Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:45:50 GMT

۲۰ قطعه کبک از شکارچیان در کامیاران کشف شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۸۰۹۳

۲۰ قطعه کبک از شکارچیان در کامیاران کشف شد

مهدی رستمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس گزارش واصله و بررسی‌های بعمل آمده، پس از هماهنگی و اخذ دستور مراجع قضایی، محیطبانان در اجرای حکم بازرسی منزل، ۲۰ قطعه کبک را که بصورت غیرمجاز شکار شده بودند، نجات دادند.

وی افزود: ۲ شکارچی این کبک‌ها را شکار و در قفس نگهداری می‌کردند که آنها، ۱۶ عدد قفس چوبی نیز کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست کامیاران یادآور شد: پرونده این متخلفین جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شد.

کبک از پرندگان زیبای خشکی زی، با اندازه متوسط است، طول بدن ۳۲ تا ۳۴ سانتی متر و گستردگی بال ها ۴۷ تا ۵۲ سانتی متر است، بیشتر در مناطق کوهستانی یافت می شود.
 کبک در چرخه حیوانات ایران نقش بسزایی دارد و نر و ماده یک شکل و بدون تغییرات فصلی هستند؛ اما پرنده ی نر کمی بزرگ تر است، نوار سیاه پهن موربی از جلوی پیشانی تا گوشپرها ادامه دارد. کبک ها گونه های مختلفی دارند. این پرندگان دارای پاها، دم و منقار کوتاه هستند و سرکوچک دارند و بیشتر از بذر گیاهان خانواده گندمیان و علف های هرز و کمی از حشرات تغذیه می کنند، جوجه آوری آنها از اواخر اسفند تا اواخر خرداد به شکل منزوی در دامنه های صخره ای با پوشش گیاهی شروع می شود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز حیوان آزاری کامیاران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز حیوان آزاری کامیاران سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز حیوان آزاری کامیاران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به‌عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌ است.

سیدمحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌است.

وی افزود: قطعه اصحاب شهدا مخصوص والدین شهدا، رزمندگان دفاع مقدس و جانبازان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس خزانه‌داری شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: هدف از ایجاد قطعه شهدا، همجواری قبور رزمندگان، خانواده شهدا و مزار شهدا با یکدیگر است.

موسوی تصریح کرد: از بین آرامستان‌های بجنورد، بهشت جاوید تحت نظر شهرداری است که یک میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل قطعه شهدای آن در نظر گرفته شده است و بخش‌های آن در حال تکمیل شدن است.

وی گفت: طرح حرم تا حرم که مسیر حرم عباس‌بن موسی بجنورد تا گلزار شهدای گمنام را در بر می‌گیرد از دیگر برنامه‌های مربوط به توسعه آرامستان‌های استان است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: طرح حرم تا حرم به عنوان یک پیاده‌راه آئینی و فرهنگی پس از احداث، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 747242

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله
  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • ایجاد پایگاه نوآوری یافته‌های تحقیقاتی جهش تولید در کامیاران
  • احصا ۲۵۰ وظیفه برای دادستان‌ها
  • جلب مشارکت مردمی لازمه تحقق شعار سال است