Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، شکرالله بنار گفت: تامین بودجه غیر نقد در راستای اجرای پروژه های عمرانی و زیر ساخت ها در شهرداری تهران یکی از وظایف اصلی این سازمان است به طوری که در بودجه سال ۹۹ بالغ بر ۷۴۰۰ میلیارد تومان تعهدات مالی غیر نقد بر عهده این سازمان نهاده شده است. این در حالی است که تعهدات مالی غیر نقد سازمان سرمایه گذاری در سال ۹۹ بیش از ۷۰۰ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران به تشریح اقدامات این سازمان در سال جاری و موانعی که بعضا" سبب شده تا اینطور به نظر آید که تعهدات سازمان محقق نشده، پرداخت.

وی گفت: در سال جاری دو تکلیف بزرگ بر عهده سازمان نهاده شده که نخست تامین ۳۴۰۰ میلیارد تومان تعهد مالی غیر نقد و سپس تامین  ۴۰۰۰ میلیارد تومان تعهد مالی غیر نقد برای خط ۱۰ مترو و پیش پرداخت های مربوط به آن.
وی افزود: در حال حاضر و در برخی محافل گفته می شود که شهرداری تهران در راستای تامین بودجه غیر نقد هیچ کاری انجام نداده است اما باید در نظر داشت که کار سازمان سرمایه گذاری مهیا کردن املاک و پروژه ها برای فروش و مشارکت است و در همین راستا در پایان شهریور ماه ۲۲۰۰ میلیارد تومان اموال کارشناسی شده جهت اجرای خط ۱۰ مترو به شرکت مترو اعلام کردیم و تفاهم نامه ای نیز در این زمینه با حضور آقای دکتر میرلوحی نماینده کمیسیون برنامه و بودجه و عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران با شرکت مترو منعقد شده است. 
 بنار در ادامه افزود: شرکت مترو باید در واقع پیمانکارانی که حایز شرایط دریافت این املاک هستند را معرفی کند که یکی از شرایط داشتن کد و ردیف بودجه یا طلب است اما تا به حال کسی معرفی نشد یعنی تا به حال پیمانکار مستعد و یا طلبکاری را معرفی نکردند.


مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران اظهار داشت: از نظر قانونی و تخصصی در صلاحیت ما نیست که پیمانکار واجد شرایط را شناسایی و به آنان املاک بدهیم تا بودجه غیر نقد در حساب بنشیند و در گزارش های درآمد هزینه شهرداری تهران بیاید، سازمان سرمایه گذاری هر زمان که پیمانکار حایز شرایط از سوی شرکت مترو معرفی شود بلافاصله تعهدات خود را انجام خواهد داد. 


بنار در ادامه گفت: در خصوص ما بقی تعهدات مالی غیر نقد باید بگویم با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال به تمام ۷۴۰۰ میلیارد تومان تعهد مالی غیر نقد عمل خواهیم کرد و بخشی از این تعهدات نیز برای پرداخت بدهی های بانک شهر و دو بانک دیگر اختصاص خواهد داشت. 


مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری همچنین افزود: شاید اینطور به نظر آید که این املاک مستقیم از طریق خود مترو چرا به پیمانکاران واگذار نمی شود؟ در پاسخ باید گفت: اگر شرکت مترو بخواهد بطور مستقیم املاک را به پیمانکاران خود واگذار کند ۲۵ درصد مالیات به آن تعلق می گیرد، ضمن اینکه کارشناسی املاک باید دوباره صورت گیرد، لذا هزینه های شهرداری چندیدن برابر می شود و این اقدامات  همه در چارچوب سند جامع سرمایه گذاری و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران است و ما کاملا در چارچوب مصوبات شورای شهر عمل کرده ایم.
بنا براعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران، وی در خاتمه یادآور شد : این اقدامات در حالی صورت گرفته که  در حال حاضر زمان کارشناسی املاک بالغ بر ۵ ماه شده اما توانستیم با پیگیری های مستمر تا پایان شهریور ماه ۲۲۰۰ میلیارد تومان تعهدات مالی غیر نقد را محقق کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078619 برچسب‌ها متروی تهران شهرداری تهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: متروی تهران شهرداری تهران سازمان سرمایه گذاری سرمایه گذاری شهرداری تهران میلیارد تومان بودجه غیر نقد شرکت مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درب‌های بهشت زهرا (س) در شب‌های قدر باز است

همرمان با شب‌های قدر ، درب‌های اصلی بهشت زهرا(س) بر روی عموم شهروندان باز خواهد بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) در اطلاعیه‌ای از باز بودن درب‌های اصلی این آرامستان در شب‌های قدر جهت حضور زائرین در گلزار مطهر شهدا و یا در کنار مزار درگذشتگان در قطعات عمومی خبر داد.

افزایش ساعت کاری مترو تهران در شب‌های قدر

همچنین رضا محمدنژاد افزود: مترو تهران به منظور تکریم شب‌زنده‌داران و تسهیل تردد آنها به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، زمان سرویس‌دهی در خطوط درون‌شهری مترو در شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، تا ساعت 2 بامداد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • مسیرهای خدمات دهی اتوبوس وتاکسی و مترو در روز قدس مشخص شد
  • برنامه‌های متروی تهران در شب‌های قدر اعلام شد
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اعلام شد
  • درب‌های بهشت زهرا (س) در شب‌های قدر باز است
  • افزایش ساعت فعالیت متروی تهران در شب‌های قدر
  • توسعه زراعت چوب راه حل مناسب برای رسیدن به خودکفایی
  • اقدامات توسعه‌ ای متروی تهران برای۱۴۰۳