Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@17:02:57 GMT

واکنش مسکو به اتهامات ضدروسی بایدن

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۷۲۷۶

واکنش مسکو به اتهامات ضدروسی بایدن

خبر‌گزاری فارس: «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) به اتهامات «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مبنی بر اینکه روسیه بزرگترین تهدید برای ایالات متحده محسوب می‌شود، واکنش نشان داد.

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، پسکوف در اظهارات امروز خود ضمن رد کردن این اتهامات گفت این اقدام به منظور نفرت‌افکنی انجام می‌شود و این اتهامات اصلاً درست نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «این [اظهارنظر] اصلاً درست نیست و ما با آن مخالف هستیم. ما تنها می‌توانیم در این باره ابراز تأسف کنیم که حس نفرت نسبت به روسیه در حال ترویج است و کشورمان به عنوان یک دشمن در‌ نظر گرفته می‌شود. این [حرف] درست نیست.»

«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات امسال آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شده بود که روسیه در حال حاضر بزرگترین تهدید برای امنیت آمریکا و متحدان این کشور محسوب می‌شود.

بایدن در آخرین مناظره خود با ترامپ همچنین در خصوص گزارش ادعایی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات آمریکا گفت: «هر کشوری- فرق نمی‌کند کدام کشور باشد-در انتخابات آمریکا دخالت کند، بهای سنگینی خواهد پرداخت.»

وی افزود: «درباره این انتخابات، ما می‌دانیم که روسیه، دخالت کرده، چین تا حدی دخالت کرده و حالا متوجه شده‌ایم که ایران هم دخالت کرده است. اگر من انتخاب شوم، آنها بهای سنگینی خواهند پرداخت.»

بایدن ادعا کرد قدرت‌های خارجی مانند روسیه دوست ندارند او در انتخابات پیروز شود چون می‌دانند که او با آنها برخورد سخت‌گیرانه‌ای خواهد داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: دیمیتری پسکوف جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان مدعی است که برلین پیش از آنکه سالن کنسرت «کورکوس» در حومه مسکو هدف حمله تروریستی مرگبار قرار بگیرد، هیچ اطلاعاتی درباره آن نداشته است.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، دست کم ۱۴۳ نفر کشته شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است. این مرگبارترین حمله تروریستی است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون در روسیه رخ می‌دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نطقی تلویزیونی گفت که براساس اطلاعات اولیه، طرف اوکراینی برای تروریست‌ها، «دریچه ویژه مرزی» گشوده است تا بدون شناسایی‌شدن از مرز عبور کنند.

شولتز در مصاحبه‌ای هرگونه اطلاع قبلی درباره برنامه‌های مرتبط و منتهی به این حمله را رد کرد و مدعی شد: احتمالاً سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا سرنخ‌هایی داشتند.

وی با این ادعا که سیاست واشنگتن این است که در صورت دریافت اطلاعات درباره چنین حملات تروریستی، به کشورهای دیگر هشدار می‌دهد، افزود: آنها حتی هشدار عمومی صادر کردند و تاسف‌بارتر این است که با این وجود، همچنان چنین حملات تروریستی وحشتناکی رخ می‌دهد.

به نظر می‌رسد که منظور شولتز هشدار امنیتی است که سفارت آمریکا در مسکو در هفتم مارس صادر کرد و هشدار داد که واشنگتن «گزارش‌ها درباره برنامه قریب‌الوقوع افراط گرایان برای هدف قرار دادن اجتماعات بزرگ در مسکو از جمله کنسرت‌ها را زیر نظر دارد» و جالب اینجاست که ۴۸ ساعت بعد این حادثه رخ داد. واشنگتن مدعی شد که این اطلاعات را در اختیار مقامات روسیه قرار داده است!

الکساندر بورتنیکوف، رییس سرویس امنیت فدرال روسیه تایید کرد که آمریکا به مسکو درباره حمله تروریستی احتمالی هشدار داده بود اما یادآور شد که این اطلاعات عملاً اطلاعات کلی بوده است.

وی اضافه کرد که علاوه بر اوکراین، آمریکا و انگلیس نیز در تیراندازی کورکوس نقش داشتند. داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

کد خبر 6064084

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟