Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:55:01 GMT

دو جانباز ۷۰ درصد به صف شهدا پیوستند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۷۳۸۲

دو جانباز ۷۰ درصد به صف شهدا پیوستند

به گزارش حوزه ایثار و شهادت ایرنا، ‌اسدالله صدرزاده جانباز ۷۰ درصد از کهگیلویه و بویراحمد پس از سال‌ها تحمل رنج‌های ناشی از مجروحیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
اسدالله صدرزاده هفتم آبان ۱۳۴۴ در یاسوج چشم به جهان گشود و در سال ۶۱ از ناحیه دست راست، قطع پای چپ، کتف، شکم و پهلو به مقام پرافتخار جانبازی نائل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مراسم تشییع پیکر آزاده و جانباز 70 درصد شهید محمدکاظم کاظمی پیش از ظهر امروز پس از اقامه نماز در معراج الشهدای شهرستان گرگان از حسینیه رییسی ها تا گلزار شهدا امام زاده عبدالله(ع) گرگان برگزار شد.

مادرشهید والامقام  امیـدوار سلحشوری به دیدار حق شتافت

حاجیه خانم ابریشم سلحشوری مادر گرانقدر شهید والامقام امیـدوار سلحشوری به دیدار حق شتافت.

شهید امیدوار سلحشوری چهارم شهریور ماه ۱۳۴۵ در شهرستان ایذه به دنیا آمد. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت.
چهارم مرداد ماه ۱۳۶۶ با سمت تکاور در سومار توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به صورت پا و گردن شهید شد. مزار او در گلزار شهدای روستای بیدگل از توابع شهرستان فارسان است.

مادر شهید امین رحمتی از قائمشهر آسمانی شد

حاجیه خانم مریم پایان‌طبری مادر صبور شهید گرانقدر امین رحمتی کامل پس از تحمل رنج بیماری در بیمارستان بقیه الله تهران به فرزند شهیدش پیوست.
پیکر این مادر شهید گرانقدر پس از تشییع در جوار فرزند شهیدش در سید ملال به خاک سپرده خواهد شد.
شهید امین رحمتی کامل متولد بیست شهریور ۱۳۴۸ و در ۳۱ خرداد ۱۳۶۶ در ماووت عراق در عملیات نصر چهار به درجه شهادت نائل آمد.
 

مادر شهیدان «خداخواست و خدابخش محمدی» آسمانی شد

مرحومه ایران روزگار، مادر شهیدان خداخواست و خدابخش محمدی از شهدای استان فارس در دوران دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر آن مرحومه امروز دوشنبه پنجم آبان در شهرستان مرودشت تشییع و در گلزار مطهر شهدای روستای کناره از توابع این شهرستان به خاک سپرده شد.
شهیدان خداخواست و خدابخش محمدی به ترتیب ۱۴ اسفند سال ۱۳۶۰ و دوم خرداد سال ۱۳۶۵ در مناطق چذابه و فکه به شهادت رسیدند.

مادر شهید مفقودالاثر غفوری به فرزند شهیدش پیوست

قزبس غفوری مادر بزرگوار شهید مفقودالاثر محمد غفوری به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این مادر شهید در قطعه ایثارگران بخش خرمدشت از توابع شهرستان تاکستان جوار گلزار شهدا تشییع و به خاک سپرده شد.
شهید محمد غفوری، نهم تیر ۱۳۴۱ در روستای ضیاءآباد از توابع شه قزوین به دنیا آمد، پدرش قاراخان و مادرش قزبس نام داشت و تا پایان دوره راهنمایی درس خواند.
این شهید بزرگوار استوار دوم ارتش بود، سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد، سال ۱۳۶۷ در مهران توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد.

پیکر مادر شهید فرمانی در قزوین تشییع شد

پیکر مطهر کتایون فرمانی مادر شهید بزرگوار عیوض فرمانی در قزوین تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر این مادر شهید از امامزاده حسین(ع) تشییع و در مزار والدین شاهد همجوار گلزار شهدای شهر قزوین به خاک سپرده ‌شد. 
شهید عیوض فرمانی یکم تیر ۱۳۴۶ در روستای قلات از توابع شهر تاکستان به دنیا آمد، پدرش حسینعلی، دستفروش بود و مادرش کتایون نام داشت و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند.
این شهید بزرگوار به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت، نهم اردیبهشت ۱۳۶۷ در میمک بر اثر اصابت سهوی گلوله به شهادت رسید و مزار او در گلزار شهدای روستای محمودآباد تابعه شهر قزوین واقع است.

پدر نخستین شهید دوران انقلاب استان کرمان آسمانی شد

حجت الاسلام محمدعلی انصاری پدر شهید محمدحسین انصاری نخستین شهید دوران انقلاب در استان کرمان دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

فرزند ایشان دانش‌آموز شهید محمدحسین انصاری از شهدای انقلاب استان کرمان در ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۴۰ در روستای مهدی‌آباد نوق شهر رفسنجان چشم به جهان گشود. دوران تحصیل او مصادف با اوج گرفتن مبارزات دوران انقلاب بود و او که تازه‌ وارد ۱۶ سالگی شده بود به‌صورت مداوم در تظاهرات و اعتراضات دوران ستم‌شاهی شرکت می‌کرد و سرانجام در ۳۰ تیر ماه ۱۳۵۷ مصادف با شب نیمه شعبان، هنگام حضور در تظاهرات، توسط عمال رژیم پهلوی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد و نامش به‌عنوان نخستین مبارز انقلابی شهید شهر رفسنجان و استان کرمان جاودانه شد.
پیکر مرحوم حجت‌الاسلام انصاری در جوار فرزند شهیدش در گلزار شهدای علی آباد نوق رفسنجان به خاک سپرده شد.

مادر شهید والامقامحسینعلی تاج الدین به فرزندش پیوست

حاجیه خانم تاج الدین مادر شهید والامقام حسینعلی تاج الدین پس از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به آغوش فرزند شهیدش پر کشید.

 پیکر این مادرآسمانی در کنار فرزند شهیدش در گلزار شهدای روستای درده به خاک سپرده شد.

شهید والامقام حسین علی تاج الدین متولد سال ١٣۴٢ روستای درده از توابع شهرستان فیروزکوه و در تاریخ دهم اردیبهشت سال ١٣۶١ در عملیات غرورآفرین بیت المقدس ( آزادی خرمشهر قهرمان) شربت شهادت نوشید.

پدر شهیدان «کریمی» به فرزندان شهیدش پیوست

پدر شهیدان گرانقدر علی محمد و اسماعیل کریمی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.پیکر آن مرحوم امروز پس از تشییع در قطعه صالحین بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.
شهید اسماعیل کریمی ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ و برادرش علی محمد ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت رسیدند.

پیکر مطهر شهید فرمان پوریعقوب در زادگاهش آرام گرفت

پیکر مطهر شهید فرمان پوریعقوب که پس از گذشت ۳۵ سال از شهادت در منطقه شلمچه تفحص و شناسایی شده بود، با حضور گسترده اهالی شیعه و سنی و مسئولان بخش اسالم شهرستان تالش تشییع و در گلزار شهدای شیخ محله خرجگیل این بخش به خاک سپرده شد.

آیین وداع با شهید پوریعقوب نیز در تپه نورالشهدای تالش با حضور مردم،مسئولان و خانواده های شاهد و ایثارگر برگزار شد و پیکر مطهر این شهید دفاع مقدس از مقابل ناحیه سپاه تالش با عزت و احترام تشییع و رهسپار زادگاهش روستای شیخ محله بخش اسالم این شهرستان شد.

پیکر مطهر شهید راستگو بعد از ۳۴ سال به وطن بازگشت

جلسه ستاد تشییع پیکر پاک شهید حسین راستگو سرباز هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندار ساری، فرمانده سپاه ساری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی ساری، علی زیبافر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ساری و سایر اعضاء در سالن اجتماعات فرمانداری ساری تشکیل شد.
زیبافر بعنوان دبیر ستاد تشییع شهدای شهرستان در خصوص برگزاری باشکوه شهید توضیحات لازم را عنوان و برنامه ریزی وهماهنگی های لازم با دستگاههای زیربط و مجری انجام گرفت.
شهید حسین راستگو  در منطقه سلیمانه عراق بوسیله پاتک دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند وپس از تفحص های بعمل آمده بعد از ۳۴ سال مهاجرت فی سبیل اله به وطن بازگشت.

تشییع پیکر پدر شهید حمداد داورپناه در سرفاریاب

 مرحوم سیدمذکور داورپناه، پدر دانش آموز شهید والامقام حمداد داورپناه از شهدای بخش سرفاریاب و جوانترین شهید شهرستان چرام، به علت بیماری و کهولت سن در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
پیکر مرحوم داورپناه در آرامگاه روستای دره لیر سرفاریاب به خاک سپرده شد.
دانش آموز شهید سید حمداد داورپناه در سال ۱۳۵۲ در سرفاریاب چشم به جهان گشود.این شهید والامقام ۲۶ دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد. 

همسر شهید حسن افتخاری به رحمت ایزدی پیوست

مرحومه حاج خانم نارنج شربتی همسر شهید حسن افتخاری پس از یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت.

به گزارش بنیاد همدان، شهید حسن افتخاری شجاعی با عضویت بسیجی در ۱۲ آذر سال ۱۳۶۶ در منطقه آبادان به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر پاکش در زادگاهش روستای کمک علیا به خاک سپرده شده است.

برچسب‌ها والدین شهدا جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: والدین شهدا جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی والدین شهدا جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی اخبار کنکور درجه رفیع شهادت نائل دعوت حق را لبیک گفت فرزند شهیدش پیوست خاک سپرده شد گلزار شهدای گفت و به فرزند شهید والامقام شهدای روستای توابع شهر استان کرمان پیکر مطهر تاج الدین شهید محمد مادر شهید پدر شهید نائل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رحمتی مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از مقام شهیدان به ویژه شهدای دفاع از مرز‌های هویتی و تابعیتی عنوان کرد وگفت: از وظایف اصلی اداره ثبت و احوال، حفظ وحراست از اسناد هویتی است که تا پای جان از آن دفاع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم بیگانگان به هویت و تابعیت ایرانی دست پیدا کنند.
میرحسینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و انتقال آن به نسل‌های آینده گفت: تجلیل از شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها و هم چنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران سیستان و بلوچستان، مدیرکل، معاونان وکارکنان ثبت احوال استان به همراه فرماندار و معاون استاندار روز گذشته با حضور در گلزارشهدای شهرستان زاهدان و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا خصوصا شهدای عرصه هویت ملی استان ادای احترام و با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند .

 

شهید ارجمندی ۱۸ بهمن ماه سال ۸۳ به ضرب گلوله اشرار مسلح هنگام خروج از محل کار مجروح شد و در یکم اردیبهشت سال ۸۴ به شهادت رسید.
شهید محمدرضا صیادی هم چهارم  اردیبهشت سال ۹۳ توسط اشرار مسلح در شهرستان سرباز و درمحل کارش به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • تشییع مادر شهید محمدحسین عبدالله نژاد در قائنات 
  • تشییع آخرین شهید حادثه ترویستی کرمان
  • پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش در شهر اختیارآباد کرمان تشییع شد
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی ایرانمنش دراختیارآبادکرمان
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان