Web Analytics Made Easy - Statcounter

تازه‌ترین نتایج شمارش آرا نشان میدهد که از میان ۹ شهر بزرگ و مراکز منطقه‌ای در سراسر اوکراین هیچ نامزد حزب حاکم به عنوان شهردار انتخاب نشده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات محلی اوکراین از شکست حزب حاکم به رهبری ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور در شهرهای بزرگ حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

تازه‌ترین نتایج شمارش آرا نشان می دهد که از میان 9 شهر بزرگ و مراکز منطقه ای در سراسر اوکراین هیچ نامزد حزب حاکم به عنوان شهردار انتخاب نشده است.

انتخابات شهرداری‌ها که روز یکشنبه برگزار شد آزمون مهمی برای ولودیمیر زلنسکی محسوب می‌شود.

زلنسکی، کمدین پیشین، سال گذشته در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین به پیروزی رسید و قول داد که فساد را ریشه کن کند و اقتصاد بحران‌زده را نجات می دهد.

وی هم چنین وعده داده بود تا به مناقشه میان گروه‌های جدایی طلب حامی روسیه و نظامیان اوکراین در شرق کشور خاتمه بدهد. علی رغم عدم پیشینه سیاسی، وی با دعوت از مردم در انتخابات پارلمانی که منجر به کسب اکثریت قاطع حزب وی شد، توانست به سرعت قدرت خود را تقویت کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اما رئیس جمهوری 42 ساله، شاهد کاهش مداوم محبوبیت خود بوده زیرا استانداردهای زندگی همچنان در حال سقوط است، فساد همچنان گسترده است و تلاش‌های بین المللی برای مذاکره در جهت حل و فصل درگیری‌ها در شرق اوکراین نتوانسته پیشرفت محسوسی داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین

ولودیمیر زلنسکی روز سه‌شنبه الکسی دانیلوف را از سمت دبیری شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین برکنار و الکساندر لیتویننکو که تاکنون ریاست سرویس اطلاعات خارجی را بر عهده داشت به عنوان وزیر جدید امنیت ملی منصوب کرد.

به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی، دستور برکناری الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین را از سمت خود امضا کرد.

ولودیمیر زلنسکی روز سه‌شنبه الکسی دانیلوف را از سمت دبیری شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین برکنار و الکساندر لیتویننکو که تاکنون ریاست سرویس اطلاعات خارجی را بر عهده داشت به عنوان وزیر جدید امنیت ملی منصوب کرد.

در متنی که روز سه‌شنبه در سایت زلنسکی منتشر شده، آمده است: آلکسی میاچسلاوویچ دانیلوف از سمت دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین برکنار شد.

زلنسکی طی حکمی دیگر، الکساندر لیتویننکو، رئیس سرویس اطلاعات خارجی اوکراین را به سمت دبیر شورای امنیت ملی و دفاع منصوب و از سمت فعلی برکنار کرد.

اولگ ایواشچنکو نیز به عنوان رئیس جدید سرویس اطلاعات خارجی اوکراین منصوب شد.

هیچ دلیلی برای برکناری دانیلوف، که در اکتبر ۲۰۱۹ (آبان ۱۳۹۷) این پست را بر عهده گرفت، ارائه نشده است، اما این اتفاق در سومین سال جنگ روسیه علیه اوکراین رخ می‌دهد.

گفتنی است، در سپتامبر گذشته (شهریور ۱۴۰۲)، زلنسکی وزیر دفاع اوکراین و شش معاون وزیر دفاع را احتمالاً به دلیل تلاش‌های ضعیف برای مقابله با نیرو‌های روسیه برکنار کرد.

دیگر خبرها

  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌معنی است
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی معنی است
  • اکونومیست: روسیه برای عملیات بزرگ بهاری در اوکراین آماده می‌شود
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • اخراج دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین
  • استعفای دو عضو کابینه دولت انگلیس