Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، اولین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «ادوارد» به کارگردانی محمدباقر شاهین از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مستند «ادوارد» روایتی از زندگی پرفراز و نشیب شخصیتی به نام ادوارد است که 38 سال از زندگی‌اش را در غربت و اسارت گذرانده است. او در سال 1359 یعنی اوایل جنگ ایران و عراق اسیر می‌شود و ۹ سال از عمر خود را در زندان‌‌های عراق سپری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به ناگاه به سازمان مجاهدین می‌پیوندد و حدود 12 سال را در اردوگاه اشرف می‌گذارند. ادوارد پس از خروج از سازمان مجاهدین به آلمان می‌رود و در آن‌جا زندگی می‌کند.

در این فیلم مستند داستان زندگی ادوارد و ماجرای رهایی او از دست منافقین روایت می‌شود. او از روزهای تلخی حرف می‌زند که اسیر تفکر و ایدئولوژی سازمان منافقین بوده و حالا نیز دوری از وطن را تجربه می‌کند. مستند ادوارد پیش از این در جشنواره سینماحقیقت موفق به دریافت جایزه شد و حالا در اولین پخش تلویزیونی به «به اضافه مستند» می‌آید. 

در این قسمت و پس از پخش مستند، نشست کارشناسی برنامه با حضور جواد موگویی و سرگه بارسقیان برگزار خواهد شد و موضوع این فیلم مستند درباره سازمان مجاهدین خلق مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. این قسمت از برنامه به اضافه مستند روز سه‌شنبه 6 آبان ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۷ آبان ساعت ۹ و جمعه ۹ آبان ساعت 14 است. 

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود. 
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مستند برنامه تلویزیونی عراق سازمان مجاهدین سازمان مجاهدین اضافه مستند شبکه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات عضو جداشده منافقین

  حضور بیش از دو دهه‌ای در سازمان مجاهدین خلق و ارتباط نزدیک با سران سازمان، وی رابه جعبه سیاه مجاهدین خلق تبدیل کرده است. خدابنده به دلیل مسئولیتش درسازمان (سرتیم حفاظت ازرجوی،عضو شورای مرکزی وفرمانده ارتش آزادیبخش) اطلاعاتی بدیع از درون سازمان مجاهدین خلق دارد. 
   
کلاهی یا کریم رادیو
خدابنده که با نام مستعار«رسول» درسازمان فعالیت می‌کرد، درتابستان۱۳۶۰مسئول مستقیم انتقال محمدرضا کلاهی و مسعود کشمیری (عاملین انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری و دفتر نخست‌وزیری) بود. وی دربخشی از این کتاب، درباره انتقال کلاهی و کشمیری از ایران می‌گوید: «همزمان با ورود مسعود رجوی و ابوالحسن بنی‌صدر به فرانسه(مرداد ۱۳۶۰)، من از لندن به پاریس اعزام شدم و سپس همراه سعید شاهسوندی برای انتقال یک فرستنده رادیویی ۱۰کیلوواتی و سایر وسایل ارتباطی از مونیخ به بغداد و ازآنجا به مرز کردستان ایران و از طریق کوهستان به دره زیرسردشت منتقل شدم. مدتی از حضور در کردستان نگذشته بود که این مقر تبدیل به محل وصل نفرات داخل کشور به فرانسه شد. بسیاری از اعضا در آن سال‌ها به‌ویژه بعد از شکست ۳۰خرداد ۱۳۶۰ از طریق مقر ما که آن زمان همجوار مقر حزب دموکرات بود، به دفتر بغداد و از طریق اردن به فرانسه منتقل شدند. از جمله اینها مهدی ابریشمچی و جلال گنجه‌ای بودند که همه آنها را خودم از مرز تحویل گرفتم. محمدرضا کلاهی (عامل انفجار دفتر حزب جمهوری) و مسعود کشمیری (عامل انفجار ۸ شهریور) هم در همین زمان و البته با فاصله زمانی کمی به مقر ما منتقل شدند. مشخص بود که هیچ‌کدام را به خاطر سابقه نمی‌توانستیم به اروپا بفرستیم و دستور، نگه‌داشتن و مراقبت از آنها بود. کلاهی (با نام سازمانی کریم رادیو) را که به لحاظ فنی در ایستگاه رادیو قابل‌استفاده بود در کردستان نگه داشتیم و مسعود کشمیری (با نام سازمانی باقر روابط) را که عربی بلد بود به دفتر بغداد فرستادیم... .» خدابنده اطلاعات و تحلیل‌های جالبی درباره حیات یا ممات کشمیری و کلاهی دارد.
   
خشم خلق قهرمان!
وی در جای دیگری از خاطراتش می‌گوید: «درمورد انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی(۷ تیر ۱۳۶۰) و دفتر نخست‌وزیری (۸شهریور۱۳۶۰)، فکر نمی‌کنم کسی دراعضا، هواداران، اعضای شورا یا جداشدگان باشد که نداند این دو عملیات کار سازمان بوده است. رجوی بارها در جلسات خصوصی،این مسئولیت راگردن گرفت. اوعلنا مسئولیت این دوعملیات رامی‌پذیرفت و می‌گفت: این خشم خلق قهرمان بود! عامل اصلی دو عملیات ۷تیرو۸شهریور ۱۳۶۰، دو نفر به نام‌های محمدرضا کلاهی و مسعود کشمیری بودند؛ کسانی که وظیفه انتقال آنها از ایران، برعهده من گذاشته شد.»
اطلاعات مسعود خدابنده ازپیشینه سازمان، روابط تشکیلاتی،طرح‌های عملیاتی گوناگون، کمپ اشرف، منابع مالی سازمان مجاهدین خلق و پشت‌پرده روابط مسعود رجوی با افراد و گروه‌های مختلف، خواندنی وجالب است. او که به همراه برادرش ابراهیم در سازمان عضویت داشت، اطلاعات جالبی از سرکرده فرقه منافقین دارد.گفتنی است کتاب «تهران تا تیرانا» به قلم محمد جعفربگلو نوشته شده و انتشارات شهید کاظمی این کتاب را چاپ کرده است.

دیگر خبرها

  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روز‌های نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • خاطرات عضو جداشده منافقین
  • تشریح ماجرای عفو مسعود رجوی توسط شاه
  • ویژه‌برنامه‌های رادیو برای ۸۴ سالگی
  • «اسلحه مادری» در قاب شبکه دو
  • صدای اردیبهشت رادیو در ۸۴ سالگی