Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: برخی مسایل تکمیلی نسبت به گزارش کمیسیون درباره طرح تامین کالاهای اساسی از سوی نمایندگان مطرح شده بود که امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا این طرح به قانونی جامع و کامل تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات از هر پیشنهادی که موجب تکمیل‌تر شدن طرح تامین کالاهای اساسی شود، استقبال می‌کند، تصریح کرد: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس به دلیل ارائه گزارش این طرح به هیئت رئیسه مجلس دیگر امکان بازگشت به آن و ایجاد تغییرات وجود ندارد.

وی ادامه داد: در این راستا پیشنهادات مصوب شده در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات یا در صحن علنی و در زمان بررسی طرح مطرح خواهد شد و یا آنکه رئیس مجلس طرح تامین کالاهای اساسی را به کمیسیون ارجاع می‌دهد تا ما بتوانیم تغییرات لازم را اعمال کنیم.

مفتح با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی بند (ن) تبصره (6) بودجه سال 99 هم گفت: براساس این بند 30 درصد منابع آلایندگی در اختیار سازمان محیط زیست قرار می‌گرفت که به موجب پیشنهاد تعدادی از نمایندگان و تایید کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، این بند حذف و عوارض آلایندگی مانند روال معمول قانونی صرف خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: همچنین استفساریه تبصره (62) قانون برنامه دوم توسعه درباره منابع مربوط به دائمی شدن صندوق ذخیره فرهنگیان در این جلسه مطرح و با مخالفت اعضای کمیسیون رد شد زیرا این موضوع نیازمند اصلاح قانون است و با یک استفساریه حل نخواهد شد.

انتهای  پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس طرح تامین کالاهای اساسی بودجه و محاسبات کمیسیون برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

امتداد - از ابتدای سال تا پایان روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، طی ۲۸ روز ابتدایی سال جاری، ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد.

 

 



کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۳۷۸ میلیون دلار را با میانگین قیمت ۴۱ هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۸۵ میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می دهد.تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۸ میلیون دلار بوده است.



شایان ذکر است، در مجموع یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است. تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۳۰۵ و ۱۵۸ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

همچنین، تامین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۱۰۶، ۸۸، ۵۹ و ۱۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ، ۲۶، ۱۱۱، ۷۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، ۶۹۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۱۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲۴۶۱ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار  در تالار  معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد