Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع نظامی صهیونیست گفته اند که تل آویو در واکنش به تجهیز امارات به جنگنده «اف-35» در پی رفع موانع موجود در آمریکا برای خرید جنگنده «اف-22 رپتور» است.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» این اقدام تل آویو برای حفظ برتری هوایی در منطقه و پس از موافقت آمریکا با فروش جنگنده‌های اف-35 به امارات صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات نظامی صهیونیست هرچند که گفته اند اینک خرید اف-گزینه آنها نیست، اما از ذکر ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه نیز خودداری کردند.

این در حالی است که در آخرین نشست بین مقامات نظامی آمریکا و صهیونیست، نمایندگان اسرائیلی احتمال خرید جنگنده اف-22 را مطرح کردند. مقامات صهیونیست مدعی هستند که خرید این جنگنده، به حفظ برتری نظامی آنها در منطقه کمک می‌کند.

یک مقام ارشد نظامی صهیونیست حاضر در نشست با آمریکایی‌ها در این باره گفت، امتیازهای کیفی ما در رابطه با هواپیماها، پهپاد، تسلیحات و سامانه‌های دفاع هوایی در حال کاسته شدن است. سرعت تغییر در خاورمیانه زیاد است. این یک خاورمیانه متفاوت از آنچه در دهه گذشته بوده، است و بسیاری از کشورهایی که درگیری مستقیم با اسرائیل ندارند  برای ساخت برخی از پیشرفته ترین نیروهای هوایی و سامانه‌های دفاع هوایی در جهان سرمایه گذاری هنگفتی می‌کنند.

به نوشته این روزنامه، پس از علنی شدن فروش اف-35 به امارات متحده عربی، مقامات نظامی صهیونیست تلاش کردند از ایالات متحده بخواهند که در توافقنامه فعلی کمک نظامی آمریکا با اسرائیل که سال 2019 امضا شده و تا سال 2028 ادامه دارد، ترکیبی از کمکها را بررسی کنند.

اخیرا روزنامه «جروزالم پست» از ارائه یک طرح دو حزبی در مجلس نمایندگان آمریکا خبر داد که هدف آن حفط برتری و کیفیت موثر تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا است.  این طرح در صورت تصویب به رژیم صهیونستی "حق وتو" اعطا خواهد کرد.

جروزالم پست نوشت، این طرح رئیس جمهور آمریکا را ملزم می‌کند که در صورت تصمیم به فروش تسلیحات به کشورهای غرب آسیا، با دولت و نخست وزیر  (رژیم) اسرائیل مشورت شود تا برتری تسلیحاتی تل آویو به مخاطره نیفتد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا تل آویو جنگنده اسرائیل اف22 نظامی صهیونیست تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک آمریکا به کی‌یف، تل‌آویو و تایوان بحران‌ها را تشدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخاووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری کمک خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا برای حمایت از کی‌یف، تل‌آویو و تایوان، گفت که این اقدام تنها به تشدید بحران‌های جهان منجر خواهد شد.

زاخارووا دراین‌باره نوشت: کمک نظامی که آمریکا به اوکراین، اسراییل و تایوان تخصیص داده است، بحران‌های جهانی را تشدید خواهد کرد.

وی درباره دلایل مسکو برای اتخاذ چنین موضعی در قبال بسته کمک خارجی آمریکا نیز توضیح داد: کمک نظامی به رژیم کی‌یف تامین مالی مستقیم اقدامات تروریستی است؛ کمک به تایوان مداخله در امور داخلی چین محسوب می‌شود و کمک به اسراییل نیز مستقیماً به تشدید تنش بی‌سابقه در منطقه منجر خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا با مصادره دارایی‌های مسدودشده دولت روسیه و با هدف کمک به کی‌یف و اعمال تحریم‌های مضاعف بر چین، دیروز لایحه بسته کمک نظامی ۹۵ میلیارد دلاری را برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان تصویب کرد.

در این بسته که مدت‌ها در کنگره آمریکا بلاتکلیف مانده بود، به طور مشخص ۶۰ میلیارد دلار کمک به کی‌یف و ۲۶ میلیارد دلار به اسراییل و آنچه کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان مناطق جنگ‌زده در نوار غزه خوانده شده، تخصیص یافته است.

کد خبر 6084092

دیگر خبرها

  • المنار: موج استعفای مقامات صهیونیست در راه است
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده/اسرائیل شکست خورده
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟
  • ژنرال سابق صهیونیست: تل آویو باید به شکست در غزه اذعان کند
  • کمک آمریکا به کی‌یف، تل‌آویو و تایوان بحران‌ها را تشدید می‌کند
  • تل‌آویو، بازنده شطرنج استراتژیک با تهران