Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف غفارزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص کارکرد سد شهید مدنی و علت عدم بهره برداری کامل از آن اظهار کرد: عملیات اجرایی این سد از سال ۱۳۸۵ شروع و پروژه در سال ۹۱ افتتاح شد اما با توجه به اینکه یکسری کارها از جمله راه‌های جایگزین چند روستا، اجرای شبکه انتقال آب شرب تبریز، خطوط برق و پاکسازی مسیر باید انجام می‌شد، به همین خاطر سد آبگیری نشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۳ با توجه به وضعیت وخیم شدن دریاچه ارومیه مصوبه‌ای در هیئت دولت تصویب شد که تمام پروژه‌های نیمه‌تمام و بزرگ آبی در راستای احیای دریاچه ارومیه متوقف شوند و شبکه سد شهید مدنی هم جزو این پروژه ها بود .

غفارزاده با بیان اینکه برای سد شهید مدنی با توجه به تکمیل شدن پروژه تصمیمی جداگانه گرفته شد، افزود: قرار شد سد آبگیری شود و فقط هدف آن تغییر یافت که هدف آن نیز آبگیری و رهاسازی به سمت دریاچه ارومیه بود تا هم به احیای دریاچه کمک کند و هم در بحث کنترل سیلاب ها موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه گردشگری نیز از جمله اهداف این سد بود، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۳ اعتبارات متناسب با اعلام نیاز ما نبود در نهایت پروژه طول کشید تا اینکه در سال ۱۳۹۸ با پیگیری نمایندگان و استاندار آذربایجان شرقی منجر به بازدید رئیس سازمان برنامه بودجه از این طرح و مقرر شد که با هزینه بسیار کمتر این سد آماده شده و به بهره‌برداری برسد.

غفارزاده گفت: بعد از بازدید رئیس برنامه و بودجه و پیگیری نمایندگان قرار شد پروژه در ۲ فاز اجرا شود که برای فاز اول ۱۶۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد تا در مدت ۱۲ ماه بهره برداری شود اما برای سال ۹۹ مجموع اعتبار در نظر گرفته شده هم برای تکمیل سد و هم تنش آبی ۳۰ میلیارد تومان بود که این میزان با ۱۶۶ میلیارد تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده همخوانی ندارد و نمی توانیم در مدت ۱۲ ماه پروژه را تکمیل کنیم .

وی اظهار کرد: با توجه به جذابیت مخزن سد که برای گردشگری بسیار مناسب است و در شمال تبریز می تواند منطقه بسیار بزرگ گردشگری به وجود بیاورد بسته گردشگری تهیه کرده ایم تا در اختیار سرمایه گذاران و علاقمندان برای سرمایه‌گذاری قرار دهیم و به تازگی نیز با شهرداری تبریز موضوع را مطرح کرده ایم و با توجه به اینکه این سد در توسعه تبریز نیز نقش کلیدی می تواند داشته باشد خواستار مشارکت شورای شهر و شهرداری در این زمینه هستیم.

برچسب‌ها گردشگری آذربایجان شرقی تبریز شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری آذربایجان شرقی تبریز شرکت آب منطقه ای گردشگری آذربایجان شرقی تبریز شرکت آب منطقه ای اخبار کنکور سد شهید مدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان نیازمند هسته مدیریت نرم گردشگری است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان نیازمند هسته مدیریت نرم گردشگری است تا بستر مناسبی برای همه فعالان این حوزه باشد، در این راستا ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با توجه به اینکه به بلوغ رسیده است، می‌تواند به این موضوع مهم ورود کند و شهرداری نیز باید ساختار خود را در این خصوص منسجم‌تر کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم فروردین_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه ارائه گزارش ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی اعضای این ستاد خدمات خوبی به مسافران ارائه شد، مدیریت شهری نیز نقش مهمی در استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف دارد تا خدمات شایسته‌تری ارائه شود.

وی افزود: اصفهان نیازمند هسته مدیریت نرم گردشگری است تا بستر مناسبی برای همه فعالان این حوزه باشد، در این راستا ستاد خدمات سفر شهر اصفهان می‌تواند در این حوزه کار کند و شهرداری نیز باید ساختار خود را در این خصوص منسجم‌تر کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: سامانه «اصفهان من» همچنان می‌تواند به ظرفیت بالقوه بالاتری برسد، نقطه نظرات تحلیلی نیز باید در خصوص آمار و اطلاعات اعلام شود.

سامع ادامه داد: نقاط دیگری در شهر علاوه بر باغ فدک این ظرفیت را دارد که تبدیل به کمپ اقامتی شود و می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا بهره برد.

کد خبر 744354

دیگر خبرها

  • تعمیرات و نگهداری سدها باید عملیاتی شود
  • احداث ۴ زمین ورزشی در ائل‌گلی تبریز
  • برق مستقل صنعتی تبریز، نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال
  • ارس می‌تواند مکمل ظرفیت گردشگری کیش باشد
  • افزایش جذب گردشگر در گرو تأمین زیرساخت‌های مناسب
  • رزمندگان سپاه اسلام درس بزرگی به صهیونیست‌های خبیث و غاصب دادند
  • اسکله کیاشهر، ظرفیت گردشگری و اقتصادی دارد
  • ◄ اتصال قراملک به بازار تبریز با بهره برداری از خط ۲ متروی تبریز
  • اصفهان نیازمند هسته مدیریت نرم گردشگری است
  • خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود