Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تجمع کنندگان خمشگین در برابر سفارت فرانسه در میدان «کهرمانه» در منطقه الکراده در مرکز بغداد اظهارات وقیحانه اخیر «امانوئل مکرون» نخست وزیر فرانسه را محکوم و خواستار عذرخواهی وی به خاطر این اهانت شدند.

مکرون اخیرا در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد، امری که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجمع کنندگان در برابر سفارت فرانسه در بغداد پرچم های عراق و پرچم یا حسین (ع) و پرچم سازمان «الحشد الشعبی» را در دست داشتند. آنها همچنین پالاکاردهایی در محکومیت اهانت به حضرت محمد (ص) در دست داشتند و خواهان تحریم کالاهای فرانسوی شده و اظهارات مکرون را محکوم کردند.

یکی از شخصیت های دینی شرکت کننده در این تجمع گفت: ما برای این آمده ایم که اظهارات اهانت آمیز مکرون را محکوم کنیم. این کشور جنایات زیادی در طول تاریخ علیه مسلمانان در کشورهای مختلف مرتکب شده است.

یک شصیت دینی دیگر حاضر در تجمع نیز گفت: ما از کشوری که مدعی دموکراسی است، تعجب می کنیم که چنین اقدامی کرده است. این گفته های مکرون اهانت به پیامبر اکرم (ص) و یک برنامه هدفمند غربی برای ضربه زدن به مسلمان و خدشه وارد کردن به مقدسات آنها است. ما شیعیان و اهل سنت با یکدیگر اینجا جمع شده ایم تا این اقدام را محکوم کنیم. از مکرون می خواهیم که عذرخواهی کند. ما از کشورهای مسلمان می خواهیم که فرانسه را تحت تحریم کالایی و دیپلماتیک قرار دهند.

این تجمع تحت تدابیر شدید و حضور پررنگ نیروهای امنیتی برگزار شد.

پیشتر شماری از جریان های سیاسی عراقی برای برگزاری این تجمع فراخوان داده بودند.

پیش از این نمایندگان پارلمان و کارشناسان سیاسی عراق اظهارات وقیحانه رئیس جمهوری فرانسه را محکوم کرده و خواهان شکایت سازمان همکاری اسلامی علیه مکرون در دادگاه کیفری بین المللی و محاکمه وی شده بودند.

«یوسف الکلابی» نماینده پارلمان عراق نیز امروز تاکید کرد که در صورت عدم عذرخواهی، اعضای پارلمان این کشور برای اتخاذ موضعی قاطعانه در پاسخ به اظهارات وقیحانه اخیر رئیس جمهور فرانسه آماده می شود.

مردم عراق نیز همزمان با سایر مسلمانان جهان بویژه ملت‌های منطقه در واکنش به اظهارات اهانت آمیز رئیس جمهوری فرانسه، کمپین تحریم کالاهای فرانسوی به راه انداخته‌اند.

آنها با فراخوان در شبکه‌های اجتماعی از عموم مردم و شرکت‌ها خواسته‌اند که از خرید کالاهای فرانسوی در عراق خودداری کنند.

کاربران عراقی بویژه با مشارکت در هشتگ های "پیامبر ما، خط قرمز است" و "تحریم تولیدات فرانسوی"، فهرست کالاهای فرانسوی را منتشر کرده و خواهان تحریم آن شده‌اند.

عراق با فرانسه مبادلات اقتصادی و تجاری دارد و خودرو و محصولات لبنی بیشترین کالاهای وارداتی عراق از این کشور است.

برچسب‌ها پیامبر اکرم امانوئل مکرون بغداد پروندهٔ خبری مکرون و ماسک آزادی بیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیامبر اکرم امانوئل مکرون بغداد پیامبر اکرم امانوئل مکرون بغداد اخبار کنکور کالاهای فرانسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این دیدار احمدیان و قاسم الاعرجی ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، مقرر کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هرچه‌ زودتر تشکیل جلسه دهند.

الاعرجی در این دیدار با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد