Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه خبری پلیس، علیرضا حسین زاده بابیان اینکه خراسان شمالی در مسیر دو استان سیاحتی خراسان رضوی و گلستان قرارگرفته، اظهار داشت: در استان خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۱۰ کیلومتر راه اصلی و ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی وجود دارد.

وی به بیشترین عوامل وقوع حوادث در محورهای استان نیز اشاره کرد و افزود: عدم توجه به جلو با 21 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با 20 درصد و انحراف به چپ نیز با 16 درصد، بیشترین علل وقوع حوادث جاده‌ای در محورهای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی بابیان اینکه مهم‌ترین مشکلی که در محورهای استان وجود دارد بحث دو طرفه بودن محور "بجنورد- جنگل گلستان" و بالعکس است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر از این محور تردد می‌کنند، لذا لازم است تا برای کاهش حوادث احتمالی، مسئولان امر به جد واردشده و اقدامات لازم را برای یک طرفه کردن این محور انجام دهند.

حسین زاده ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 9 درصد کاهش متوفیان حوادث رانندگی و 26 درصد کاهش مصدومان را داشتیم که امیدواریم تا با همکاری و هماهنگی‌هایی که وجود دارد این کاهش همچنان حفظ و ارتقاء پیدا کند.

رئیس پلیس‌راه استان بابیان اینکه همکاری و هماهنگی دستگاه‌های برون‌سازمانی و حمایت‌های فرماندهی انتظامی استان در حوزه درون‌سازمانی بیشترین علل کاهش متوفیان و مصدومان بوده، خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت استان و همچنین وجود هدف‌های گردشگری ترددهای زیادی را در راه‌های برون‌شهری و روستایی ایجاد کرده که همین موضوع باعث شده تا حوادث بیشتر به این سمت برود و می‌طلبد تا ایمنی این مسیرها با نهایت جدیت در دستور کار باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی حوادث خراسان رضوی پلیس خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری، ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از بانوان هنرمند خراسان شمالی که در سالن سوره حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مؤثر و پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف هنری، این امر را نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی دانست و گفت: فعالیت‌های بانوان توانمند استان مصداق جمله «آنهایی که رفتند کار حسینی کردند و آنهایی که ماندند کاری زینبی کردند» است.

وی عبور انقلاب از توطئه‌های بی‌شمار دشمنان را از برکات جنگ عنوان کرد و افزود: جنگ برای اهلش سخت نبود، رزمندگان با داشتن روحیه ایثار و رشادت توانستند روزهای سخت جنگ را تبدیل به فضایی روحانی و معنوی کنند که تحمل آن سهل و آسان شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: زیبایی کار نویسندگان و تصویرسازان در خواندنی‌تر کردن سیره زندگی شهدا بسیار ارزشمند است که باید ادامه یابد تا از مهجور ماندن یاد شهدا جلوگیری شود.

حجت الاسلام رضا نوری نویسندگان و هنرمندان خراسان شمالی را به ورود در حوزه عفاف و حجاب، جبهه مقاومت و مباحث مربوط به جمعیت فراخواند و خاطر نشان کرد: نویسندگان می‌توانند با قلم فرسایی در این حوزه‌ها و خلق آثاری خواندنی در ترویج فرهنگ صحیح نقشی حیاتی داشته باشند.

وی با اشاره به کتاب «دا» یادآور شد: این کتاب روایتی جامع و کامل دارد و بیانگر زندگی خانوادگی، سقوط خرمشهر، مقاومت مردم و راوی اتفاقات و رویدادهای اشغال خرمشهر است. امروزه بسیار نیازمند این قبیل کتاب‌ها هستیم که بتوانیم فرهنگ جنگ و شهادت را نشر و به نسل بعد انتقال دهیم.

در این نشست ضمن معرفی هنرمندان تصویرساز، نویسنده، طراح و عکاس استان، نمونه‌ای از آثار آنها برای حضار نمایش داده شد. در ادامه نویسندگانی چون عفت نیستانی، مرضیه آق قلعه، عاطفه حسن پور، مائده گوهری و زهرا علیپور حضار را به شنیدن قسمت‌هایی از کتاب‌هایی که خود نگارش کرده بودند، مهمان کردند.

کد خبر 6080309

دیگر خبرها

  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان 
  • برخورداری روستا‌های بالای ۵۰ خانوار از راه روستایی
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب در همدان
  • ◄ تمرکز ستاد سفر بر کاهش حوادث جاده‌ ای
  • مرگ ۷ موتورسوار و مصدومیت ۱۲۴ نفر در تصادفات هفته گذشته
  • فوت ۱۶۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور
  • حذف و اصلاح ۱۵ نقطه پر حادثه در جاده‌های لرستان
  • شمار مصدومان حوادث جاده‌ای امسال
  • تردد بیش از یک میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی