه همبرگر گیاهی با لوبیا سفید قوام بهتری داشته باشد، می‌توانید مقداری از مایه داخل نان را که خالی کرده‌اید، به جای پودر سوخاری در مایه برگر بریزید.

همبرگر گیاهی با لوبیا سفید را می‌توانید با سس فلفل خانگی یا سس گوجه فرنگی یونانی سرو کنید.   می توانید از هر نوع حبوباتی در تهیه همبرگر گیاهی نیز استفاده کنید. بیشتر بخوانید: طرز تهیه همبرگر مرغ طرز تهیه همبرگر گوشت طرز تهیه همبرگر شكم پُر لینک کوتاه: asriran.com/0039vN

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: طرز تهیه همبرگر گیاهی همبرگر گیاهی همبرگر گیاهی با لوبیا تهیه همبرگر گیاهی طرز تهیه همبرگر لوبیا سفید پودر سوخاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها

کپک‌ها معمولاً ظاهر بدی دارند و برای سلامتی ضرر دارند و به همین دلیل خلاص شدن از شر کپک به شکل صحیح، اهمیت بسیار زیادی دارد. بعضی از انواع کپک هستند که سم‌هایی را تولید می‌کنند و برای بدن انسان خطرات زیادی دارند و ممکن است باعث ایجاد علائم و مشکلات تنفسی شوند و در بدترین حالت سیستم ایمنی را درگیر خواهند کرد.

ماده سفید کننده هم یکی از محصولات پرکاربردی است که برای پاک کردن کپک استفاده می‌شود. ممکن است ماده سفید کننده در ظاهر کپک را از بین ببرد، زیرا رنگ آن را خنثی می‌کند و شما فکر می‌کنید که دیگر هیچ کپکی وجود ندارد، اما غشای کپک زیر آن قوی و زنده باقی می‌ماند و ممکن است موم آزاد شده از آن باعث بیماری شود برای همین توصیه میشود هرگز با سفید کننده‌های مخصوص ظرف و ... کپک‌ها را تمیز نکنید.

بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها

سفید کننده در پاک کردن کپک موثر نیست، در نتیجه می‌توانید از روش‌های دیگری شامل موارد زیر استفاده کنید:

محلول سرکه
سرکه می‌تواند ۸۲% از همه اجزای کپک را در اولین استفاده از بین ببرد و مشکلات مربوط به کپک را رفع کند. سرکه مخمری سفید را به اندازه ۸۰ درصد که در سوپرمارکت‌ها هم موجود است، با آب به اندازه ۲۰ درصد با یکدیگر ترکیب کنید. داخل بطری اسپری بریزید و به سطوح مورد نظر بزنید.

بعد از ۲۰ دقیقه؛ روی آن را دستمال بکشید و کپک را با آب گرم پاک کنید.

روغن درخت چای
روغن درخت چای خواص ضد قارچی دارد و به طور موثر کپک را از بین می‌برد. البته یک پاک کننده عالی محسوب نمی‌شود، اما می‌توانید سه درصد از روغن درخت چای را که در آن یک قاشق چای خوری روغن درخت چای و دو فنجان آب گرم استفاده شده است، برای این وضعیت استفاده کنید.

محلول را قبل از استفاده خوب تکان دهید سپس آن را داخل بطری اسپری بریزید و به ناحیه مورد نظر بزنید. در عرض ۲۰ دقیقه روی قسمت مورد نظر را با آب گرم دستمال بکشید. اگر لکه کپک باقی مانده بود، از آمونیاک و سرکه استفاده کنید.

کپک می‌تواند کشنده باشد
دانه‌های حاصل از کپک در فضا پخش می‌شوند. بدن بسیاری از افراد در برابر انواع مختلف کپک‌ها واکنش خاصی نشان می‌دهند، اما بعضی از انواع آن‌ها همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، به دلیل تولید سرم باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک می‌شوند که در چنین شرایطی استفاده از ماسک‌های محافظتی برای پاک کردن کپک‌ها حتما توصیه می‌شود.

هر چقدر که فضای ایجاد شده همراه با کپک بزرگتر باشد، خطرات آن بیشتر است بنابراین گاهی اوقات بهتر است که از یک متخصص بخواهید تا برای پاک کردن کپک‌ها اقدام کند و اقدامات امنیتی را به کار بگیرد.

منبع: ایسکانیوز

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی خواندنی‌ها

دیگر خبرها

  • بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها + فیلم
  • سالم‌سازی همبرگر با کاهش سدیم
  • قیمت حبوبات در میادین تره بار
  • بهبود کیفیت همبرگر با کاهش سدیم
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد